Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Prawo handlowe WP-PRZ-PRH-ćw
Ćwiczenia (CW) Semestr zimowy 2020/21

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 32
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Literatura podstawowa:

1. A. Kidyba, Prawo handlowe, Warszawa 2020;

2. Prawo gospodarcze prywatne, pod red. T. Mróz, M. Steca, Warszawa 2018; 3.Prawo cywilne i handlowe w zarysie, pod red. W. J. Katnera, A. Kappesa, Warszawa 2011;

4. Prawo spółek handlowych, pod red. A. Kocha, W. Napierały, Warszawa 2016

Literatura uzupełniająca:

1.1.System prawa prywatnego. Prawo spółek osobowych, t. 16 pod red. A. Szajkowskiego, Warszawa 2008;

2. System prawa prywatnego, Prawo spółek kapitałowych. System Prawa Prywatnego. Tom 17A i 17B, pod. red. S. Sołtysińskiego, Warszawa 2010;

3. Prawo spółek handlowych, t. 2, pod red. S. Włodyki, Warszawa 2012;

4. M. Michalski, Spółka Akcyjna, Warszawa 2018

5. A. Kidyba, Kodeks spółek handlowych. Komentarz, t. I-II, Warszawa 2013;

6. S. Sołtysiński, A. Szajkowski, A. Szumański, J. Szwaja, Kodeks spółek handlowych. Komentarz, t. I-V oraz suplement, Warszawa ;

7. A. Gawrysiak-Zabłocka, E. Skibińska, Prawo Unii Europejskiej. Orzecznictwo, Warszawa 2015.

8. materiały zamieszczone przez prowadzącego na platformie Moodle

Efekty uczenia się:

PR_U01, Student umie posługiwać się regułami logicznego rozumowania oraz interpretowania współczesnych tekstów prawniczych z zakresu prawa handlowego, przede wszystkim źródeł prawa, także w kontekście konkretnych zdarzeń prawnych,

PR_U02;Student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretycznej z zakresu prawa handlowego do opisu, analizy i rozwiązywania konkretnych spraw prawnych,

PR_U03, Student umie analizować rolę norm prawnych prawa handlowego w kształtowaniu przyczyn i przebiegu zjawisk obrotu profesjonalnego, PR_U04 Student umie prognozować i modelować złożone procesy społeczne z zakresu prawa handlowego, wykorzystując w tym celu właściwe metody tworzenia, interpretacji i stosowania norm prawnych oraz nowoczesne technologie informacyjne i systemy wyszukiwawcze,

PR_U05, Student umie wiązać zdobytą wiedzę teoretyczną z zakresu prawa handlowego z opisywaniem, wyjaśnianiem lub oceną współczesnych oraz historycznych zjawisk gospodarczych, PR_U08 Student potrafi sporządzić podstawowy projekt aktu normatywnego i aktu stosowania prawa, dotyczącego prawa publicznego/prywatnego/ międzynarodowego, w zakresie przedmiotów znajdujących się w programie studiów, posługując się w razie potrzeby nowoczesnymi technologiami informacyjnymi,

PR_U09,Student potrafi projektować i tworzyć wystąpienia ustne w języku polskim w zakresie prawa handlowego,

PR_K01 Student uzupełniania i doskonaleni swoją wiedzę na temat instytucji i norm z zakresu prawa handlowego, w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sadowym,

PR_K03, Student posiada kompetencję pracy w grupie, współdziałania i przyjmowania w niej różnych ról oraz uczestnictwa w przygotowaniu projektów,

PR_K04 Student posiada kompetencję określania priorytetów w konkretnym działaniu prawnym, podjętym samodzielnie lub w grupie

Metody i kryteria oceniania:

Metody oceniania:

PR_U01: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń w Microsoft Teams; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu opracowanego z użyciem narzędzi platformy Moodle,

PR_U02: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń w Microsoft Teams; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu opracowanego z użyciem narzędzi platformy Moodle,

PR_U03: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń w Microsoft Teams; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu opracowanego z użyciem narzędzi platformy Moodle,

PR_U04: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń w Microsoft Teams; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu opracowanego z użyciem narzędzi platformy Moodle,

PR_U05: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń w Microsoft Teams; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu opracowanego z użyciem narzędzi platformy Moodle,

PR_U08: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń w Microsoft Teams; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu opracowanego z użyciem narzędzi platformy Moodle,

PR_U09: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń w Microsoft Teams; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu opracowanego z użyciem narzędzi platformy Moodle,

PR_K01: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń w Microsoft Teams; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu opracowanego z użyciem narzędzi platformy Moodle,

PR_K03: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń w Microsoft Teams; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu opracowanego z użyciem narzędzi platformy Moodle,

PR_K04: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń w Microsoft Teams; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu opracowanego z użyciem narzędzi platformy Moodle,

