Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Konwersatorium pedagogiczne w języku angielskim - Promoting social inclusion: between dream and reality WNP-PE-KPJA-5
Konwersatorium (KON) Semestr zimowy 2019/20

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: 15
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Kay Al-Ghani,Lynda Kenward (2011). From Home to School with Autism: How to Make Inclusion a Success. Jessica Kingsley Publisher. https://books.google.de/books?id=woYe5BOs6RQC&printsec=frontcover&dq=free+books+inclusion&hl=desa=Xved=0ahUKEwj3k6XDroLXAhVlKMAKHfiRA6cQ6AEISTAF#v=onepage&q&f=false

Efekty uczenia się:

Wiedza:

EK_01 - student posiada wiedzę na temat koncepcji pochodzenia, strategii, kluczowych tematów i pojawiających się debat na temat integracji społecznej w różnych krajach

EK_02 - student opisuje ograniczenia i trudności dla społeczeństwa i instytucji realizacji strategii integracji społecznej

EK_03 - student wymienia najlepsze praktyki włączenia

EK_04 - opisuje zagadnienia pomiaru wyników i oceny różnych działań w dziedzinie edukacji, społeczeństwa, kultury i polityki

Umiejętności:

EK_01 - student analizuje korzyści, ograniczenia i ryzyko integracji społecznej

EK_02 - student planuje różne strategie integracji społecznej, bada związki między agencją, kulturą i strukturą oraz pokazuje, w jaki sposób sieci społeczne i relacyjne działają na rzecz integracji społecznej

EK_03 - student rozważa kierunki rozwoju integracji społecznej

Kompetencja

EK_01 - student dotyczy odpowiedzialności za grupy ubóstwa, deprywacji i wykluczenia społecznego

EK_02 - student wykazuje rzetelne podejście do współpracy ze specjalistami i instytucjami zaangażowanymi w sieci integracji społecznej.

ECTS [1 ECTS = 30 (25) godzin]:

Udział w wykładach: 30 godzin.

Czytanie literatury: 40 godzin

Przygotowanie do egzaminu: 60 godzin

Suma godzin: 130

Metody i kryteria oceniania:

Metodologia oceny:

Wymagany jest angielski w pisaniu biegłość w czytaniu.

Każdy temat zostanie najpierw dostarczony jako wykład na dany temat, a następnie omówiony zgodnie z dalszymi czytaniami.

Na ocenę końcową składają się:

- Udział w zajęciach i obecność na zajęciach (maksymalnie 1 nieobecność dozwolona) = do 25 pkt.

- Przygotowanie papieru (1500–2000 słów) = maks. 25 pkt.

- Egzamin pisemny (25 pytań jednokrotnego wyboru) na koniec semestru = do 50 pkt.

Ocena końcowa jest sumą punktów oceny obecności, punktów przygotowania pracy i punktów egzaminu końcowego.

Kryteria oceny końcowej:

90–100 pt. - ocena 5

80–89 pkt. - klasa 4+

65–79 pkt - stopień 4

50–65 pkt - klasa 3+

40–49 pkt. - ocena 3

Ocena 5 - Student posiada doskonałą znajomość koncepcji pochodzenia, strategii, kluczowych tematów integracji społecznej, płynnie opisuje ograniczenia i trudności dla społeczeństwa i instytucji w realizacji strategii integracji społecznej. Doskonale opisuje zagadnienia pomiaru wyników i oceny różnych działań w dziedzinie edukacji, społeczeństwa, kultury i polityki. Student potrafi w świetny sposób analizować korzyści, ograniczenia i ryzyko związane z integracją społeczną i łatwo planuje różne strategie integracji społecznej, a także rozważać kierunki rozwoju integracji społecznej. Student wykazuje rzetelne podejście do współpracy ze specjalistami i instytucjami zaangażowanymi w sieci integracji społecznej.

Ocena 4 - Student posiada dobrą znajomość koncepcji pochodzenia, strategii, kluczowych zagadnień integracji społecznej, łatwo opisuje ograniczenia i trudności dla społeczeństwa i instytucji w realizacji strategii integracji społecznej. Prawidłowo opisuje zagadnienia pomiaru wyników i oceny różnych działań w dziedzinie edukacji, społeczeństwa, kultury i polityki. Student potrafi analizować korzyści, ograniczenia i ryzyko związane z integracją społeczną i łatwo planuje różne strategie integracji społecznej, a także rozważać kierunki rozwoju integracji społecznej. Student wykazuje rzetelne podejście do współpracy ze specjalistami i instytucjami zaangażowanymi w sieci integracji społecznej.

Ocena 3 - Student posiada podstawową wiedzę na temat koncepcji pochodzenia, strategii, kluczowych zagadnień integracji społecznej, łatwo opisuje ograniczenia i trudności dla społeczeństwa i instytucji w realizacji strategii integracji społecznej. Opisuje główne zagadnienia pomiaru wyników i oceny różnych działań w dziedzinie edukacji, społeczeństwa, kultury i polityki. Student potrafi analizować podstawowe korzyści, ograniczenia i zagrożenia związane z integracją społeczną oraz tworzyć podstawowe plany strategii integracji społecznej, a także rozważać kierunki rozwoju integracji społecznej. Student wykazuje rzetelne podejście do współpracy ze specjalistami i instytucjami zaangażowanymi w sieci integracji społecznej.

Ocena 2 - Student nie posiada elementarnej wiedzy na temat koncepcji pochodzenia, strategii, kluczowych tematów integracji społecznej, nie opisuje ograniczeń i trudności dla społeczeństwa i instytucji w realizacji strategii integracji społecznej. Nie dotyczy pomiaru wyników i oceny różnych działań w dziedzinie edukacji, społeczeństwa, kultury i polityki. Student nie może analizować podstawowych korzyści, ograniczeń i ryzyk związanych z integracją społeczną oraz tworzyć podstawowych planów strategii integracji społecznej. Student nie wykazuje rzetelnego stosunku współpracy do specjalistów i instytucji zaangażowanych w sieci integracji społecznej.

Metody dydaktyczne:

Każdy temat zostanie najpierw dostarczony jako wykład na dany temat, a następnie omówiony zgodnie z dalszymi czytaniami.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy piątek, 16:45 - 18:15, sala 101
Janusz Surzykiewicz 10/15 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Kampus Wóycickiego Bud. 23
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)