Powszechna historia państwa i prawa WP-PR-PHP
Wykład (WYK)
Semestr zimowy 2020/21
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Strona zajęć: | https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_MDM0MzY0ZTQtYzUzZi00YTYxLTg0NDQtNmQ2YjI0OTBkOTRi%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%2212578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3%22%2c%22Oid%22%3a%2286b470de-8927-4d2a-b574-79877c0c71b8%22%7d | ||
Liczba godzin: | 30 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Egzaminacyjny | ||
Literatura: |
Literatura podstawowa Sójka-Zielińska K., Historia prawa, Warszawa 2011 Wąsowicz M., Historia ustroju państw Zachodu, Warszawa 2011 Literatura uzupełniająca: Dziadzio A., Powszechna historia prawa, Warszawa 2008 Jaworski I., Zarys powszechnej historii państwa i prawa, Warszawa 1997 Klementowski M., Powszechna historia ustroju, Warszawa 2012 Maciejewski T., Historia powszechna ustroju i prawa, Warszawa 2000 Sczaniecki M., Powszechna historia państwa i prawa, Warszawa 2003 |
||
Efekty uczenia się: |
PR_W01 Student zna i rozumie charakter i znaczenie nauk historyczno prawnych oraz ich relację do innych nauk oraz sposób definiowania pojęć i instytucji właściwych dla historii prawa PR_W02 Student zna i rozumie źródła i charakter norm prawa publicznego i prywatnego, w aspekcie historycznym PR_W03 Student zna i rozumie proces kształtowania się norm i instytucji prawnych w historii i świata PR_W09 Student zna i rozumie proces zmian norm, instytucji oraz stosunków prawnych, w tym reguł nim rządzących, w aspekcie historycznym |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania PR_W01 zna i rozumie charakter i znaczenie nauk historyczno prawnych oraz ich relację do innych nauk oraz sposób definiowania pojęć i instytucji właściwych dla historii prawa - metoda oceniania w postaci egzaminu pisemnego PR_W02 zna i rozumie źródła i charakter norm prawa publicznego i prywatnego, w aspekcie historycznym - metoda oceniania w postaci egzaminu pisemnego PR_W03 zna i rozumie proces kształtowania się norm i instytucji prawnych w historii i świata - metoda oceniania w postaci egzaminu pisemnego PR_W09 zna i rozumie proces zmian norm, instytucji oraz stosunków prawnych, w tym reguł nim rządzących, w aspekcie historycznym - metoda oceniania w postaci egzaminu pisemnego Kryteria oceniania PR_W01 Ocena niedostateczna (2) Student nie zna i nie rozumie charakteru i znaczenie nauk historyczno prawnych oraz ich relacji do innych nauk oraz sposobu definiowania pojęć i instytucji właściwych dla historii prawa ocena dostateczna (3) Student w podstawowym zakresie zna i rozumie charakter i znaczenie nauk historyczno prawnych oraz ich relację do innych nauk oraz sposób definiowania pojęć i instytucji właściwych dla historii prawa ocena dobra (4) Student dobrze zna i rozumie charakter i znaczenie nauk historyczno prawnych oraz ich relację do innych nauk oraz sposób definiowania pojęć i instytucji właściwych dla historii prawa ocena bardzo dobra (5) Student bardzo dobrze zna i rozumie charakter i znaczenie nauk historyczno prawnych oraz ich relację do innych nauk oraz sposób definiowania pojęć i instytucji właściwych dla historii prawa PR_W02 Ocena niedostateczna(2) Student nie zna i rozumie źródeł i charakteru norm prawa publicznego i prywatnego w aspekcie historycznym Ocena dostateczna (3) Student w dostatecznym zakresie zna i rozumie źródła i charakter norm prawa publicznego i prywatnego, w aspekcie historycznym Ocena dobra (4) Student dobrze zna i rozumie źródła i charakter norm prawa publicznego i prywatnego w aspekcie historycznym Ocena bardzo dobra (5) Student bardzo dobrze zna i rozumie źródła i charakter norm prawa publicznego i prywatnego w aspekcie historycznym PR_W03 Ocena niedostateczna (2) Student nie zna i nie rozumie procesu kształtowania się norm i instytucji prawnych w historii i świata Ocena dostateczna (3) Student zna i rozumie proces kształtowania się norm i instytucji prawnych w historii i świata w stopniu podstawowym Ocena dobra (4) Student dobrze zna i rozumie proces kształtowania się norm i instytucji prawnych w historii i świata Ocena bardzo dobra (5) Student biegle zna i rozumie proces kształtowania się norm i instytucji prawnych w historii i świata PR_W09 Ocena niedostateczna (2) Student nie zna i nie rozumie rozumie procesu zmian norm, instytucji oraz stosunków prawnych, w tym reguł nim rządzących, w aspekcie historycznym Ocena dostateczne (3) Student w podstawowym zakresie zna i rozumie proces zmian norm, instytucji oraz stosunków prawnych, w tym reguł nim rządzących, w aspekcie historycznym Ocena dobra (4) Student dobrze zna i rozumie proces zmian norm, instytucji oraz stosunków prawnych, w tym reguł nim rządzących, w aspekcie historycznym Ocena bardzo dobra (5) Student biegle zna i rozumie proces zmian norm, instytucji oraz stosunków prawnych, w tym reguł nim rządzących, w aspekcie historycznym |
||
Zakres tematów: |
1. Zagadnienia wstępne: Periodyzacja dziejów państwa europejskiego V-XXI w. Ustrój późnego Cesarstwa Rzymskiego 2. Ustrój państw sukcesyjnych na przykładzie monarchii Merowingów 3. Monarchia karolińska i narodziny europejskiego feudalizmu 4. Monarchia wczesnośredniowieczna 5. Monarchia stanowa 6.Zgromadzenia stanowe 7.Narodziny nowoczesnego państwa europejskiego. Monarchia renesansowa 8. Absolutyzm w Europie XVII i XVIII wieku 9. Narodziny i rozwój państwa liberalnego w Wielkiej Brytanii 10 Narodziny i rozwój państwa liberalnego w USA i Francji 11. Reżimy autorytarne w XIX wieku 12. Narodziny i rozwój ustroju demokratycznego w USA 13. Narodziny i rozwój ustroju demokratycznego w Wielkiej Brytanii 14. Narodziny i rozwój ustroju demokratycznego we Francji w czasach III Republiki 15. Kryzys demokracji po I Wojnie Światowej i powstanie państwa totalitarnego |
||
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne w obszarze wiedzy Wykład informacyjny, problemowy, konwersatoryjny studium przypadku Zajęcia dydaktyczne przeprowadza się w ramach kontaktu synchronicznego, w którym studenci oraz prowadzący zajęcia uczestniczą w nich w tym samym czasie, ale w różnych miejscach, przy pomocy aplikacji Microsoft Teams –aplikacji opartej na chmurze, zawierającej zestaw narzędzi do współpracy zespołowej, wchodzącej w skład systemu Office 365 firmy Microsoft, pobranej ze strony office365.uksw.edu.pl ze wsparciem kontaktu asynchronicznego w postaci transferu i wymiany wiedzy na platformie Moodle |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każdy czwartek, 13:15 - 14:45,
sala e-learning |
Przemysław Gawron | 280/350 |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: e-learning |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.