PR_K05: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń w Microsoft Teams; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu opracowanego z użyciem narzędzi platformy Moodle,

Kryteria oceniania:

PR_U01,

Student umie posługiwać się regułami logicznego rozumowania oraz interpretowania współczesnych tekstów prawniczych z zakresu prawa handlowego, przede wszystkim źródeł prawa, także w kontekście konkretnych zdarzeń prawnych

Na ocenę 2: Student nie umie posługiwać się regułami logicznego rozumowania oraz interpretowania współczesnych tekstów prawniczych z zakresu prawa handlowego, przede wszystkim źródeł prawa, także w kontekście konkretnych zdarzeń prawnych

Na ocenę 3, 3 plus: Student student posiada jedynie podstawowe umiejętności posługiwania się regułami logicznego rozumowania oraz interpretowania współczesnych tekstów prawniczych z zakresu prawa handlowego, przede wszystkim źródeł prawa, także w kontekście konkretnych zdarzeń prawnych

Na ocenę 4, 4 plus: Student umie posługiwać się regułami logicznego rozumowania oraz interpretowania współczesnych tekstów prawniczych z zakresu prawa handlowego, przede wszystkim źródeł prawa, także w kontekście konkretnych zdarzeń prawnych

Na ocenę 5: Student bardzo dobrze umie posługiwać się regułami logicznego rozumowania oraz interpretowania współczesnych tekstów prawniczych z zakresu prawa handlowego, przede wszystkim źródeł prawa, także w kontekście konkretnych zdarzeń prawnych

PR_U02;

Na ocenę 2: Student nie potrafi wykorzystywać wiedzę teoretycznej z zakresu prawa handlowego do opisu, analizy i rozwiazywania konkretnych spraw prawnych

Na ocenę 3, 3 plus: Student posiada jedynie podstawowe umiejętności w zakresie wykorzystywania wiedzy teoretycznej z zakresu prawa handlowego do opisu, analizy i rozwiazywania konkretnych spraw prawnych

Na ocenę 4, 4 plus: Student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretycznej z zakresu prawa handlowego do opisu, analizy i rozwiazywania konkretnych spraw prawnych

Na ocenę 5: Student bardzo dobrzez potrafi wykorzystywać wiedzę teoretycznej z zakresu prawa handlowego do opisu, analizy i rozwiazywania konkretnych spraw prawnych

PR_U03,

Na ocenę 2: Student nie umie analizować rolę norm prawnych prawa handlowego w kształtowaniu przyczyn i przebiegu zjawisk orotu profesjonalnego

Na ocenę 3, 3 plus: Student posiada jedynie podstawowe umiejętności posługiwania się normami prawnymi prawa handlowego w kształtowaniu przyczyn i przebiegu zjawisk orotu profesjonalnego

Na ocenę 4, 4 plus: Student umie analizować rolę norm prawnych prawa handlowego w kształtowaniu przyczyn i przebiegu zjawisk orotu profesjonalnego

Na ocenę 5: Student bardzo dobrze umie analizować rolę norm prawnych prawa handlowego w kształtowaniu przyczyn i przebiegu zjawisk orotu profesjonalnego

PR_U04

Na ocenę 2: Student nie umie prognozować i modelować złożone procesy społeczne z zakresu prawa handlowego, wykorzystując w tym celu właściwe metody tworzenia, interpretacji i stosowania norm prawnych oraz nowoczesne technologie informacyjne i systemy wyszukiwawcze

Na ocenę 3, 3 plus: Student posiada jedynie podstawową umiejętność prognozować i modelować złożone procesy społeczne z zakresu prawa handlowego, wykorzystując w tym celu właściwe metody tworzenia, interpretacji i stosowania norm prawnych oraz nowoczesne technologie informacyjne i systemy wyszukiwawcze

Na ocenę 4, 4 plus: Student umie prognozować i modelować złożone procesy społeczne z zakresu prawa handlowego, wykorzystując w tym celu właściwe metody tworzenia, interpretacji i stosowania norm prawnych oraz nowoczesne technologie informacyjne i systemy wyszukiwawcze

Na ocenę 5: Student bardzo dobrze umie prognozować i modelować złożone procesy społeczne z zakresu prawa handlowego, wykorzystując w tym celu właściwe metody tworzenia, interpretacji i stosowania norm prawnych oraz nowoczesne technologie informacyjne i systemy wyszukiwawcze

PR_U05,

Na ocenę 2: Student nie umie wiązać zdobytą wiedzę teoretyczną z zakresu prawa handlowego z opisywaniem, wyjaśnianiem lub oceną współczesnych oraz historycznych zjawisk gospodarczych,

