Podstawową metodą oceniania jest egzamin w formie testu. Innym ważnym składnikiem oceny jest obecność i aktywność podczas zajęć.
Wiedza:
Ocena niedostateczna (2) - Student nie zna podstawowych teorii ewolucyjnych stosowanych współcześnie w naukach społecznych, nie ma podstawowej wiedzy na temat mechanizmów psychofizjologicznych, rozwiązujących problemy adaptacyjne z zakresu przetrwania i życia w grupie;
Ocena dostateczna (3) - Student posiada powierzchowną, wyrywkową i ogólną wiedzę na temat teorii ewolucyjnych stosowanych współcześnie w naukach społecznych oraz mechanizmów psychofizjologicznych, rozwiązujących problemy adaptacyjne z zakresu przetrwania i życia w grupie, ale wybiórczo dostrzega związki pomiędzy czynnikami biologicznymi a procesami psychicznymi i zachowaniem;
Ocena dobra (4) - Student ma poprawną wiedzę na temat teorii ewolucyjnych stosowanych współcześnie w naukach społecznych oraz mechanizmów psychofizjologicznych, rozwiązujących problemy adaptacyjne z zakresu przetrwania i życia w grupie, trafnie wskazuje na związki pomiędzy czynnikami biologicznymi a procesami psychicznymi i zachowaniem.
Ocena bardzo dobra (5) - Student doskonale orientuje się w zakresie teorii ewolucyjnych stosowanych współcześnie w naukach społecznych oraz mechanizmach psychofizjologicznych, rozwiązujących problemy adaptacyjne z zakresu przetrwania i życia w grupie i ma usystematyzowaną wiedzę w tym zakresie, samodzielnie dostrzega biologiczne podłoże fizjologicznych i patologicznych procesów psychicznych, zachowań i zjawisk psychospołecznych;
Umiejętności:
Ocena niedostateczna (2) - Student nie potrafi powiązać odpowiednich teorii ewolucyjnych z genezą określonych mechanizmów psychofizjologicznych. Nie weryfikuje wartości badań diagnostycznych, nie zna praktycznej możliwości ich wykorzystania, nie umie ocenić wartości prac naukowych z zakresu biologicznych podstaw zachowania;
Ocena dostateczna (3) - Student ma trudności z ewolucyjnym uzasadnieniem procesów psychicznych, potrafi jedynie wymienić badania diagnostyczne, nie do końca rozumie wartość poznawczą i praktyczną biologicznego podłoża życia psychicznego;
Ocena dobra (4) - Student poprawnie rozpoznaje procesy biologiczne zachodzące w organizmie człowieka i trafnie wiąże je z procesami psychicznymi w kontekście ewolucji, dostrzega wartość poznawczą i praktyczną biologicznego podłoża życia psychicznego, potrafi interpretować zjawiska społeczne w kontekście rozwoju ewolucyjnego;
Ocena bardzo dobra (5) - Student doskonale interpretuje procesy biologiczne zachodzące w organizmie człowieka, potrafi uzasadnić swoje stanowisko, umie formułować ewolucyjne hipotezy naukowe dotyczące zachowania się człowieka, prowadzić dyskusję na temat wartości badań diagnostycznych, umie omijać pułapki metodologiczne;
Kompetencje:
Oceniany jest stopień świadomości istnienia wieloczynnikowego podłoża życia psychicznego i potrzeby korzystania z wiedzy biologicznej, w celu wyjaśnienia ludzkiego zachowania itp.
|