Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia pracy 2 WF-PS-N-PPRA2
Ćwiczenia (CW) Semestr letni 2020/21

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Strona zajęć: https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_M2Q1MDhmOGQtMmI1OC00ZDIwLWFhNGMtYmZkYWU1NmM1ZDk2%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%2212578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3%22%2c%22Oid%22%3a%22391e323e-9049-4528-95cf-dad3a59d0441%22%7d
Liczba godzin: 30
Limit miejsc: 30
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
MS Teams: Zajęcia realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość w trybie kontaktu synchronicznego w czasie rzeczywistym, poprzez transmisję i komunikację za pomocą aplikacji MS TEAMS umożliwiającej przekaz audiowizualny w stałych godzinach ustalonych w planie zajęć (USOS).
Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Baka Ł. (2017), Zachowania kontrproduktywne w pracy, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa,

2. Cook M.F. (2003), , Outsourcing funkcji personalnej, Oficyna Ekonomiczna, Kraków,

3. Chmiel N. Psychologia pracy i organizacji,

4. Dudek B. (2011), Społeczne i psychologiczne i zdrowotne skutki pracoholizmu, Wyd. UŁ, Łódź,

5. Dudek B., Waszkowska M., Merecz D., Hanke W. (200) , Ochrona zdrowia pracowników przed skutkami stresu zawodowego, IMP w Łodzi,

6. Golińska L. (2014), Pracoholizm inaczej, Difin, Warszawa,

7. Jarosiewicz H. (2013) Psychologia dążeń i skłonności zawodowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław,

8. Kobos Z (2015), Zdrowotne i psychologiczne uwarunkowania kształcenia i szkolenia lotniczego, (red.) J. Rajchel, (W:) 90 lat "Szkoły Orląt" historia, teraźniejszość i perspektywy szkolenia lotniczego, WSOSP, Dęblin,

9. Lubrańska A. (2017), Psychologia pracy, Difin, Warszawa,

Łukasik A., Węgrzyn-Białkowicz K, Englert-Bator A. (2017), , Kobiety i mężczyźni. Różnice, podobieństwa. wydawnictwo: WUR, Rzeszów,

10. Mamcarz P., Psychologia transportu, Psychologiczne aspekty bezpieczeństwa w transporcie (2018) , Difin, Warszawa,

11. Terelak J.F (2015), Psychologia kierowców pojazdów drogowych. Teoria i stan badań, UKSW, Warszawa,

Literatura uzupełniająca:

1. Byra S., Parchomiuk M.(2010), osobowościowe i społeczne uwarunkowania radzenia sobie ze stresem przez studentów pierwszego roku, Wyd. UMCS, Lublin,

2. Konecki K., Headhunting - Łowcy głów (1998), Alfa-Wero, Warszawa,

3. Lipka A.(2005) W stronę kwalitologii zasobów ludzkich, Difin, Warszawa,

4.Nosal C.(1997), Psychologia decyzji kadrowych, Wyd. PSB, Kraków,

5. Paluchowski J.W., Hornowska E., Haładziński P., Kaczmarek P. (2014), Czy praca szkodzi, WN "Scholar" Warszawa,

6. Pasztak-Opiłka A. (2016), O prawdziwej pracy psychologa. Spotkania z praktykami, Difin,Warszawa.

7. Paszkowska-Rogacz A (2009)., Doradztwo zawodowe, Difin, Warszawa, 2009,

8. Pocztowski A.(2012), Zarządzanie misjami zagranicznymi : organizacyjne i indywidualne aspekty pracy ekspatriantów, Wydawca: Warszawa : Wolters Kluwer Polska,

9. Sadecki K.(2013), Własny biznes - dlaczego Tak?, New Direct IT, Warszawa,

10. Stawiarska P.(2016), Wypalenie zawodowe w perspektywie wyzwań współczesnego świata, Difin, Warszawa,

11. SchPiotr Prokopowicz, Grzegorz Żmuda, Marianna Król. (2014), Kompetencyjne testy sytuacyjne w rekrutacji, selekcji i ocenie pracowników, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa,

Schultz D.P., Schultz S.E.,(2002), Psychologia a wyzwania dzisiejszej pracy, Wyd. Naukowe. PWN, Warszawa,

12. Stocki R. (2005), Patologie organizacyjne-diagnoza i interwencja, Oficyna Ekonomiczna, Kraków,

13. Terelak J. (2009), Psychologia menedżera, Difin , Warszawa.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

EK 1: student zna podstawową terminologię psychologiczną z zakresu psychologii pracy,

EK 2: student ma uporządkowaną znajomość podstawowych zagadnień z zakresu psychologii pracy,

EK 3: student posiada wiedzę na temat najważniejszych zagadnień związanych z problematyką z zakresu psychologii pracy.

