Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

MA Seminar 1 WF-FI-PCECE-MCDE1
Seminarium (SEM) Semestr zimowy 2018/19

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: 12
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

I. Literatura podstawowa (rozłożona w róznych proporcjach na dwa semestery)

Skcje wprowadzające: Wybrane dyskusje z tomu "J. Burr, M. Goldinger

Philosophy and Contemporary Issues"

A) Tradycja analityczna

1. G. Frege, Function and Object

2. B. Russell, On denotation

3. P. Strawson, Individuals

4. L. Wittgenstein, Tractatus Logico-philosophicus

5. L. Wittgenstein, On Certainty

6. S. Kripke, Naming and Necessity

7. P. Grettier, Is Justified True Belief Knowledge?

8. W. V. O. Quine, Two Dogmas of Empiricism

9. P. A. Boghjossian, Analyticity Reconsidered

10. D. Davidson, Truth and Meaning

11. D. Davidson, Belief and the Basis of Meaning

12. J. Searle, Speech Acts

B) Tradycja fenomenologiczna i hermeneutyczna

1. E. Husserl, The Idea of Phenomenology

2. E. Husserl, Cartesian Meditation

3. A. Schutz, Multiple realities

4. M. Heidegger, What is Metaphysic

5. K. Jaspers, Philosophy

6. H. G. Gadamer, Truth and Method

7. P. Ricoeur, The Rule of Metaphor: Multi-disciplinary Studies of the Creation of Meaning in Language,

II. Literatura pomocnicza: Matthias Steup, John Turri and Ernest Sosa (eds.), "Contemporary Debates in Epistemology", E Sosa (ed.) "A Companion to Epistemology", A. P. Martinich, D. Sosa (eds.), A Companion to Analytic Philosophy; S. Guttenplan (ed.), "A Companion to the Philosophy of Mind"; J. Kim, E. Sosa (eds.), "A Companion to Metaphysics".

III. Indywidualne lektury związane z projektami magisterskimi

Efekty uczenia się:

Wiedza: Studenci poznają współczesną tradycję epistemologiczną jako pewne pole otwartych sporów. Poznają również problemy, które są wspólne dla analitycznej i pozaanalitycznej tradycji filozoficznej, w szczególności problem prawdy, przekonania i racjonalności. Poznają też problemy łączące epistemologię z filozofią nauki, aksjologia i teorią działania. Zrozumieją podobieństwa i różnice pomiędzy epistemologią i kognitywistyka.

Umiejętności: Studenci będą się doskonalić w analizach pojęciowych i logicznych; nauczą sie sprawnie operować analityczną i hermeneutyczną aparaturą pojęciową i przede wszystkim wyszukiwać problemy nierozwiązane lub rozwiązane pozornie.

Postawy: Studenci zdobywają podstawy do systematycznej pracy naukowej - przez stosunkowo długi czas będą skupieni na pogłębianiu jednego tematu ucząc się dzielić swą pracę na logiczne fazy i przedstawiać rezultaty tych faz pracy nie tracąc z oczu całości.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena pracy seminaryjnej (do 5 stron) na indywidualnie wybrany temat. Ustna dyskusja na temat pracy.

Zakres tematów:

Tematy są dobrane ze względu na konkretne zainteresowania studentów:

1. Arystotelesowska koncepcja psychologii

2. Bertrand Russell - wartość filozofii i logiki

3. Współczesne podejścia do Platońskiej teorii idei

Metody dydaktyczne:

Prezentacja multimedialna, dyskusja.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy piątek, 16:45 - 18:15, sala 405
każdy wtorek, 8:45 - 10:15, sala 305
Kordula Świętorzecka 5/12 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Kampus Wóycickiego Bud. 23
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)