Na ocenę 3, 3 plus: Student posiada jedynie podstawową umiejętność wiązać zdobytą wiedzę teoretyczną z zakresu prawa handlowego z opisywaniem, wyjaśnianiem lub oceną współczesnych oraz historycznych zjawisk gospodarczych,

Na ocenę 4, 4 plus: Student umie wiązać zdobytą wiedzę teoretyczną z zakresu prawa handlowego z opisywaniem, wyjaśnianiem lub oceną współczesnych oraz historycznych zjawisk gospodarczych,

Na ocenę 5: Student bardzo dobrze umie wiązać zdobytą wiedzę teoretyczną z zakresu prawa handlowego z opisywaniem, wyjaśnianiem lub oceną współczesnych oraz historycznych zjawisk gospodarczych,

PR_U08

Na ocenę 2: Student nie potrafi sporządzić podstawowy projekt aktu normatywnego i aktu stosowania prawa, dotyczącego prawa publicznego/prywatnego/ międzynarodowego, w zakresie przedmiotów znajdujących się w programie studiów, posługując się w razie potrzeby nowoczesnymi technologiami informacyjnymi

Na ocenę 3, 3 plus: Student posiada jedynie umiejętność sporządzenia podstawowego projektu aktu normatywnego i aktu stosowania prawa, dotyczącego prawa publicznego/prywatnego/ międzynarodowego, w zakresie przedmiotów znajdujących się w programie studiów, posługując się w razie potrzeby nowoczesnymi technologiami informacyjnymi

Na ocenę 4, 4 plus: Student potrafi sporządzić podstawowy projekt aktu normatywnego i aktu stosowania prawa, dotyczącego prawa publicznego/prywatnego/ międzynarodowego, w zakresie przedmiotów znajdujących się w programie studiów, posługując się w razie potrzeby nowoczesnymi technologiami informacyjnymi

Na ocenę 5: Student bardzo dobrze potrafi sporządzić podstawowy projekt aktu normatywnego i aktu stosowania prawa, dotyczącego prawa publicznego/prywatnego/ międzynarodowego, w zakresie przedmiotów znajdujących się w programie studiów, posługując się w razie potrzeby nowoczesnymi technologiami informacyjnymi

PR_U09,

Na ocenę 2:

Student nie potrafi projektować i tworzyć wystąpienia ustne w języku polskim w zakresie prawa handlowego

Na ocenę 3, 3 plus: Student potrafi projektować i tworzyć jedynie podstawowe wystąpienia ustne w języku polskim w zakresie prawa handlowego

Na ocenę 4, 4 plus: Student potrafi projektować i tworzyć wystąpienia ustne w języku polskim w zakresie prawa handlowego

Na ocenę 5: Student potrafi projektować i tworzyć bardzo dobre wystąpienia ustne w języku polskim w zakresie prawa handlowego

PR_K01

Na ocenę 2: Student nie uzupełniania i nie doskonali swojej wiedzy na temat instytucji i norm z zakresu prawa handlowego, w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sadowym

Na ocenę 3, 3 plus: Student jedynie w podstawowym zakresie uzupełniania i doskonaleni swoją wiedzę na temat instytucji i norm z zakresu prawa handlowego, w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sadowym

Na ocenę 4, 4 plus: Student uzupełniania i doskonaleni swoją wiedzę na temat instytucji i norm z zakresu prawa handlowego, w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sadowym

Na ocenę 5: Student bardzo dobrze uzupełniania i doskonaleni swoją wiedzę na temat instytucji i norm z zakresu prawa handlowego, w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sadowym

PR_K03,

Na ocenę 2: Student nie posiada kompetencję pracy w grupie, współdziałania i przyjmowania w niej różnych ról oraz uczestnictwa w przygotowaniu projektów

Na ocenę 3, 3 plus: Student posiada jedynie podstawową kompetencję pracy w grupie, współdziałania i przyjmowania w niej różnych ról oraz uczestnictwa w przygotowaniu projektów

Na ocenę 4, 4 plus: Student posiada kompetencję pracy w grupie, współdziałania i przyjmowania w niej różnych ról oraz uczestnictwa w przygotowaniu projektów

Na ocenę 5: Student posiada bardzo dobrą kompetencję pracy w grupie, współdziałania i przyjmowania w niej różnych ról oraz uczestnictwa w przygotowaniu projektów

PR_K04

Na ocenę 2: Student nie posiada kompetencję określania priorytetów w konkretnym działaniu prawnym, podjętym samodzielnie lub w grupie

Na ocenę 3, 3 plus: Student posiada jedynie podstawową kompetencję określania priorytetów w konkretnym działaniu prawnym, podjętym samodzielnie lub w grupie

Na ocenę 4, 4 plus: Student posiada kompetencję określania priorytetów w konkretnym działaniu prawnym, podjętym samodzielnie lub w grupie

