Literatura: |
G.Myśliwiec, Etyka gospodarcza i zawodowa + 28 przypadków. Wydawnictwo Almamer, Warszawa 2013
S.Galata, Biznes w przestrzeni etycznej. Motywy, metody, konsekwencje, Difin, Warszawa, 2007
M.Żemigała, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Oficyna a Wolter Kluwer business, Kraków 2007
R.Koneczna, CSR i jego narzędzia jako element strategii firm - praktyczny przewodnik, Wydawnictwo IGSMiE PAN, Kraów 2014
A.Paliwoda-Matoliańska, Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, Wydawnictwo C.H.Beck, Warszawa 2014
|
Efekty uczenia się: |
Wiedza
Student posiada wiedzę o podstawach etyki i normach etycznych oraz o zasadach i wartościach instytucji pomocowych
Student zna podstawowe zagadnienia etyczne i koncepcje etyczne.
Umiejętności:
Student świadomie stosuje normy, zasady, reguły etyczne
Student kształtuje swoje relacje z innymi osobami w oparciu o normy i zasady etyczne i aksjologiczne
Kompetencje:
W działalności biznesowej potrafi dostrzegać etyczne aspekty podejmowanych działań, postępować odpowiedzialnie, respektując przyjęte w środowisku zawodowym normy moralne
|
Metody i kryteria oceniania: |
Test wiedzy na koniec semestru
ocena bdb - ponad 90%
ocena db plus - ponad 80%
ocena db - ponad 70%
ocena dost plus - ponad 60%
ocena dost - ponad 50%
Możliwości podwyższenia oceny:
- rozwiązanie zadań zamieszczonych pod materiałami
- pozytywny wynik testu z materiałów dodatkowych (test rozwiązywany przed rozwiązaniem testu zaliczeniowego)
W sesji poprawkowej - ocena na podstawie średniej ze wszystkich podejść
|
Zakres tematów: |
1. Etyka a moralność i etos. Etyka normatywna, opisowa, metaetyka. Historyczne i kulturowe uwarunkowania etyki biznesu.
2. Etyka gospodarcza w tradycji chrześcijańskiej oraz w ujęciu szkoły anglosaskiej i niemieckiej.
3. Teoria interesariuszy
4. Pojęcie społecznej odpowiedzialności biznesu. CSR w Polsce
5. Teorie i modele CSR
6. Korzyści i bariery CSR
7. Wytyczne i normy CSR
8. Obszary CSR
9. Tworzenie i wdrażanie strategii CSR
|