Bokus, B. (1989). O warunkach narracji stwarzanych dziecku przez dorosłego. In A. Gurycka i M. Kofta (red.) Podmiotowość w doświadczeniach wychowawczych dzieci i młodzieży. Wychowanek jako podmiot działań (s. 95–122). Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Czwartosz, E. (1989). Społeczna wiedza o trudnościach wychowawczych[Social knowledge about upbringing difficulties]. In P. J. A. Gurycka (red.), Podmiotowość w doświadczeniach wychowawczych dzieci i młodzieży[Subjectivity in the educational experiences of children and young people] (str. 161–183). Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego.
Gurycka, A. (1989). Podmiotowość – postulat dla wychowania. In A. Gurycka i M. Kofta (red.), Podmiotowość w doświadczeniach wychowawczych dzieci i młodzieży. Wychowanek jako podmiot działań (s. 9–24). Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Gurycka, A. (1990). Błąd w wychowaniu [Mistake in upbringing]. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Gurycka, A. (1979). Struktura i dynamika procesu wychowawczego [Structure and dynamics of the upbringing process]. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Gurycka, A. (1980). Stosowana psychologia wychowawcza. Wybrane zagadnienia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Jurkowski, A. (1989). Szkoła jako źródło specyficznych doświadczeń uczniów w zakresie funkcjonowania poznawczego. W: A. Gurycka i A. Gołąb (red.), Podmiotowość w doświadczeniach wychowawczych dzieci i młodzieży. Wychowanek jako podmiot doświadczeń (str. 71–80). Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego.
Sawa, B. (1989). Percepcja dziecka przez nauczyciela i styl jego pracy wychowawczej jako wyznaczniki doświadczeń wpływających na funkcjonowanie dzieci z zaburzeniami mowy. W: A. Gurycka i P. Jurczyk (red.), Podmiotowość w doświadczeniach wychowawczych dzieci i młodzieży. Źródło doświadczeń – szkolne środowisko wychowawcze (str. 99–124). Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Shugar, G. W. (1989). Małe dziecko w sytuacji dwupodmiotowej: Jak powstaje i na czym polega struktura Działanie Wspólne? In A. Gurycka i M. Kofta (red.) Podmiotowość w doświadczeniach wychowawczych dzieci i młodzieży. Wychowanek jako podmiot działań (s. 65–95). Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Szymańska, A., & Torebko, K. (2015). Struktura błędu wychowawczego. Weryfikacja struktury zaproponowanej w modelu kołowym przez Antoninę Gurycką. Studia Z Teorii Wychowania, 3(12), 165–192.
Wójtowicz, A. (1989). Błąd wychowawczy w doświadczeniach młodzieży. W: A. Gurycka i A. Gołąb (red.), Podmiotowość w doświadczeniach wychowawczych dzieci i młodzieży. Wychowanek jako podmiot doświadczeń (pp. 81–106). Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
|