Ćwiczenia z psychologii rewalidacyjnej 2 WF-PS-N-PERC2
Ćwiczenia (CW)
Semestr letni 2019/20
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 15 | ||
Limit miejsc: | 10 | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||
Literatura: |
Bouras N. Zaburzenia psychiczne i zaburzenia zachowania u osób niepełnosprawnych intelektualnie. Wrocław, 2010 Dykcik W., Pedagogika specjalna, Poznań 2002 Kowalik ST., Psychologia rehabilitacji, Wyd. Scholar, 2018 Zabłocki K., Brejnak W., Wybrane problemy dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi w procesie edukacji, UKSW 2004 |
||
Efekty uczenia się: |
Wiedza : Student wie czym zajmuje się psychologia rewalidacyjna, dysponuje wiedzą na temat podstawowych zagadnień z jej zakresu, zna główne jej nurty. Umiejętności : Student rozumie zasady nawiązania kontaktu z drugą osobą, umie przeprowadzić wywiad terapeutyczny, stworzyć ramowy plan terapii, potrafi zaproponować techniki i metody terapeutyczne odpowiednie dla danej formy dysfunkcji. Kompetencje : Student wykazuje otwartość i wrażliwość na drugą osobę, zachowuje ostrożność, odpowiedzialność i krytycyzm w formułowaniu swoich ocen, wykazuje kreatywność w poszukiwaniu metod pomocy. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
(2) : Student nie wie czym zajmuje się rewalidacja chorych psychicznie, nie zna zasad jej stosowania. (3) : Student pobieżnie orientuje się w psychologii rewalidacji chorych psychicznie, dysponuje niewielką wiedzą na temat podstawowych zagadnień z jej zakresu. (4) : Student posiada poprawną wiedzę na temat rewalidacji chorych psychicznie, zna modele pracy terapeutycznej w przypadku wybranych zaburzeń. (5) : Student doskonale orientuje się w dyscyplinie jaką jest rewalidacja chorych psychicznie, zna podstawowe metody i techniki terapeutyczne, posiada wiedzę na temat zapobiegania tym zjawiskom. obecność, sprawdzian wiedzy, sprawozdanie z udziału w środowiskowym domu samopomocy. |
||
Zakres tematów: |
Przygotowanie Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego dla osób z niepełnosprawnością psychiczną. Uczestnictwo w programie środowiskowego domu samopomocy dla osób niepełnosprawnych psychicznie. Hospitacja zajęć w wybranych placówkach zajmujących się osobami z problemami autyzmu. |
||
Metody dydaktyczne: |
miniwykład praca w grupach dyskusja rozwiązywanie problemów analiza tekstów filmy dydaktyczne studium przypadku ćwiczenia praktyczne |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
co drugi czwartek (nieparzyste), 8:00 - 9:30,
sala 1438 |
Sławomir Ślaski | 2/10 |
szczegóły![]() |
2 |
co drugi czwartek (nieparzyste), 9:45 - 11:15,
sala 1438 |
Sławomir Ślaski | 2/10 |
szczegóły![]() |
3 |
co drugi czwartek (parzyste), 9:45 - 11:15,
sala 1438 |
Sławomir Ślaski | 5/10 |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Kampus Wóycickiego Bud. 14 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.