Literatura: |
Podstawowa:
1. Malinowski, Bożiłow, Podstawy antropometrii. Metody, techniki, normy, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa-Łódź 1997; 2. Malinowski, Strzałko, Antropologia, Państwowe Wyd. Naukowe, Warszawa-Poznań 1985; 3. Wolański, Rozwój biologiczny człowieka. Podstawy auksologii, gerontologii i promocji zdrowia, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2006; 4. Jurmain R., Kilgore L., Travathan W., Ciochon R L., 2013-14. Introduction to Physical Anthropology, 14th Edition. Cengage Learning, Boston;
Uzupełniająca:
1. Larsen C.S., 2010, A companion to biological anthropology, Wiley-Blackwell Press
2. Slice D.E., 2005, Modern Morphometrics in Physical Anthropology (Developments in Primatology: Progress and Prospects), Kluwer Academic / Plenum Publishers, New York
3. Smith M., 2002, Human biology and history, CRC Press
|
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania:
Przygotowanie prezentacji, oddawanie kolejnych rozdziałów promotorowi pracy magisterskiej. Ocena z seminarium jest uzależniona od opinii promotora.
Kryteria oceniania:
Na ocenę 2: student nie rozumie podstaw empirycznych do opisu zjawisk, nie stosuje metod matematycznych i statystycznych oraz narzędzi informatycznych; nie zna kierunków rozwoju nauk biologicznych; nie umie zastosować metod oraz narzędzi informatycznych i statystycznych do analizy danych; nie ma umie postawić hipotezy badawczej oraz napisać pracy badawczej, nie potrafi posługiwać się językiem obcym; nie myśli w sposób przedsiębiorczy, nie rozumie zobowiązań społecznych
Na ocenę 3: student w stopniu dostatecznym zna podstawy empiryczne opisu zjawisk, zna zastosowanie metod matematycznych i statystycznych oraz narzędzi informatycznych, zna kierunki rozwoju nauk biologicznych; umie zastosować metody oraz narzędzia informatyczne i statystyczne do analizy danych, ma umiejętność postawienia hipotezy badawczej oraz napisania pracy badawczej, potrafi posługiwać się językiem obcym; myśli w sposób przedsiębiorczy, rozumie zobowiązania społeczne
Na ocenę 4: student na dobrym poziomie zna podstawy empiryczne opisu zjawisk, zna zastosowanie metod matematycznych i statystycznych oraz narzędzi informatycznych, zna kierunki rozwoju nauk biologicznych; umie zastosować metody oraz narzędzia informatyczne i statystyczne do analizy danych, ma umiejętność postawienia hipotezy badawczej oraz napisania pracy badawczej, potrafi posługiwać się językiem obcym; myśli w sposób przedsiębiorczy, rozumie zobowiązania społeczne
Na ocenę 5: student na wysokim poziomie zna podstawy empiryczne opisu zjawisk, zna zastosowanie metod matematycznych i statystycznych oraz narzędzi informatycznych, zna kierunki rozwoju nauk biologicznych; umie zastosować metody oraz narzędzia informatyczne i statystyczne do analizy danych, ma umiejętność postawienia hipotezy badawczej oraz napisania pracy badawczej, potrafi posługiwać się językiem obcym; myśli w sposób przedsiębiorczy, rozumie zobowiązania społeczne
|
Zakres tematów: |
1-2. Wyszukiwanie bibliografii
3-4. Praca w programach graficznych
5-6. Tryb edycji
7-8. Sformułowanie celu pracy
9-10. Techniki prezentowania
11-12. Wykonanie prezentacji na podstawie publikacji
13-14.. Przedstawienie prezentacji
15. Podsumowanie zajęć
|