Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie III WB-BI-54-03
Seminarium (SEM) Semestr letni 2020/21

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
MS Teams: GR1: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ad85d83e1c6a34d16935e579ab074172f%40thread.tacv2/conversations?groupId=5d78624d-cb02-4cd8-a362-2656229b08b4&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Literatura:

1. Malinowski, Bożiłow, Podstawy antropometrii. Metody, techniki, normy, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa-Łódź 1997; 2. Malinowski, Strzałko, Antropologia, Państwowe Wyd. Naukowe, Warszawa-Poznań 1985; 3. Wolański, Rozwój biologiczny człowieka. Podstawy auksologii, gerontologii i promocji zdrowia, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2006; 4. Grzelak J., Nieczuja-Dwojacka J., Metody badań w antropologii, skrypt dla studentów biologii, Wydawnictwo UKSW, 2013 Warszawa; 5. Jurmain R., Kilgore L., Travathan W., Ciochon R L., 2013-14. Introduction to Physical Anthropology, 14th Edition. Cengage Learning, Boston; 6. Larsen C S, 2012. Essentials of Physical Anthropology, 2-nd edition. W.W. Norton & Company, Inc., New York; 7. Slice D.E., 2005. Modern Morphometrics in Physical Anthropology (Developments in Primatology: Progress and Prospects). Kluwer Academic / Plenum Publishers, New York.

Literatura uzupełniająca:

Byers S.N., 2011, Introduction to Forensic Anthropology, Pearson Education Press;

DiGiany E., Moore M., 2012, Research methods in human skeletal biology, Academic Press

Jurmain R., Kilgore L., Travathan W., Ciochon R.L., 2013-14, Introduction to Physical Anthropology, 14th Edition, Cengage Learning, Boston;

Larsen C.S, 2012. Essentials of Physical Anthropology, 2-nd edition. W.W. Norton & Company, Inc., New York

Willigen J., 1993, Applied Anthropology: An Introduction. Westport, CT: Bergin & Garvey

Metody i kryteria oceniania:

Metody oceniania:

Przygotowanie prezentacji, oddawanie kolejnych rozdziałów promotorowi pracy magisterskiej. Ocena z seminarium jest uzależniona od opinii promotora.

Kryteria oceniania:

Na ocenę 2 student nie rozumie dylematów współczesnej cywilizacji związanych z naukami biologicznymi, nie zna form pozyskiwania funduszy na badania, nie zna podstawowych zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, planując prace badawcze; nie potrafi zdobywać rzetelnych informacji ze źródeł elektronicznych; nie rozumie potrzeby planowania samodzielnego uczenia się przez całe życie, nie ma świadomości krytycznej oceny posiadanej wiedzy, nie potrafi zastosować jej praktycznie, a także brać odpowiedzialności za bezpieczeństwo pracy

Na ocenę 3: student w stopniu dostatecznym zna dylematy współczesnej cywilizacji związane z naukami biologicznymi, zna formy pozyskiwania funduszy na badania, zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy, planując prace badawcze; potrafi zdobywać rzetelne informacje ze źródeł elektronicznych, potrafi zaplanować samodzielne uczenie się przez całe życie; ma świadomość krytycznej oceny posiadanej wiedzy, potrafi zastosować ją praktycznie, a także brać odpowiedzialność za bezpieczeństwo pracy

Na ocenę 4: student w dobrym stopniu zna dylematy współczesnej cywilizacji związane z naukami biologicznymi, zna formy pozyskiwania funduszy na badania, zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy, planując prace badawcze; potrafi zdobywać rzetelne informacje ze źródeł elektronicznych, potrafi zaplanować samodzielne uczenie się przez całe życie; ma świadomość krytycznej oceny posiadanej wiedzy, potrafi zastosować ją praktycznie, a także brać odpowiedzialność za bezpieczeństwo pracy

Na ocenę 5: student na wysokim poziomie zna dylematy współczesnej cywilizacji związane z naukami biologicznymi, zna formy pozyskiwania funduszy na badania, zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy, planując prace badawcze; potrafi zdobywać rzetelne informacje ze źródeł elektronicznych, potrafi zaplanować samodzielne uczenie się przez całe życie; ma świadomość krytycznej oceny posiadanej wiedzy, potrafi zastosować ją praktycznie, a także brać odpowiedzialność za bezpieczeństwo pracy

Zakres tematów:

1. Praca z bazą danych

2-3. Edycja w Word

4. Wyszukiwanie bibliografii

5. Zapis bibliografii

6-7. Techniki prezentowania

8-11. Przygotowanie prezentacji na obronę

12-15. Przedstawienie prezentacji na obronę

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy poniedziałek, 16:45 - 18:15, sala e-learning
Anna Siniarska-Wolańska, Joanna Nieczuja-Dwojacka, Alicja Budnik, Justyna Marchewka-Długońska 16/ szczegóły
2 każdy poniedziałek, 16:45 - 18:15, sala e-learning
Anita Kaliszewicz, Piotr Ceryngier, Elżbieta Popowska-Nowak, Piotr Matyjasiak, Paweł Rusin, Krzysztof Turlejski, Wanda Kłopocka, Justyna Nowakowska 17/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
e-learning
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)