Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia rewalidacyjna 2 WF-PS-N-PER2
Wykład (WYK) Semestr letni 2019/20

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: 50
Zaliczenie: Egzaminacyjny
Literatura:

I. Obuchowska, Dziecko niepełnosprawne w rodzinie. W-wa, 1995

E. Pisula, Autyzm, przyczyny, symptomy, terapia. Gdańsk, 2012

S. Kowalik, Stosowana psychologia rehabilitacji, W-wa, 2018

K.J. Zabłocki, Wprowadzenie do rewalidacji. Toruń, 2003

K.J. Zabłocki, Autyzm. Płock, 2002

K.J. Zabłocki, Dziecko z mózgowym porażeniem dziecięcym w teorii i terapii. W-wa, 2000

Efekty uczenia się:

Wiedza: student zna wiadomości o procesie rewalidacji osób niepełnosprawnych, uwarunkowaniach psychologicznych tego procesu wynikających z rodzaju i stopnia niepełnosprawności, percepcji społecznej ludzi niepełnosprawnych, mechanizmów regulujących przystosowanie do nauki, życia, pracy;

Umiejętności: student analizuje problemy osób niepełnosprawnych i proponuje pomoc w ich rehabilitacji;

Kompetencje: student wykazuje otwartość na problemy osób niepełnosprawnych, kreatywny w konstruowaniu programów rehabilitacyjnych

Metody i kryteria oceniania:

(2) : Student nie wie czym zajmuje się rewalidacja, nie zna zasad jej stosowania.

(3) : Student pobieżnie orientuje się w psychologii rewalidacji, dysponuje niewielką wiedzą na temat podstawowych zagadnień z jej zakresu.

(4) : Student posiada poprawną wiedzę na temat rewalidacji, zna modele pracy terapeutycznej w przypadku wybranych zaburzeń.

(5) : Student doskonale orientuje się w dyscyplinie jaką jest rewalidacja, zna podstawowe metody i techniki terapeutyczne, posiada wiedzę na temat zapobiegania tym zjawiskom.

Zakres tematów:

Zaburzenia neororozwojowe – diagnoza i terapia

Dzieci słabowidzące i niewidome

Osoby głuche

Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego

Osoby niepełnosprawne umysłowo

Funkcjonowanie osób z autyzmem i Zespołem Asepergera

Mózgowe porażenie dziecięce

Choroby przewlekłe

Uczeń z niepełnosprawnością sprzężoną

Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej

Doświadczanie rodzicielstwa z dziećmi niepełnosprawnymi

Jakość życia rodzin z dziećmi niepełnosprawnymi

Aktywizacja twórcza uczniów z niepełnosprawnością

Nowe tendencje w edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością

Metody dydaktyczne:

wykład

dyskusja

rozwiązywanie problemów

analiza tekstów

filmy dydaktyczne

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każda środa, 11:30 - 13:00, sala 1424
Sławomir Ślaski 22/50 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Kampus Wóycickiego Bud. 14
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)