Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka włoskiego: komunikacja pisemna WH-F-FW-II-1-KomPis
Ćwiczenia (CW) Semestr zimowy 2019/20

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Literatura:

U. Eco, Come si fa una tesi di laurea. Le materie umanistiche, Milano: Bompiani, 2001.

B. Mortara Garavelli, Prontuario di punteggiatura, Bari, Laterza, 2003.

R. Gualdo – L. Raffaeli, Scrivere all’università: pianificare e realizzare testi efficaci, Roma Carocci, 2014.

P. Italia, Scrivere all’Università. Manuale pratico con esercizi e antologia di testi, seconda edizione, Milano, Mondadori, Education, 2014.

C. Giunta, Come non scrivere: consigli ed esempi da seguire, trappole e scemenze da evitare quando si scrive in italiano, Torino, UTET, 2018.

Metody i kryteria oceniania:

Metody oceniania: ocena ciągła bieżącego przygotowania do zajęć i aktywności podczas zajęć; ocena zadań pisemnych zadanych do wykonania przez wykładowcę.

Kryteria oceniania:

Na ocenę niedostateczną: Student nie spełnia kryteriów przewidzianych na ocenę dostateczną.

Na ocenę dostateczną: Student wymienia i definiuje terminy związane z kluczowymi zjawiskami językowymi charakterystycznymi dla języka włoskiego w jego odmianie pisemnej i akademickiej. Zna w stopniu dostatecznym zaawansowane struktury gramatyczne i leksykalne w języku włoskim, umie się nimi dość dobrze posługiwać w pisemnej wypowiedzi o charakterze akademickim. Potrafi dokonać dość dobrej analizy włoskojęzycznych tekstów pisemnych o charakterze akademickim i dziennikarskim z wykorzystaniem zaawansowanych metod analizy. Potrafi posługiwać się językiem włoskim na poziomie C2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Jest gotów do uznawania wartości, jakie niesie wielokulturowość i wielonarodowość, w zakresie wypowiedzi pisemnej.

Na ocenę dobrą: Student wymienia i definiuje terminy związane z kluczowymi zjawiskami językowymi charakterystycznymi dla języka włoskiego w jego odmianie pisemnej i akademickiej, i podaje przykłady. Zna w stopniu dobrym zaawansowane struktury gramatyczne i leksykalne w języku włoskim, umie się nimi dobrze posługiwać w pisemnej wypowiedzi o charakterze akademickim. Potrafi dokonać trafnej analizy włoskojęzycznych tekstów pisemnych o charakterze akademickim i dziennikarskim z wykorzystaniem zaawansowanych metod analizy. Potrafi posługiwać się językiem włoskim na poziomie C2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Jest gotów do uznawania wartości, jakie niesie wielokulturowość i wielonarodowość, w zakresie wypowiedzi pisemnej.

Na ocenę bardzo dobrą: Student wymienia i definiuje terminy związane z kluczowymi zjawiskami językowymi charakterystycznymi dla języka włoskiego w jego odmianie pisemnej i akademickiej, podaje przykłady, stosuje poznaną terminologię w opisie analizowanych tekstów pisemnych. Bardzo dobrze zna zaawansowane struktury gramatyczne i leksykalne w języku włoskim, umie się nimi znakomicie i bez żadnych trudności posługiwać w pisemnej wypowiedzi o charakterze akademickim. Potrafi dokonać wyczerpującej analizy włoskojęzycznych tekstów pisemnych o charakterze akademickim i dziennikarskim z wykorzystaniem zaawansowanych metod analizy. Potrafi posługiwać się językiem włoskim na poziomie C2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Jest w pełni gotów do uznawania wartości, jakie niesie wielokulturowość i wielonarodowość, w zakresie wypowiedzi pisemnej.

Zakres tematów:

Tematy zajęć:

1) wstępna lektura tekstu do streszczenia i skomentowania;

2) kontekstualizacja i analiza tekstów naukowych i dziennikarskich;

3) wypracowanie właściwej struktury przygotowywanego tekstu;

4) techniki i etapy argumentacji;

5) techniki parafrazy;

6) techniki syntezy;

7) użycie znaków interpunkcyjnych w tekstach naukowych;

8) procedury syntaktyczne w tekstach naukowych;

9) forma i cechy charakterystyczne tekstów akademickich;

10) przykłady dyskursu politycznego;

11) forma i cechy charakterystyczne tekstów dziennikarskich;

12) przykłady recenzji literackich;

13) przykłady krytycznych recenzji dziennikarskich;

14) przykłady pozytywnych recenzji dziennikarskich;

15) przykłady polemiki dziennikarskiej.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy wtorek, 8:00 - 9:30, sala 214
Raoul Bruni 20/30 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Kampus Dewajtis Nowy Gmach
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)