Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodologia badań naukowych WS-EK-MGR-MBN
Konwersatorium (KON) Semestr zimowy 2019/20

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: 44
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Literatura

1. K. Mazurek-Łopacińska (red.), Badania marketingowe teoria i praktyka, Warszawa 2005.

2. G. A. Churchill, Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, Warszawa 2002.

3. P. Hague, Badania marketingowe. Planowanie, metodologia i ocena wyników, Gliwice 2006.

1.Hajduk Z., Ogólna metodologia nauk, Wydawnictwo Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Lublin 2005.

1.Creswell J., Projektowanie badań naukowych. J Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego Kraków 2013.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie

• Obecność na zajęciach obowiązkowa (jedna nieobecność dopuszczalna)

• Przygotowanie kwestionariusza ankiety i wywiadu na przedostatnie zajęcia

• W przypadku nie przygotowania ankiety egzamin ustny teoretyczny obejmujący minimum 200 stron wybranej literatury przedmiotu oraz materiał z wykładów

Na egzamin ustny student jest zobowiązany przyjść z wybraną przez siebie pozycją literatury w formie papierowej bądź elektronicznej.

Zakres tematów:

Tematy

• Pojęcie marketingu, cechy, zasady

• Czynniki wpływające na przedsiębiorstwa

• Rynek docelowy, wizja, tendencje zmian

• Konsument na rynku, Istota metodologii badań naukowych

• Etapy pracy naukowej

• Tworzenie pytań

• KRS (katalog on line) – tworzenie baz danych, pozyskiwanie respondentów, katalogi (dane gus)

• Tworzenie kwestionariusza ankiety (rodzaje ankiet, metryczka, pytania i ich rodzaje) pytania wrażliwe

• Zalety i wady technik badawczych

• Analiza i interpretacja otrzymanych wyników, formy prezentacji wyników badań naukowych

• Przykłady błędnych i nieczytelnych ankiet

• Tworzenie ankiet w konkretnych obszarach tematycznych określonych przez studenów

• Bazy ankiet internetowych i opłaty

• Ćwiczenia w grupach wywiady i ankiety.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każda środa, 9:45 - 11:15, sala 1543
Magdalena Hryniewicka 24/22 szczegóły
2 każda środa, 11:30 - 13:00, sala 1543
Magdalena Hryniewicka 12/22 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Kampus Wóycickiego Bud. 15
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)