Literatura: |
Przegląd problemów doskonalenia systemów zarządzania przedsiębiorstwem, pod red. A.Stabryły, Mfiles.pl Encyklopedia Zarządzania, Kraków 2011
B.R.Kuc, M.Żemigała, Menedżer nowych czasów. Najlepsze metody i narzędzia zarządzania, OnePress, Gliwice 2010
M.Holliday, Coaching, mentoring i zarządzanie. Jak rozwiązywać problemy i budować zespół, OnePress, Gliwice 2006
Materiały zamieszczone na platformie e-lernigowej
Uzupełniająca:
R. W. Griffin, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo PWN Wydawnictwo Naukowe, 2005
B. Nogalski, J. Śniadecki, Umiejętności menadżerskie w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Bydgoszcz 2001
|
Metody i kryteria oceniania: |
Na początku każdych zajęć zostanie przeprowadzony krótki test sprawdzający wiedzę z materiału zamieszczonego na platformie. Test będzie rozwiązywane na smartfonach lub własnych komputerach na platformie. Nie ma możliwości rozwiązania testu w innym czasie i innym miejscu. Nie ma możliwości poprawy testu. Warunkiem możliwości rozwiązania testu jest wykonanie zadania zamieszczonego na platformie (zgodnie z informacją na platformie). Za zadania domowe nie ma punktów, tylko zal/nzal.
Z wszystkich testów można otrzymać maksymalnie 71,5 pkt.
Po koniec zajęć zostanie przeprowadzony krótki test z zakresu materiału omawianego na zajęciach w formie jednego zadania z wykorzystaniem monitora interaktywnego. Premiowane będą pierwsze 3 osoby, które najszybciej rozwiążą test: 1 osoba 3 pkt., 2 osoba – 2 pkt., 3 osoba – 1 pkt.. Łącznie do uzyskania: 18 pkt.
Skala ocen:
Poniżej 50% ocena niedostateczna
50% – poniżej 60% ocena dostateczna
60% - poniżej 70% ocena dostateczna plus
70% - poniżej 80% ocena dobra
80% - poniżej 90% ocena dobra plus
90% i więcej ocena bardzo dobra
W sesji poprawkowej zaliczenie ustne. Warunkiem dopuszczenia do zaliczenia poprawkowego jest obecność na zajęciach (dopuszczalne 2 nieobecności).
|
Zakres tematów: |
Pojęcie menedżera. Zakres i istota pracy menedżera. Cechy pracy menedżera. Role, funkcje, umiejętności menedżera. Model pracy menedżera.
Pojęcie kompetencji menedżerskich. Modele kompetencji menedżerskich. Istota, cechy i struktura kompetencji menedżerskich. Umiejętności menedżerskie
Style kierowania. Przywództwo. Style komunikacji
Motywowanie pracowników. Zarządzanie przez motywowanie
Delegowanie zadań. Zarządzanie przez delegowanie
Podejmowanie decyzji
Zarządzanie konfliktem
|
Metody dydaktyczne: |
Na platformie e-lerningowej: wykłady, testy kompetencji menedżerskiej.
Ćwiczenia: filmy dydaktyczne,studium przypadku, dyskusja dydaktyczna, praca w grupach
|