Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Sztuka komunikacji WSR-NRN-1-SK
Ćwiczenia (CW) Semestr zimowy 2020/21

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 10
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Literatura:

1. Aronson E., Psychologia społeczna.

2. Beck G., Zakazana retoryka, Helion.

3. Cialdini R., Wywieranie wpływu na innych, GWP.

4. Detz J. Sztuka przemawiania, Gdańskie Wydawnictwo psychologiczne, Gdańsk 2007.

5. Leary M., Wywieranie wrażenia na innych.

6. Murdoch A. Prezentacje i wystąpienia publiczne, Poltext.

7. Spillane M., Zaprezentuj siebie. Poradnik dla nowoczesnego mężczyzny, Muza 2003.

8. Spillane M., Zaprezentuj siebie. Poradnik dla nowoczesnej kobiety, Muza 2003.

9. Szmajke A., Autoprezentacja. MAski. Pozy. Miny, Wydawnictwo URSA Consulting, 1999.

10. Wiszniewski, Sztuka mówienia i porad, Videograf 2003.

11. Wojcieszke B., Człowiek wśród ludzi.

12. Wystąpienia publiczne, Studio Emka.

13. Metodyka Pracy Naukowej, Instytut Papieża Jana Pawła II (wybrane rozdziały dotyczące Prezentacji).

Metody i kryteria oceniania:

Do zaliczenia wymagane jest:

1. obecność i aktywny udział w zajęciach w kontakcie synchronicznym przez MS Teams - dopuszczalne są 2 nieusprawiedliwione nieobecności;

2. Wykonanie zadanych ćwiczeń i przesłanie ich na platformie Moodle.

Zaliczenie przedmiotu na ocenę.

Kryteria oceniania:

Ocena 2 (ndst)

– Wiedza (NRL_W02,NRL_W14): student nie potrafi scharakteryzować podstawowej wiedzy dotyczącej sztuki komunikacji oraz nie potrafi wskazać podstawowych zasad dobrej komunikacji; student nie potrafi formułować wypowiedzi zgodnie z zasadami dobrej komunikacji;

- Umiejętności (NRL_U04, NRL_U08): student nie potrafi wykorzystać wiedzy teoretycznej z zakresu sztuki komunikacji do poprawnej prezentacji i komunikacji; nie potrafi skonstruować poprawnej wypowiedzi, zgodnie z zasadami autoprezentacji;

- Kompetencje społeczne (NRL_K01, NRL_K06): student nie posiada świadomości poziomu swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie

potrzeby ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, zwłaszcza w kontekście zadań mediatora czy asystenta rodziny, pracownika opieki społecznej i potrzeby profesjonalizacji działań związanych ze wsparciem rodziny; student nie jest przygotowany do pełnienia w/w ról , nie posiada świadomości odpowiedzialności w pracy z rodziną i konieczności jasnego, rzetelnego komunikowania się z klientami.

Ocena 3 (dst)

– Wiedza (NRL_W02,NRL_W14): student w ograniczonym stopniu potrafi scharakteryzować podstawową wiedzę dotyczącą sztuki komunikacji oraz w stopniu dostatecznym potrafi wskazać podstawowe zasady dobrej komunikacji; student częściowo potrafi formułować wypowiedzi zgodnie z zasadami dobrej komunikacji;

- Umiejętności (NRL_U04, NRL_U08): student częściowo potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu sztuki komunikacji do poprawnej prezentacji i prezentowania się; w ograniczonym stopniu potrafi skonstruować poprawne wypowiedzi, zgodnie z zasadami autoprezentacji;

- Kompetencje społeczne (NRL_K01, NRL_K06): student w ograniczonym stopniu posiada świadomości poziomu swojej wiedzy i umiejętności, dostatecznie rozumie potrzeby ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, zwłaszcza w kontekście zadań mediatora czy asystenta rodziny, pracownika opieki społecznej i potrzeby profesjonalizacji działań związanych ze wsparciem rodziny; student częściowo jest przygotowany do pełnienia w/w ról , posiada w stopniu dostatecznym świadomość odpowiedzialności w pracy z rodziną i konieczności jasnego, rzetelnego komunikowania się z klientami.

