Literatura: |
Literatura podstawowa:
Sikorski W., Podstawy technik informatycznych, Warszawa 2009;
Sławik M., Bremer A., ECDL. 7 modułów. Kompletny kurs, Chorzów 2013
Dokumentacja elektroniczna dostępna w aktualnej wersji pakietu Microsoft Office i LibreOffice oraz dostęp na stronach www producentów programowania;
Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r., Dz. U. 2000, nr 80, poz. 904;
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych
Materiały ćwiczeniowe udostępniane studentom przez prowadzącego zajęcia
Literatura uzupełniająca:
Lorens R., Nowe technologie w edukacji, Warszawa - Bielsko-Biała 2011;
|
Metody i kryteria oceniania: |
3.0
Student dokonuje omówień i charakterystyk wymaganych zagadnień (TMA_W07, TMA_W22), wykazuje zakładane efekty w zakresie umiejętności ( TMA_U07, TMA_U15) prezentuje zakładane kompetencje społeczne w niepełnym stopniu (TMA_K08).
3.5
Student pełniej dokonuje omówień i charakterystyk wymaganych zagadnień (TMA_W07, TMA_W22), odwołując się do literatury przedmiotu, wykazuje zakładane efekty w zakresie umiejętności , ale nie dokonuje transferu umiejętności na zadania nawiązujące do nabytych umiejętności, jednak będące ich sproblematyzowaniem (TMA_U07, TMA_U15), prezentuje zakładane kompetencje społeczne (TMA_K08).
4.0
Student dokonuje omówienia i charakterystyki wymaganych zagadnień (TMA_W07, TMA_W22), odwołując się do literatury przedmiotu, sprawnie uzupełnia wiedzę korzystając z publikacji instruktażowych producentów oprogramowania, wykazuje zakładane efekty w zakresie umiejętności (TMA_U07, TMA_U15) - w wykonywanych pracach potwierdzających umiejętności znajdują się wyjątkowo starannie przygotowane elementy, student ponadto potrafi rozwiązać nowe problemy na bazie dotychczasowej wiedzy i umiejętności, prezentuje zakładane kompetencje społeczne (TMA_K08).
4.5
Student wyczerpująco dokonuje omówień i charakterystyk wymaganych zagadnień (TMA_W07, TMA_W22), odwołując się do literatury przedmiotu, sprawnie uzupełnia wiedzę korzystając z publikacji instruktażowych producentów oprogramowania, wykazuje zakładane efekty w zakresie umiejętności (TMA_U07, TMA_U15) - w wykonywanych pracach potwierdzających umiejętności występują wyróżniające się elementy, rozwiązuje nowe problemy na bazie dotychczasowej wiedzy i umiejętności, wykazuje inicjatywę podczas realizacji zadań problemowych, współpracuje w grupie, prezentuje zakładane kompetencje społeczne (TMA_K08), jest zainteresowany pogłębianiem swojej wiedzy i umiejętności.
5.0
Student wyczerpująco dokonuje omówień i charakterystyk wymaganych zagadnień (TMA_W07, TMA_W22), odwołując się do literatury przedmiotu, sprawnie uzupełnia wiedzę korzystając z publikacji instruktażowych producentów oprogramowania, wykazuje zakładane efekty w zakresie umiejętności (TMA_U07, TMA_U15) - w wykonywanych pracach potwierdzających umiejętności występują wyróżniające się elementy, rozwiązuje nowe problemy na bazie dotychczasowej wiedzy i umiejętności, wykazuje inicjatywę podczas realizacji zadań problemowych, współpracuje w grupie, prezentuje zakładane kompetencje społeczne (TMA_K08), aktywnie poszukuje źródeł dodatkowej wiedzy i możliwości zdobycia dodatkowych umiejętności.
Metody oceny:
- aktywne uczestnictwo w zajęciach - 5 pkt.
- grupowe opracowanie tematu - 15 pkt.
- kolokwium - 30 pkt.
- praca zaliczeniowa - 50 pkt
Maksymalna liczba punktów możliwa do zdobycia:
100 - 95 ocena 5,0
94 - 90 ocena 4,5
89 - 80 ocena 4,0
79 - 70 ocena 3,5
69 - 60 ocena 3,0
59 i poniżej - ocena 2,0
Aby uzyskać ocenę pozytywną należy uczestniczyć we wszystkich formach zaliczenia.
|
Zakres tematów: |
Użytkowanie i obsługa systemu operacyjnego oraz sprzętu komputerowego.
Tworzenie i formatowanie tekstów (zasady redakcji tekstów).
Arkusze kalkulacyjne.
Prezentacje multimedialne.
Wykorzystanie technologii informacyjnej w pracy pedagogicznej.
Pozyskanie i przetwarzanie informacji (korzystanie z sieci internetowych, bibliotek cyfrowych, katalogów bibliotek, zdigitalizowanych zbiorów).
Regulacje prawne związane z pozyskiwaniem danych i programów komputerowych.
Regulacje prawne związane z prawami autorskimi i ochroną danych osobowych.
Bezpieczeństwo w sieci.
|