Czynnik religijny i etyczny w stosunkach międzynarodowych WP-SM-CRiEwSM(p)-ćw
Ćwiczenia (CW)
Semestr letni 2019/20
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 15 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||
Efekty uczenia się: |
EK1: wyjaśnia zadania oraz określa rolę religii i etyki w relacjach międzynarodowych EK2: omawia na wybranych przykładach konflikty zbrojne z udziałem czynnika religijnego EK3: wie jakie znaczenie w stosunkach międzynarodowych odgrywa Stolica Apostolska EK4: rozumie rolę czynnika religijnego i etycznego w praktyce Unii Europejskiej EK5: opisuje powiązania czynnika religijnego i etycznego w polityce wewnętrznej i zagranicznej wybranych państw |
||
Metody i kryteria oceniania: |
EK1: wyjaśnia zadania oraz określa rolę religii i etyki w relacjach międzynarodowych Na ocenę 2 (ndst.) - nie potrafi wyjaśnić żadnych zadań ani wskazać roli religii i etyki w relacjach międzynarodowych Na ocenę 3 (dst.) - wyjaśnia zadania oraz określa rolę religii i etyki w relacjach międzynarodowych w stopniu dostatecznym Na ocenę 4 (db.) - umie wyjaśnić zadania oraz określić rolę religii i etyki w relacjach międzynarodowych na poziomie dobrym Na ocenę 5 (bdb.) - umie wyjaśnić zadania oraz określić rolę religii i etyki w relacjach międzynarodowych w stopniu bardzo dobrym EK2: omawia na wybranych przykładach konflikty zbrojne z udziałem czynnika religijnego Na ocenę 2 (ndst.) - nie potrafi wymienić ani omówić przykładów konfliktów zbrojnych z udziałem czynnika religijnego Na ocenę 3 (dst.) - potrafi omówić na wybranym przykładzie konflikt zbrojny z udziałem czynnika religijnego w stopniu dostatecznym Na ocenę 4 (db.) - potrafi omówić na wybranych przykładach konflikty zbrojne z udziałem czynnika religijnego w stopniu dobrym Na ocenę 5 (bdb.) - potrafi omówić na wybranych przykładach konflikty zbrojne z udziałem czynnika religijnego w stopniu bardzo dobrym EK3: wie jakie znaczenie w stosunkach międzynarodowych odgrywa Stolica Apostolska Na ocenę 2 (ndst.) - nie wie jakie znaczenie w stosunkach międzynarodowych odgrywa Stolica Apostolska Na ocenę 3 (dst.) - zna wyłącznie podstawowe zadania i działania podejmowane przez Stolicę Apostolską w stosunkach międzynarodowych Na ocenę 4 (db.) - zna na poziomie dobrym znaczenie w stosunkach międzynarodowych Stolicy Apostolskiej Na ocenę 5 (bdb.) - wie i potrafi wyjaśnić jakie znaczenie w stosunkach międzynarodowych odgrywa Stolica Apostolska EK4: rozumie rolę czynnika religijnego i etycznego w praktyce Unii Europejskiej Na ocenę 2 (ndst.) - nie rozumie czynnika religijnego i etycznego w praktyce Unii Europejskiej Na ocenę 3 (dst.) - rozumie rolę czynnika religijnego i etycznego w praktyce Unii Europejskiej na poziomie dostatecznym Na ocenę 4 (db.) - rozumie rolę czynnika religijnego i etycznego w praktyce Unii Europejskiej na poziomie dobrym Na ocenę 5 (bdb.) - rozumie rolę czynnika religijnego i etycznego w praktyce Unii Europejskiej na poziomie bardzo dobrym EK5: opisuje powiązania czynnika religijnego i etycznego w polityce wewnętrznej i zagranicznej wybranych państw Na ocenę 2 (ndst.) - nie potrafi opisać powiązania czynnika religijnego i etycznego w polityce wewnętrznej i zagranicznej żadnego z przykładowych państw Na ocenę 3 (dst.) - potrafi opisać powiązanie czynnika religijnego i etycznego w polityce wewnętrznej i zagranicznej wybranego państwa na poziomie dostatecznym Na ocenę 4 (db.) - potrafi opisać powiązanie czynnika religijnego i etycznego w polityce wewnętrznej i zagranicznej wybranych państw na poziomie dobrym Na ocenę 5 (bdb.) - potrafi opisać powiązanie czynnika religijnego i etycznego w polityce wewnętrznej i zagranicznej wybranych państw na poziomie bardzo dobrym |
||
Zakres tematów: |
1. Obecność religii i ideologii w stosunkach międzynarodowych. 2. Podmioty religijne i ich rola w SM: RNGO - Religious NGOs; FBD - faithbased diplomacy. 3. Stolica Apostolska i jej rola negocjatora w stosunkach międzynarodowych. 4. Konflikty zbrojne a czynnik religijny i etyczny 5. Terroryzm religijny. |
||
Metody dydaktyczne: |
Metodami dydaktycznymi służącymi osiągnięciu EK1 są: klasyczna metoda problemowa, sytuacyjna, studium przypadku; sposobem weryfikacji efektu kształcenia jest ocenianie ciągłe oraz prace grupowe. Metodami dydaktycznymi służącymi osiągnięciu EK2 są: klasyczna metoda problemowa, sytuacyjna, studium przypadku; sposobem weryfikacji efektu kształcenia jest ocenianie ciągłe oraz prace grupowe. Metodami dydaktycznymi służącymi osiągnięciu EK3 są: klasyczna metoda problemowa, sytuacyjna, studium przypadku; sposobem weryfikacji efektu kształcenia jest ocenianie ciągłe oraz prace grupowe. Metodami dydaktycznymi służącymi osiągnięciu EK4 są: klasyczna metoda problemowa, sytuacyjna, studium przypadku; sposobem weryfikacji efektu kształcenia jest ocenianie ciągłe oraz prace grupowe. Metodami dydaktycznymi służącymi osiągnięciu EK5 są: klasyczna metoda problemowa, sytuacyjna, studium przypadku; sposobem weryfikacji efektu kształcenia jest ocenianie ciągłe oraz prace grupowe. |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
wielokrotnie, wtorek (niestandardowa częstotliwość), 16:45 - 18:15,
sala 1761 |
Anna Chciałowska | 18/18 |
szczegóły![]() |
2 |
wielokrotnie, wtorek (niestandardowa częstotliwość), 18:30 - 20:00,
sala 1761 |
Anna Chciałowska | 18/18 |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Kampus Wóycickiego Bud. 17 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.