Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium z psychologii wychowawczej i zaburzeń rozwoju dziecka WF-PS-RWZR
Seminarium (SEM) Semestr zimowy 2018/19

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: 10
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Bokus, B. (1989). O warunkach narracji stwarzanych dziecku przez dorosłego. In A. Gurycka i M. Kofta (red.) Podmiotowość w doświadczeniach wychowawczych dzieci i młodzieży. Wychowanek jako podmiot działań (s. 95–122). Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.

Czwartosz, E. (1989). Społeczna wiedza o trudnościach wychowawczych[Social knowledge about upbringing difficulties]. In P. J. A. Gurycka (red.), Podmiotowość w doświadczeniach wychowawczych dzieci i młodzieży[Subjectivity in the educational experiences of children and young people] (str. 161–183). Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego.

Gurycka, A. (1989). Podmiotowość – postulat dla wychowania. In A. Gurycka i M. Kofta (red.), Podmiotowość w doświadczeniach wychowawczych dzieci i młodzieży. Wychowanek jako podmiot działań (s. 9–24). Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.

Gurycka, A. (1990). Błąd w wychowaniu [Mistake in upbringing]. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.

Gurycka, A. (1979). Struktura i dynamika procesu wychowawczego [Structure and dynamics of the upbringing process]. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Gurycka, A. (1980). Stosowana psychologia wychowawcza. Wybrane zagadnienia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Jurkowski, A. (1989). Szkoła jako źródło specyficznych doświadczeń uczniów w zakresie funkcjonowania poznawczego. W: A. Gurycka i A. Gołąb (red.), Podmiotowość w doświadczeniach wychowawczych dzieci i młodzieży. Wychowanek jako podmiot doświadczeń (str. 71–80). Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego.

Sawa, B. (1989). Percepcja dziecka przez nauczyciela i styl jego pracy wychowawczej jako wyznaczniki doświadczeń wpływających na funkcjonowanie dzieci z zaburzeniami mowy. W: A. Gurycka i P. Jurczyk (red.), Podmiotowość w doświadczeniach wychowawczych dzieci i młodzieży. Źródło doświadczeń – szkolne środowisko wychowawcze (str. 99–124). Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.

Shugar, G. W. (1989). Małe dziecko w sytuacji dwupodmiotowej: Jak powstaje i na czym polega struktura Działanie Wspólne? In A. Gurycka i M. Kofta (red.) Podmiotowość w doświadczeniach wychowawczych dzieci i młodzieży. Wychowanek jako podmiot działań (s. 65–95). Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.

Szymańska, A., & Torebko, K. (2015). Struktura błędu wychowawczego. Weryfikacja struktury zaproponowanej w modelu kołowym przez Antoninę Gurycką. Studia Z Teorii Wychowania, 3(12), 165–192.

Wójtowicz, A. (1989). Błąd wychowawczy w doświadczeniach młodzieży. W: A. Gurycka i A. Gołąb (red.), Podmiotowość w doświadczeniach wychowawczych dzieci i młodzieży. Wychowanek jako podmiot doświadczeń (pp. 81–106). Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.

Efekty uczenia się:

Napisanie pracy magisterskiej

Metody i kryteria oceniania:

1) napisane referaty z literatury w obcym języku

2)przeprowadzenie badań i analiza ich wyników

Zakres tematów:

1. Omówienie wyników badań pilotażowych do prac magisterskich

2. Omówienie wyników badań pilotażowych

3 . Podział zadań podczas prowadzenia badań właściwych

4. Referat (1) z literatury

5. Referat (2) z literatury

6. Planowana analiza statystyczna danych empirycznych (1)

7. Planowana analiza statystyczna danych empirycznych (2)

9. Referat (1) z literatury

7. Referat (2) z literatury

8. Referowanie (1) wyników badań

9. Referowanie (2) wyników badań

10. Referowana (1) literatury

11. Referowana (2) literatura

12. Referowana interpretacja wyników (1) badań własnych

13. Referowana interpretacja wyników (2) badań własnych

14. Podsumowanie wyników badań (1)

15. Podsumowanie wyników badań (2)

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy wtorek, 13:15 - 14:45, sala 1424
Agnieszka Szymańska 9/10 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Kampus Wóycickiego Bud. 14
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)