Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Etyka i społeczna odpowiedzialność biznesu WS-EKN-EiSOB
Wykład (WYK) Semestr letni 2019/20

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 16
Limit miejsc: 79
Zaliczenie: Egzaminacyjny
Literatura:

G.Myśliwiec, Etyka gospodarcza i zawodowa + 28 przypadków. Wydawnictwo Almamer, Warszawa 2013

S.Galata, Biznes w przestrzeni etycznej. Motywy, metody, konsekwencje, Difin, Warszawa, 2007

M.Żemigała, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Oficyna a Wolter Kluwer business, Kraków 2007

R.Koneczna, CSR i jego narzędzia jako element strategii firm - praktyczny przewodnik, Wydawnictwo IGSMiE PAN, Kraów 2014

A.Paliwoda-Matoliańska, Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, Wydawnictwo C.H.Beck, Warszawa 2014

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student posiada wiedzę o podstawach etyki i normach etycznych oraz o zasadach i wartościach instytucji pomocowych

Student zna podstawowe zagadnienia etyczne i koncepcje etyczne.

Umiejętności:

Student świadomie stosuje normy, zasady, reguły etyczne

Student kształtuje swoje relacje z innymi osobami w oparciu o normy i zasady etyczne i aksjologiczne

Kompetencje:

W działalności biznesowej potrafi dostrzegać etyczne aspekty podejmowanych działań, postępować odpowiedzialnie, respektując przyjęte w środowisku zawodowym normy moralne

Metody i kryteria oceniania:

Test wiedzy na koniec semestru

ocena bdb - ponad 90%

ocena db plus - ponad 80%

ocena db - ponad 70%

ocena dost plus - ponad 60%

ocena dost - ponad 50%

Możliwości podwyższenia oceny:

- rozwiązanie zadań zamieszczonych pod materiałami

- pozytywny wynik testu z materiałów dodatkowych (test rozwiązywany przed rozwiązaniem testu zaliczeniowego)

W sesji poprawkowej - ocena na podstawie średniej ze wszystkich podejść

Zakres tematów:

1. Etyka a moralność i etos. Etyka normatywna, opisowa, metaetyka. Historyczne i kulturowe uwarunkowania etyki biznesu.

2. Etyka gospodarcza w tradycji chrześcijańskiej oraz w ujęciu szkoły anglosaskiej i niemieckiej.

3. Teoria interesariuszy

4. Pojęcie społecznej odpowiedzialności biznesu. CSR w Polsce

5. Teorie i modele CSR

6. Korzyści i bariery CSR

7. Wytyczne i normy CSR

8. Obszary CSR

9. Tworzenie i wdrażanie strategii CSR

Metody dydaktyczne:

e-lerning - wykłady, filmy przybliżające praktyczne zastosowanie omawianych zagadnień

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 10:05 - 11:35, sala e-learning
Jolanta Pakulska 54/79 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
e-learning
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)