Na ocenę 5: Student posiada bardzo dobrą kompetencję określania priorytetów w konkretnym działaniu prawnym, podjętym samodzielnie lub w grupie

PR_K05

Na ocenę 2: Student nie posiada umiejętność łączenia myślenia i działania prawniczego z kreatywnością w razie potrzeby nowoczesnymi technologiami informacyjnymi

Na ocenę 3, 3 plus: Student posiada jedynie podstawową umiejętność łączenia myślenia i działania prawniczego z kreatywnością w razie potrzeby nowoczesnymi technologiami informacyjnymi

Na ocenę 4, 4 plus: Student posiada umiejętność łączenia myślenia i działania prawniczego z kreatywnością w razie potrzeby nowoczesnymi technologiami informacyjnymi

Na ocenę 5: Student posiada bardzo dobrą umiejętność łączenia myślenia i działania prawniczego z kreatywnością w razie potrzeby nowoczesnymi technologiami informacyjnymi

Zakres tematów:

1. Podstawowe pojęcia prawa gospodarczego prywatnego: przedsiębiorca, konsument, przedsiębiorstwo, spółka,

działalność gospodarcza, firma,siedziba, prokura, Krajowy Rejestr Sądowy

2. Prawo umów gospodarczych – zagadnienia ogólne: tryb zawarcia umowy, forma umowy, dodatkowe zastrzeżenia

umowne, wykonanie umowy, odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy.

3. Umowy z obszaru stosunków bankowych: umowa rachunku bankowego, umowa kredytu z uwzględnieniem specyfiki

kredytu konsumenckiego, umowa pożyczki bankowej

4. Umowy o korzystanie rzeczy i praw: umowa leasingu

5. Umowy o pośrednictwo w obrocie gospodarczym: umowa agencyjna

6. Umowa przewozu.

7. Umowa spółki cywilnej.

Metody dydaktyczne:

W semestrze zimowym roku akademickiego 2020/2021 zajęcia prowadzone są w ramach kontaktu synchronicznego przy pomocy aplikacji Microsoft Teams (link do zajęć: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a2b549f848cf64aad878a1771fa0cff5c%40thread.tacv2/conversations?groupId=a0f27aa8-3c2b-4926-ad4c-94c5032813fe&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3).

Opis metod dydaktycznych

PR_U01: wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład interaktywny w ramach zajęć w Microsoft Teams,

PR_U02: wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład interaktywny w ramach zajęć w Microsoft Teams,

PR_U03 : wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład interaktywny w ramach zajęć w Microsoft Teams,

PR_U04: wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład interaktywny w ramach zajęć w Microsoft Teams,

PR_U05: wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład interaktywny w ramach zajęć w Microsoft Teams,

PR_U08: wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład interaktywny w ramach zajęć w Microsoft Teams,

PR_U09: wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład interaktywny w ramach zajęć w Microsoft Teams,

PR_K01: wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład interaktywny w ramach zajęć w Microsoft Teams,

PR_K03: wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład interaktywny w ramach zajęć w Microsoft Teams,

PR_K04: wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład interaktywny w ramach zajęć w Microsoft Teams,

PR_K05: wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład interaktywny w ramach zajęć w Microsoft Teams,

Opis sposobów weryfikacji metod dydaktycznych

PR_U01: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń w Microsoft Teams; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu opracowanego z użyciem narzędzi platformy Moodle,

PR_U02: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń w Microsoft Teams; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu opracowanego z użyciem narzędzi platformy Moodle,

PR_U03: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń w Microsoft Teams; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu opracowanego z użyciem narzędzi platformy Moodle,

PR_U04: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń w Microsoft Teams; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu opracowanego z użyciem narzędzi platformy Moodle,

PR_U05: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń w Microsoft Teams; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu opracowanego z użyciem narzędzi platformy Moodle,

PR_U08: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń w Microsoft Teams; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu opracowanego z użyciem narzędzi platformy Moodle,

PR_U09: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń w Microsoft Teams; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu opracowanego z użyciem narzędzi platformy Moodle,

PR_K01: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń w Microsoft Teams; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu opracowanego z użyciem narzędzi platformy Moodle,

PR_K03: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń w Microsoft Teams; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu opracowanego z użyciem narzędzi platformy Moodle,

PR_K04: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń w Microsoft Teams; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu opracowanego z użyciem narzędzi platformy Moodle,

PR_K05: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń w Microsoft Teams; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu opracowanego z użyciem narzędzi platformy Moodle,

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 11:30 - 14:30, sala e-learning
Tomasz Szczurowski 24/24 szczegóły
2 wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 14:45 - 17:45, sala e-learning
Tomasz Szczurowski 21/24 szczegóły
3 wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 14:50 - 17:50, sala e-learning
Ewa Skibińska, Tomasz Szczurowski 26/24 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
e-learning
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)