Na ocenę końcową z ćwiczeń składają się:
1. Wyniki trzech kolokwiów cząstkowych (kolokwia 45-minutowe, raz na 4 tygodnie), sprawdzających stopień opanowania materiału obowiązującego podczas ćwiczeń. Kolokwia składają się z części teoretycznej (testy wielokrotnego wyboru) i praktycznej (sprawdzającej umiejętność rozpoznawania przedstawicieli krajowej fauny kręgowców). Każde kolokwium musi być zaliczone na ocenę pozytywną (min. ocena dostateczna), co jest warunkiem dopuszczenia do egzaminu z przedmiotu. Istnieje możliwość poprawiania ocen na kolokwiach poprawkowych.
Skala ocen:
Procent ocena
≤ 50,0 2
50,1-59,9 3
60-69,9 3,5
70-79,9 4
80-89,9 4,5
90-100 5
2. Obecność na zajęciach – dopuszczalne są dwie nieobecności usprawiedliwione. Nieusprawiedliwienie nieobecności będzie skutkowało obniżeniem oceny z przedmiotu o pół stopnia za każdą nieobecność.
3. Aktywność na zajęciach, oceniana na bieżąco, wpływa na podwyższenie oceny końcowej o pół stopnia lub cały stopień
4. Prezentacja studencka (na ochotnika) na temat rozpoznawania krajowych gatunków kręgowców, na ocenę
Kodeks honorowy:
1. Każdy student samodzielnie pracuje podczas kolokwiów i innych zaliczeń
2. O przypadkach ściągania, podpowiadania itp. należy niezwłocznie poinformować prowadzącego zajęcia
Kryteria oceniania:
Umiejętności
ocena 2 (ndst): student nie potrafi stosować podstawowych technik i narzędzi badawczych zoologii, przeprowadzać obserwacji lub wykonywać prostych pomiarów zoologicznych w laboratorium; nie potrafi korzystać z źródeł informacji z zakresu zoologii, nie potrafi korzystać z tekstów naukowych; nie uczy się samodzielnie
ocena 3 (dst): student w ograniczonym stopniu potrafi stosować podstawowe techniki i narzędzia badawcze zoologii kręgowców, przeprowadzać obserwacje lub wykonywać proste pomiary zoologiczne w laboratorium; w ograniczonym stopniu korzysta z literatury, przygotowuje prezentacje z wykorzystaniem ograniczonych źródeł informacji; w ograniczonym stopniu uczy się samodzielnie
ocena 4 (db): student w przeciętnym stopniu potrafi stosować podstawowe techniki i narzędzia badawcze zoologii kręgowców, przeprowadzać obserwacje lub wykonać proste pomiary zoologiczne w laboratorium; poprawnie korzysta z podstawowej literatury, przygotowuje prezentacje z wykorzystaniem wielu źródeł informacji, poprawnie selekcjonuje informacje; czyni postępy w samodzielnej nauce
ocena 5 (bdb): student swobodnie stosuje podstawowe techniki i narzędzia badawcze zoologii kręgowców, przeprowadza obserwacje lub wykonuje proste pomiary zoologiczne w laboratorium; swobodnie korzysta z podstawowej literatury, w tym w j. angielskim, dokonuje analizy i syntezy informacji, krytycznie selekcjonuje źródła informacji przy przygotowywaniu prezentacji; w samodzielnej nauce wykracza poza zakres materiału obowiązującego na ćwiczeniach
Kompetencje
ocena 2 (ndst): student nie wykazuje zaangażowania w przebieg zajęć
ocena 3 (dst): student jedynie w ograniczonym stopniu pogłębia i aktualizuje wiedzę przedmiotową; okazjonalnie bierze udział w dyskusjach, formułuje własne wypowiedzi i konstruktywne uwagi krytyczne; w ograniczonym stopniu jest gotów wziąć na siebie odpowiedzialność za bezpieczeństwo pracy własnej i innych
ocena 4 (db): student wykazuje czynne zainteresowanie przedmiotem, stawia pytania, poszukuje na nie odpowiedzi; często bierze aktywny udział w dyskusjach, formułuje własne wypowiedzi i konstruktywne uwagi krytyczne; w przeciętnym stopniu jest gotów wziąć na siebie odpowiedzialność za bezpieczeństwo pracy własnej i innych
ocena 5 (bdb): student wykazuje czynne zainteresowanie przedmiotem, bardzo często bierze aktywny udział w dyskusjach, formułuje własne wypowiedzi i konstruktywne uwagi krytyczne; regularnie sięga do czasopism i książek popularnonaukowych, a także do fachowych źródeł internetowych prezentujących najnowsze osiągnięcia w dziedzinie wiedzy; w pełni jest gotów wziąć na siebie odpowiedzialność za bezpieczeństwo pracy własnej i innych
|