Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA:
1. A. Brzozowski, J. Jastrzębski, M. Kaliński, E. Skowrońska-Bocian, Zobowiązania część ogółna, wyd. 1, Wydawnictwo Prawnicze LexisNexis, Warszawa 2013
2. Z. Radwański, A. Olejniczak, zobowiązania część ogólna, wyd. 10, Wydawnictwo CH Beck, Warszawa 2012
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:
1. E. Łętowska (red.), system prawa cywilnego-część ogólna, t. 5 , Wydawnictwo CH Beck, Warszawa 2013
2. System Prawa Prywatnego. Tom 6, pod red. A. Olejniczaka, Warszawa 2014, wyd. C. H. Beck.
3. System Prawa Prywatnego. Tom 7, pod red. J. Rajskiego, Warszawa 2011, wyd. C. H. Beck.
4. System Prawa Prywatnego. Tom 8, pod red. J. Panowicz-Lipskiej, Warszawa 2011, wyd. C. H. Beck
5. M. Pyziak-Szafnicka (red.), odpowiedzialność cywilna- księga pamiątkowa ku czci prof. Adama Szpunara, Wydawnictwo Zakamycze, Kraków 2004
6.M. Kaliński, szkoda na mieniu i jej naprawienie, Wydawnictwo CH Beck, 2 wyd. Warszawa 2011
7. R. Trzaskowski, granice swobody kształtowania treści i celu umów obligacyjnych, Wydawnictwo Zakamycze, Kraków 2005
8.E. Łętowska, europejskie prawo umów konsumenckich, Wydawnictwo CH Beck Warszawa 2004
9. K. Pietrzykowski (red.), Kodeks Cywilny Tom I, 7 wyd. Warszawa 2013
|
Efekty uczenia się: |
WIEDZA
EK 1 - Student zna treść przepisów z zakresu prawa zobowiązań.
EK 2 - Student zna aktualne orzecznictwo sadowe i literaturę w zakresie prawa zobowiązań
UMIEJĘTNOŚCI
EK 3 - Student umie analizować przepisy z zakresu prawa zobowiązań
EK 4 - Student umie analizować orzeczenia sadowe z zakresu prawa zobowiązań.
KOMPETENCJE
EK 5 - Student potrafi w oparciu o źródła prawa, orzecznictwo i literaturę, rozpoznawać zagadnienia prawne z zakresu prawa zobowiązań.
EK 6 - Student potrafi formułować wnioski de lege lata i de lege ferenda z zakresu prawa zobowiązań.
Punkty ECTS:
Ćwiczenia:
udział w ćwiczeniach 30h: - 1 ECTS,
przygotowanie do ćwiczeń 15h: 0,5 ECTS
przygotowanie do zaliczenia 15h - 0,5 ECTS
RAZEM: 2 ECTS.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania:
Formujące
aktywność na zajęciach, odpowiedź ustna, obserwacje zachowań, praca pisemna.
Podsumowującę (ćwiczenia):
obecność na zajęciach, kolokwium pisemne.
Kryteria:
Kryteria oceniania:
WIEDZA:
ocena 2 (ndst): Student nie zna źródeł prawa, orzecznictwa oraz literatury z zakresu prawa zobowiązań.
ocena 3 (dst): Student w ograniczonym stopniu zna źródła prawa, orzecznictwo oraz literaturę z zakresu prawa zobowiązań.
ocena 4 (db): Student swobodnie posługuje się źródłami prawa, orzecznictwem oraz literatura z zakresu prawa zobowiązań.
ocena 5 (bdb): Student w pełni precyzyjnie i skutecznie posługuje się źródłami prawa, orzecznictwem oraz literatura z zakresu prawa zobowiązań.
UMIEJETNOSCI:
ocena 2 (ndst): Student nie umie analizowac przepisów, orzecznictwa i literatury z zakresu prawa zobowiązań.
ocena 3 (dst): Student w ograniczonym stopniu umie analizowac przepisy, orzecznictwo i literaturę z zakresu prawa zobowiązań.
ocena 4 (db): Student umie analizowac i stosowac przepisy, orzecznictwo i literaturę z zakresu pprawa zobowiązań.
ocena 5 (bdb): Student w pełni precyzyjnie i skutecznie umie analizowac i stosować przepisy, orzecznictwo i literature z zakresu prawa zobowiązań..
KOMPETENCJE:
ocena 2 (ndst): Student nie potrafi rozwiazac podstawowych zagadnien problematycznych a takze formułowac wniosków de lege lata i de lege ferenda
ocena 3 (dst): Student w ograniczonym stopniu potrafi rozwiazac podstawowe zagadnienia problematyczne. Student potrafi w ograniczonym zakresie formułowac wnioski de lege lata i de lege ferenda
ocena 4 (db): Student potrafi rozwiazac zagadnienia problematyczne a także formułować wnioski de lege lata i de lege ferenda
ocena 5 (bdb): Student potrafi rozwiazac skomplikowane zagadnienia problematyczne jak również formułowac trafne i istotne wnioski de lege lata i de lege ferenda
|
Metody dydaktyczne: |
Efekty wiedzy (EK 1-3):
Metoda dydaktyczna: wykład informacyjny, konwersatoryjny, interaktywny (zajęcia stacjonarne, w trakcie obostrzeń epidemiologicznych on-line):
Weryfikaja: obecność na zajęciach, wynik kolokwium pisemnego.
Efekty umiejętności (EK 4-6):
Metoda dydaktyczna: wykład problemowy, studium przypadku.
Weryfikacja: prawidłowe rozwiązywanie kazusów oraz aktywność i kreatywność podczas ćwiczeń.
Efekty kompetencji (EK 7-10):
Metoda dydaktyczna: analiza treści kazusów i orzecznictwa.
Weryfikacja: ocena wykonanego ćwiczenia.
|