Umiejętności:

EK 4: student potrafi analizować i prezentować problemy zagadnień związanych z problematyką z zakresu psychologii pracy,

EK 5: student formułuje w mowie i na piśmie zagadnienia związane z problematyką z zakresu psychologii pracy,

EK 6: student znajduje i wykorzystuje rzetelne źródła informacji związanych z problematyką z zakresu psychologii pracy.

Kompetencje:

EK 7: student potrafi zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu zrealizowanie zadania badawczego i przyswojenie treści z zakresu psychologii pracy,

EK 8: student aktywnie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach, formułując własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne na temat zagadnień związanych z problematyką z zakresu psychologii pracy.

Metody i kryteria oceniania:

a) Opis ECTS. Psychologia pracy

-aktywność na platformie e-learningowej -30 godz.

-przygotowanie do zajęć /praca domowa/ praca na podstawie e-learningowej -5 godz.

-przygotowanie i napisanie artykułu specjalistycznego -5 godz.

--przygotowanie prezentacji multimedialnej - 5

-przygotowanie i napisanie semestralnej pracy kontrolnej -15 godz.

b) warunki zaliczenia przedmiotu

• semestralna praca kontrolna w postaci eseju, termin oddania- drugi tydzień 05.2021r.,

• przygotowanie i zaprezentowanie prezentacji multimedialnej, wg grafiku dla grupy dziekańskiej,

Metody oceny:

• semestralna praca kontrolna w postaci eseju (0 ÷ 50 punktów],

Skala ocen:

dst.: 20- punktów,

dst+: 21-30 punktów,

db: 31-40 punktów,

db+: 41-45 punktów,

bdb: 46-50-punktów

Kryteria oceny:

ocena bardzo dobra (5) - student bardzo dobrze orientuje się w nowoczesnych metodach badań w psychologii pracy, bardzo dobrze zna bazy danych literatury dotyczącej psychologii pracy, bardzo dobrze dobiera i wykorzystuje zaawansowane metody badań stosowane w psychologii pracy i bardzo dobrze potrafi sporządzić raport badawczy;

ocena dobra (4) – student dobrze orientuje się w nowoczesnych metodach badań w psychologii pracy, dobrze zna bazy danych literatury dotyczącej psychologii pracy, dobrze dobiera i wykorzystuje zaawansowane metody badań stosowane w psychologii pracy i dobrze potrafi sporządzić raport badawczy;

ocena dostateczna (3) –; student słabo orientuje się w nowoczesnych metodach badań w psychologii pracy, słabo zna bazy danych literatury dotyczącej psychologii pracy, słabo dobiera i wykorzystuje metody badań stosowane w psychologii pracy i słabo potrafi sporządzić raport badawczy;

ocena niedostateczna (2) – student nie orientuje się w nowoczesnych metodach badań w psychologii pracy, nie zna bazy danych literatury dotyczącej psychologii pracy, nie potraf dobrać i wykorzystać metody badań stosowane w psychologii pracy i nie potrafi sporządzić raportu badawczego

Zakres tematów:

Treści merytoryczne:

1) Współczesne problemy psychologii pracy i organizacji,

2) Tradycyjne (klasyczne) metody diagnostyczne w psychologii pracy i organizacji,

3) Aparatura diagnostyczna w psychologii pracy,

4) Kompetencje pracownicze,

5) Tydzień mózgu- aplikacje dla psychologii pracy (webinar),

6) Oceny okresowe i ich rola,

7) Oceny okresowe- kazuistyka,

8) Uwarunkowania zaangażowania pracowników w działalność zawodową,

9) Zaangażowanie w pracę a działalność zawodowa,

10) Praca zmianowa,

110 Praca nocna i jej skutki,

12) Patologie organizacyjne: pracoholizm,

13) Pracoholizm a perfekcjonizm w pracy,

14) Patologie organizacyjne: mobbing,

15) Zasady organizacji i funkcjonowania pracowni psychologicznych.

Metody dydaktyczne:

Metody:

-prezentacje multimedialne,

-filmy dydaktyczne,

-analiza literatury,

-dyskusja,

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy czwartek, 11:30 - 13:00, sala 1423
Zdzisław Kobos 9/15 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Kampus Wóycickiego Bud. 14
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)