Ocena 4 (db)

– Wiedza (NRL_W02,NRL_W14): student poprawnie charakteryzuje podstawową wiedzę dotyczącą sztuki komunikacji i autoprezentacji oraz w stopniu dobrym (min 50%) potrafi wskazać podstawowe zasady dobrej komunikacji; student dość dobrze (min 50%) potrafi formułować wypowiedzi zgodnie z zasadami dobrej komunikacji;

- Umiejętności (NRL_U04, NRL_U08): student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu sztuki komunikacji do poprawnej prezentacji i prezentowania się; wykazuje dobre umiejętności poprawnego konstruowania wypowiedzi, zgodnie z zasadami autoprezentacji;

- Kompetencje społeczne (NRL_K01, NRL_K06): student wie i posiada wystarczający (min. 50%) poziom wiedzy i umiejętności, dobrze rozumie potrzeby ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, zwłaszcza w kontekście zadań mediatora czy asystenta rodziny, pracownika opieki społecznej i potrzeby profesjonalizacji działań związanych ze wsparciem rodziny; student częściowo jest przygotowany do pełnienia w/w ról, posiada w świadomość odpowiedzialności w pracy z rodziną i konieczności jasnego, rzetelnego komunikowania się z klientami. Ponadto angażuje się w przebieg

prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach.

Ocena 5 (bdb)

- Wiedza( NRL_W02,NRL_W14): student bardzo dobrze charakteryzuje podstawową wiedzę dotyczącą sztuki komunikacji i autoprezentacji oraz w stopniu bardzo dobrym (min 80%) potrafi wskazaćzasady dobrej komunikacji; student dość potrafi formułować wypowiedzi zgodnie z zasadami dobrej komunikacji;;

- Umiejętności (NRL_U04, NRL_U08): student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu sztuki komunikacji do poprawnej prezentacji i prezentowania się; wykazuje bardzo dobre umiejętności poprawnego konstruowania wypowiedzi, zgodnie z zasadami autoprezentacji;

- Kompetencje społeczne (NRL_K01, NRL_K06): poziom wiedzy i umiejętności,bardzo dobrze rozumie potrzeby ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, zwłaszcza w kontekście zadań mediatora czy asystenta rodziny, pracownika opieki społecznej i potrzeby profesjonalizacji działań związanych ze wsparciem rodziny; student jest przygotowany do pełnienia w/w ról, posiada w świadomość odpowiedzialności w pracy z rodziną i konieczności jasnego, rzetelnego komunikowania się z klientami. Ponadto bardzo często angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach, formułuje własne logiczne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne.

Zakres tematów:

Na warsztaty składać się będą następujące bloki tematyczne:

1. Wprowadzenie do autoprezentacji - czym jest autoprezentacja, co stoi na przeszkodzie dobrej autoprezentacji, etc.

2. Budowanie poczucia własnej wartości - wzmocnienie poczucia własnej wartości, odkrycie naszych traum, zranień jest drogą do wzmocnienia wartości siebie, uzyskania pełniejszego obrazu samego siebie, swoich mocnych i słabych stron.

3. Komunikacja - znaczenie komunikacji, jej modele, techniki skutecznego słuchania, komunikacja werbalna i niewerbalna, etc.

4. Techniki i taktyki autoprezentacji - jak się skutecznie prezentować, jak sobie radzić ze stresem, potknięciami, trudnymi pytaniami, etc.

5. Zajęcia praktyczne - ćwiczymy autoprezentację.

Metody dydaktyczne:

Zajęcia prowadzone w MS Teams

Link:

https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a4e6c532f69164bba9768a9c906d7604c%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=e52bdeb2-031b-4b49-90ae-bf45c3e052ed&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3

Metody:

Efekty wiedzy NRL_W02,NRL_W14):

metoda dydaktyczna – wykład informacyjny (synchroniczny kontakt przez MS Teams), prezentacja multimedialna, indywidualna lektura literatury przedmiotu

weryfikacja: aktywny udział w zajęciach, zastosowanie wiedzy w praktyce, przy wykonywaniu zadanych ćwiczeń, omawianie indywidualnie efektów pracy

Efekty umiejętności ((NRL_U04, NRL_U08):

metody dydaktyczne – zajęcia ćwiczeniowe (synchroniczny kontakt przez MS Teams), case study, praca z urządzeniami video i audio,

weryfikacja - obserwacja aktywności i zaangażowania studentów, ocena efektów pracy ćwiczeniowej

Efekty kompetencji społecznych (NRL_K01, NRL_K06):

metody dydaktyczne – dyskusja (synchroniczny kontakt przez MS Teams), case study, analiza wyników pracy ćwiczeniowej studentów

weryfikacja – obserwacja pracy i aktywności studentów podczas ćwiczeń, ocena zaangażowania w wykonywane zadania na zajęcia, bieżąca informacja zwrotna,

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 13:15 - 14:45, sala e-learning
Zdzisław Struzik 34/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
e-learning
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)