K1: zna i rozumie źródeł, genezy i ewolucji instytucji ustrojowych i prawnych w Polsce oraz dostrzega związki pomiędzy dawnymi a współczesnymi rozwiązaniami ustrojowo - prawnymi.
Na ocenę 2 (ndst.) - nie zna i nie rozumie źródeł, genezy i ewolucji instytucji ustrojowych i prawnych w Polsce oraz nie dostrzega związków pomiędzy dawnymi a współczesnymi rozwiązaniami ustrojowo - prawnymi.
Na ocenę 3 (dst.) - połowicznie zna i rozumie źródła, genezę i ewolucję instytucji ustrojowych i prawnych w Polsce oraz w takim zakresie dostrzega związki pomiędzy dawnymi a współczesnymi rozwiązaniami ustrojowo - prawnymi.
Na ocenę 4 (db.) - w stopniu znacznym zna i rozumie źródła, genezę i ewolucję instytucji ustrojowych i prawnych w Polsce oraz w takim zakresie dostrzega związki pomiędzy dawnymi a współczesnymi rozwiązaniami ustrojowo - prawnymi.
Na ocenę 5 (bdb.) - kompleksowo zna i rozumie źródła, genezę i ewolucję instytucji ustrojowych i prawnych w Polsce oraz bezbłędnie dostrzega związki pomiędzy dawnymi a współczesnymi rozwiązaniami ustrojowo - prawnymi.
EK2: zna podstawowe pojęcia z zakresu historii ustroju i prawa w Polsce.
Na ocenę 2 (ndst.) - nie zna podstawowych pojęć z zakresu historii ustroju i prawa w Polsce.
Na ocenę 3 (dst.) - zna 60% podstawowych pojęć z zakresu historii ustroju i prawa w Polsce.
Na ocenę 4 (db.) - zna 80% podstawowych pojęć z zakresu historii ustroju i prawa w Polsce.
Na ocenę 5 (bdb.) - zna wszystkie podstawowe pojęcia z zakresu historii ustroju i prawa w Polsce.
EK3: charakteryzuje oraz analizuje wydarzenia i procesy historyczne
Na ocenę 2 (ndst.) - nie charakteryzuje oraz nie analizuje wydarzeń i procesów historycznych
Na ocenę 3 (dst.) - charakteryzuje oraz analizuje jedynie najważniejsze wydarzenia i procesy historyczne w podstawowym zakresie.
Na ocenę 4 (db.) - prawidłowo charakteryzuje oraz analizuje większość wydarzeń i procesów historycznych.
Na ocenę 5 (bdb.) - bezbłędnie charakteryzuje oraz analizuje wszystkie wskazane wydarzenia i procesy historyczne.
EK4: wie, jakie są zasady krytycznej analizy źródeł prawa oraz źródeł poznania prawa
Na ocenę 2 (ndst.) - nie wie jakie są zasady krytycznej analizy źródeł prawa oraz źródeł poznania prawa
Na ocenę 3 (dst.) - zna niektóre zasady krytycznej analizy źródeł prawa oraz źródeł poznania prawa.
Na ocenę 4 (db.) - zna większość zasad krytycznej analizy źródeł prawa oraz źródeł poznania prawa.
Na ocenę 5 (bdb.) - zna wszystkie zasady krytycznej analizy źródeł prawa oraz źródeł poznania prawa.
EK5: zna podstawowe poglądy w historiografii na temat kształtowania się polskiego systemu prawnego w przeszłości
Na ocenę 2 (ndst.) - nie zna podstawowych poglądów w historiografii na temat kształtowania się polskiego systemu prawnego w przeszłości
Na ocenę 3 (dst.) - zna trzy podstawowe poglądy w historiografii na temat kształtowania się polskiego systemu prawnego w przeszłości.
Na ocenę 4 (db.) - zna większość podstawowych poglądów w historiografii na temat kształtowania się polskiego systemu prawnego w przeszłości.
Na ocenę 5. (bdb.) - zna wszystkie przedstawione poglądy w historiografii na temat kształtowania się polskiego systemu prawnego w przeszłości.
1. Na ocenę bardzo dobrą (5) - student bezbłędnie opisuje i rozumie fakty historyczne. Bezbłędnie analizuje źródła. Wyciąga prawidłowe wnioski.
2. Na ocenę dobrą (4) - student opisując fakty historyczne i analizując źródła prawa popełnia niewielkie błędy. Na ogół wyciąga prawidłowe wnioski.
3. Na ocenę dostateczną (3) - student zna podstawowe źródła historyczne i fakty. Pobieżnie analizuje źródła.
4. Na ocenę niedostateczną (2) - student nie zna faktów historycznych. Nie potrafi analizować źródeł historycznych i wyciągać wniosków.
Egzamin pisemny.
|