Sposobami weryfikacji efektów kształcenia EK1-EK5 są ocenianie ciągłe, odpowiedź ustna, ocena projektów poszczególnych elementów aktu normatywnego przedłożonych w formie pisemnej, projekt końcowy
Metody oceniania:
Student ma obowiązek uczestnictwa we wszystkich zajęciach, podczas których będą wykonywane pisemne ćwiczenia indywidualne i zespołowe związane z projektowaniem aktów normatywnych i ich uzasadnień. Za wykonane zadania będą przyznawane punkty.
Podczas każdych zajęć (z wyjątkiem pierwszych) będzie przeprowadzany pisemny sprawdzian z umiejętności praktycznych pozyskanych na poprzednich zajęciach (zadanie o charakterze legislacyjnym lub kazus). Suma punktów z zadań wykonywanych podczas zajęć i sprawdzianów będzie składała się na ocenę końcową z ćwiczeń.
Podczas zajęć będzie można będzie uzyskać dodatkowe punkty za aktywność.
Metodami oceniania będą w odniesieniu do wszystkich zakładanych efektów uczenia (EK1-EK5):
- weryfikacja prac pisemnych i sprawdzianów powstałych podczas zajęć
- weryfikacja wykonanych prac domowych,
- ocena aktywności studenta podczas zajęć mierzona jego udziałem w dyskusjach na tematy legislacyjne.
Zajęcia będą się odbywać w trybie synchronicznym na platformie MS Teams
Kod zespołu: am1faqx
Prace domowe i materiały z zajęć będą zamieszczane na platformie MS Teams w zakładce pliki i zadania oraz opcjonalnie na platformie Moodle.
Kryteria oceniania w odniesieniu do poszczególnych efektów uczenia się
EK1: potrafi stworzyć ramowe uzasadnienie do projektu aktu normatywnego dotyczącego spraw z zakresu administracji publicznej [odniesienie do efektów kierunkowych: AD1_U02; AD1_U04; AD1_U07]
Na ocenę 2 (ndst.) nie umie sporządzić uzasadnienia projektu aktu normatywnego
Na ocenę 3 (dst.) sporządza zarys uzasadnienia projektu aktu normatywnego z podstawowymi jego elementami
Na ocenę 4 (db.) sporządza uzasadnienie projektu aktu normatywnego zawierający prawie wszystkie wymagane elementy
Na ocenę 5 (bdb) sporządza kompletne uzasadnienie aktu normatywnego
EK2: zna zasady sporządzania obwieszczenia o sprostowaniu błędu i potrafi przygotować takie obwieszczenie [odniesienie do efektu kierunkowego AD1_U05]
Na ocenę 2 (ndst.) nie umie sporządzić obwieszczenia o sprostowaniu błędu
Na ocenę 3 (dst.) sporządza obwieszczenie o sprostowaniu błędu zawierające błędy, ale spełniające podstawowe wymogi formalne
Na ocenę 4 (db.) sporządza obwieszczenie o sprostowaniu błędu zawierające błędy, ale spełniające większość wymogów formalnych
Na ocenę 5 (bdb) sporządza obwieszczenie o sprostowaniu błędu spełniające wszystkie wymogi formalne
EK3: w oparciu o znajomość charakterystyki różnych rodzajów przepisów, potrafi je sformułować i prawidłowo usystematyzować w projekcie aktu normatywnego [odniesienie do efektów kierunkowych: AD1_U08]
Na ocenę 2 (ndst.) nie potrafi redagować przepisów prawnych
Na ocenę 3 (dst.) redaguje przepisy prawne, ale nie są one właściwie usystematyzowane
Na ocenę 4 (db.) redaguje przepisy prawne i potrafi w tekście przepisu uwzględnić jego elementy klasyfikujące dany przepis do poszczególnych kategorii; właściwie systematyzuje przepisy
Na ocenę 5 (bdb) redaguje przepisy prawne poprawnie pod względem redakcyjnym i formalnym, zgodnie z ZTP
EK4: Potrafi skonstruować projekt aktu normatywnego zgodnie z wymogami zasad techniki prawodawczej [odniesienie do efektu kierunkowego: AD1_U08]
Na ocenę 2 (ndst.) nie potrafi skonstruować projektu aktu normatywnego zgodnie z wymogami zasad techniki prawodawczej
Na ocenę 3 (dst.) potrafi skonstruować zarys projektu aktu normatywnego zgodnie z wymogami zasad techniki prawodawczej. Projekt może zawierać błędy formalne, ale nie mogą to być błędy kardynalne dotyczące oznaczania treści przepisów i ich podziału
Na ocenę 4 (db.) potrafi skonstruować zarys projektu aktu normatywnego zgodnie z wymogami zasad techniki prawodawczej. Projekt może zawierać drobne błędy o charakterze formalnym, ale musi zachować prawidłową systematykę aktu i kolejność poszczególnych rodzajów przepisów
Na ocenę 5 (bdb) potrafi skonstruować zarys projektu aktu normatywnego zgodnie z wymogami zasad techniki prawodawczej. Projekt powinien być w zasadzie bezbłędny
Kompetencje społeczne
EK5: potrafi przedstawić i wykorzystać argumenty w czynnościach związanych z procesem tworzenia prawa zarówno przygotowując projekty samodzielne, jak i projekty zespołowe [odniesienie do efektów kierunkowych: AD1_K01; AD1_K02; AD1_K03; AD1_K04]
Na ocenę 2 (ndst.) nie potrafi przedstawić ani wykorzystać argumentów w czynnościach związanych z procesem tworzenia prawa
Na ocenę 3 (dst.) potrafi przedstawić i wykorzystać proste argumenty w czynnościach związanych z procesem tworzenia prawa z odniesieniem się do treści przepisów prawnych; w pracach zespołowych uczestniczy w sposób pomocniczy
Na ocenę 4 (db.) Potrafi przedstawić i wykorzystać argumenty wynikające z aktów prawnych i orzecznictwa w czynnościach związanych z procesem tworzenia prawa; potrafi włączyć się merytorycznie w prace zespołu przygotowującego projekt
Na ocenę 5 (bdb) Potrafi przedstawić i wykorzystać argumenty wynikające z aktów normatywnych, orzecznictwa i doktryny prawnej w czynnościach związanych z procesem tworzenia prawa; w pracach zespołowych przejmuje rolę lidera grupy
Ocena końcowa jest obliczana w oparciu o sumę punktów zdobytą podczas całego cyklu kształcenia i odnosi się do następującej skali:
- 91 – 100% bardzo dobry (5.0)
- 81 – 90% plus dobry (4.5)
- 71 – 80% dobry (4.0)
- 61 – 70% plus dostateczny
- 55 – 60% dostateczny (3.0),
- poniżej 50% niedostateczny (2.0).
|