Liczba godzin: |
30
|
Limit miejsc: |
12 |
Zaliczenie: |
Zaliczenie na ocenę |
Literatura: |
1. Czesław Lejewski, "Logika, ontologia i metafizyka", Filozofia Nauki 1/1, 15-35, 1993
2. Jan Salamucha, "Dowód "ex motu" na istnienie Boga: analiza logiczna argumentacji św. Tomasza z Akwinu", Collectanea Theologica 15/1, 53-92 1934
3. Adam Grobler, "Prawda i racjonalność naukowa", Inter Esse, Kraków, 1993.
|
Efekty uczenia się: |
Jako uczestnik seminarium wybranego jako pierwsze, student ma nabyć gruntowną znajomość metod badawczych i strategii argumentacyjnych w zakresie logiki filozoficznej. Student zna profesjonalne narzędzia logiki formalnej, samodzielnie zdobywa wiedzę i poszerza umiejętności badawcze oraz planuje projekty badawcze, pisze opracowania na podstawie dobranej literatury, stosując oryginalne podejścia i uwzględniając nowe osiągnięcia w zakresie logiki. Uczestnik seminarium powinien dobierać krytyczne argumenty wobec stawianych hipotez badawczych. Celem jest także nauka współpracy z profesjonalistami, samodzielnej pracy badawczej umożliwiającej własny rozwój naukowy i podnoszenie kwalifikacji. Student ma także nabyć umiejętność podejmowania badawczych działań, planowania i organizacji ich przebiegu.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Studenci zapisani na seminarium mają za zadanie zaprezentować swoje badania (termin zostaje umówiony z prowadzącym). Badania są poddane dyskusji. Po prezentacji student poprawia pracę i oddaje ją jako pracę zaliczeniową. Aby zaliczyć seminarium, należy być obecnym na zajęciach (maksymalna liczba nieobecności w sem.: 3) oraz uczestniczyć w prowadzonych dyskusjach.
|
Zakres tematów: |
1. Czesław Lejewski, "Logika, ontologia i metafizyka", Filozofia Nauki 1/1, 15-35, 1993
2. Jan Salamucha, "Dowód "ex motu" na istnienie Boga: analiza logiczna argumentacji św. Tomasza z Akwinu", Collectanea Theologica 15/1, 53-92 1934
3. Adam Grobler, "Prawda i racjonalność naukowa", Inter Esse, Kraków, 1993.
|
Metody dydaktyczne: |
Prezentacje studentów. Dyskusja.
|