Literatura: |
1. Malinowski, Bożiłow, Podstawy antropometrii. Metody, techniki, normy, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa-Łódź 1997; 2. Malinowski, Strzałko, Antropologia, Państwowe Wyd. Naukowe, Warszawa-Poznań 1985; 3. Wolański, Rozwój biologiczny człowieka. Podstawy auksologii, gerontologii i promocji zdrowia, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2006; 4. Grzelak J., Nieczuja-Dwojacka J., Metody badań w antropologii, skrypt dla studentów biologii, Wydawnictwo UKSW, 2013 Warszawa; 5. Jurmain R., Kilgore L., Travathan W., Ciochon R L., 2013-14. Introduction to Physical Anthropology, 14th Edition. Cengage Learning, Boston; 6. Larsen C S, 2012. Essentials of Physical Anthropology, 2-nd edition. W.W. Norton & Company, Inc., New York; 7. Slice D.E., 2005. Modern Morphometrics in Physical Anthropology (Developments in Primatology: Progress and Prospects). Kluwer Academic / Plenum Publishers, New York.
Literatura uzupełniająca:
Byers S.N., 2011, Introduction to Forensic Anthropology, Pearson Education Press;
DiGiany E., Moore M., 2012, Research methods in human skeletal biology, Academic Press
Jurmain R., Kilgore L., Travathan W., Ciochon R.L., 2013-14, Introduction to Physical Anthropology, 14th Edition, Cengage Learning, Boston;
Larsen C.S, 2012. Essentials of Physical Anthropology, 2-nd edition. W.W. Norton & Company, Inc., New York
Willigen J., 1993, Applied Anthropology: An Introduction. Westport, CT: Bergin & Garvey
|
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania:
Przygotowanie prezentacji, oddawanie kolejnych rozdziałów promotorowi pracy magisterskiej. Ocena z seminarium jest uzależniona od opinii promotora.
Kryteria oceniania:
Na ocenę 2 student nie rozumie dylematów współczesnej cywilizacji związanych z naukami biologicznymi, nie zna form pozyskiwania funduszy na badania, nie zna podstawowych zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, planując prace badawcze; nie potrafi zdobywać rzetelnych informacji ze źródeł elektronicznych; nie rozumie potrzeby planowania samodzielnego uczenia się przez całe życie, nie ma świadomości krytycznej oceny posiadanej wiedzy, nie potrafi zastosować jej praktycznie, a także brać odpowiedzialności za bezpieczeństwo pracy
Na ocenę 3: student w stopniu dostatecznym zna dylematy współczesnej cywilizacji związane z naukami biologicznymi, zna formy pozyskiwania funduszy na badania, zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy, planując prace badawcze; potrafi zdobywać rzetelne informacje ze źródeł elektronicznych, potrafi zaplanować samodzielne uczenie się przez całe życie; ma świadomość krytycznej oceny posiadanej wiedzy, potrafi zastosować ją praktycznie, a także brać odpowiedzialność za bezpieczeństwo pracy
Na ocenę 4: student w dobrym stopniu zna dylematy współczesnej cywilizacji związane z naukami biologicznymi, zna formy pozyskiwania funduszy na badania, zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy, planując prace badawcze; potrafi zdobywać rzetelne informacje ze źródeł elektronicznych, potrafi zaplanować samodzielne uczenie się przez całe życie; ma świadomość krytycznej oceny posiadanej wiedzy, potrafi zastosować ją praktycznie, a także brać odpowiedzialność za bezpieczeństwo pracy
Na ocenę 5: student na wysokim poziomie zna dylematy współczesnej cywilizacji związane z naukami biologicznymi, zna formy pozyskiwania funduszy na badania, zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy, planując prace badawcze; potrafi zdobywać rzetelne informacje ze źródeł elektronicznych, potrafi zaplanować samodzielne uczenie się przez całe życie; ma świadomość krytycznej oceny posiadanej wiedzy, potrafi zastosować ją praktycznie, a także brać odpowiedzialność za bezpieczeństwo pracy
|