Wiedza:
P_WP1_03 - student ma wiedzę na temat metod, technik i form prowadzenia zajęć aktywizujących w pracy z dzieckiem/uczniem;
- na ocenę 3 (dst.) - student ma wiedzę na temat metod, technik i form prowadzenia zajęć aktywizujących w pracy z dzieckiem/uczniem - rozróżnia je i opisuje wykorzystując literaturę podstawową;
- na ocenę 3,5 (dst. plus) - student ma wiedzę na temat metod, technik i form prowadzenia zajęć aktywizujących w pracy z dzieckiem/uczniem - rozróżnia je i opisuje wykorzystując literaturę podstawową, jak również sięga do samodzielnie wyszukanych innych źródeł naukowych (artykułów, raportów z badań);
- na ocenę 4 (db.) - student ma wiedzę na temat metod, technik i form prowadzenia zajęć aktywizujących w pracy z dzieckiem/uczniem - rozróżnia je i opisuje wykorzystując literaturę podstawową, jak również sięga do samodzielnie wyszukanych innych źródeł naukowych (artykułów, raportów z badań); podaje stosowne przykłady;
- na ocenę 4,5 (db. plus) - student ma wiedzę na temat metod, technik i form prowadzenia zajęć aktywizujących w pracy z dzieckiem/uczniem - rozróżnia je, opisuje, prowadzi analizy i porównania wykorzystując literaturę podstawową, jak również sięga do samodzielnie wyszukanych innych źródeł naukowych (artykułów, raportów z badań); podaje stosowne przykłady;
- na ocenę 5 (bdb.) - student ma wiedzę na temat metod, technik i form prowadzenia zajęć aktywizujących w pracy z dzieckiem/uczniem - rozróżnia je, opisuje, prowadzi analizy i porównania wykorzystując literaturę podstawową, jak również sięga do samodzielnie wyszukanych innych źródeł naukowych (artykułów, raportów z badań); podaje stosowne przykłady; inicjuje i prowadzi dyskusję.
Umiejętności:
P_UP1_02 - student potrafi planować działalność dydaktyczno-wychowawczą i terapeutyczną w oparciu o metody aktywizujące;
- na ocenę 3 (dst.) - student potrafi skonstruować ogólny plan działalności dydaktyczno-wychowawczej i terapeutycznej w oparciu o metody aktywizujące przy niskim poziomie aktywności własnej;
- na ocenę 3,5 (dst. plus) - student potrafi skonstruować ogólny plan działalności dydaktyczno-wychowawczej i terapeutycznej w oparciu o metody aktywizujące, przy wysokim poziomie aktywności własnej;
- na ocenę 4 (db.) - student potrafi skonstruować ogólny i szczegółowy plan działalności dydaktyczno-wychowawczej i terapeutycznej w oparciu o metody aktywizujące;
- na ocenę 4,5 (db. plus) - student potrafi skonstruować różnorodne ogólne i szczegółowe plany działalności dydaktyczno-wychowawczej i terapeutycznej w oparciu o metody aktywizujące; potrafi dostosować je do możliwości, potrzeb i zainteresowań grupy;
- na ocenę 5 (bdb.) - student potrafi skonstruować różnorodne ogólne i szczegółowe plany działalności dydaktyczno-wychowawczej i terapeutycznej w oparciu o metody aktywizujące; potrafi dostosować je do możliwości, potrzeb i zainteresowań grupy; dokonuje ewaluacji poszczególnych planów.
P_UP1_03 - student potrafi przygotować narzędzie dydaktyczne aktywizując dzieci/uczniów podczas zajęć;
- na ocenę 3 (dst.) - student potrafi przygotować narzędzie dydaktyczne aktywizując dzieci/uczniów podczas zajęć - według podstawowego pomysłu i ogólnie opracowanego planu;
- na ocenę 3,5 (dst. plus) - student potrafi przygotować narzędzie dydaktyczne aktywizując dzieci/uczniów podczas zajęć - według różnych pomysłów i ogólnie opracowanych planów;
- na ocenę 4 (db.) - student potrafi przygotować i zaprezentować narzędzie dydaktyczne aktywizując dzieci/uczniów podczas zajęć - według szczegółowo opracowanego i rozwiniętego planu, na podstawie autorskiego twórczego i oryginalnego pomysłu;
- na ocenę 4,5 (db. plus) - student potrafi przygotować, zaprezentować i zastosować narzędzie dydaktyczne aktywizując dzieci/uczniów podczas zajęć - według szczegółowo opracowanego i rozwiniętego planu, na podstawie autorskiego twórczego i oryginalnego pomysłu;
- na ocenę 5 (bdb.) - student potrafi przygotować, zaprezentować i zastosować narzędzie dydaktyczne aktywizując dzieci/uczniów podczas zajęć - według szczegółowo opracowanego i rozwiniętego planu, na podstawie autorskiego twórczego i oryginalnego pomysłu; potrafi dostosować twórcze narzędzie dydaktyczne do możliwości, potrzeb i zainteresowań grupy.
Kompetencje:
P_KP1_01 - student zauważa potrzeby dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym oraz dziecka o różnym rodzaju i stopniu niepełnosprawności;
- na ocenę 3 (dst.) - student zauważa wskazane potrzeby dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym oraz dziecka o różnym rodzaju i stopniu niepełnosprawności;
- na ocenę 3,5 (dst. plus) - student samodzielnie zauważa potrzeby dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym oraz dziecka o różnym rodzaju i stopniu niepełnosprawności;
- na ocenę 4 (db.) - student samodzielnie zauważa i rozumie potrzeby dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym oraz dziecka o różnym rodzaju i stopniu niepełnosprawności;
- na ocenę 4,5 (db. plus) - student samodzielnie zauważa i rozumie potrzeby dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym oraz dziecka o różnym rodzaju i stopniu niepełnosprawności; podejmuje rozważania i dyskusje;
- na ocenę 5 (bdb) - student samodzielnie zauważa i rozumie potrzeby dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym oraz dziecka o różnym rodzaju i stopniu niepełnosprawności; podejmuje rozważania i dyskusje, które przekłada na aktywność własną.
Na ocenę końcową składają się:
1. obowiązkowa obecność na zajęciach - 2 nieobecności skutkują niezaliczeniem przedmiotu;
2. przygotowanie, umiejętność zastosowania i zaprezentowania aktywizującego narzędzia pracy dydaktycznej;
3. zaangażowanie i aktywność podczas zajęć.
|