seminarium magisterskie IV rok WP-PRZ-sem-KR-IV
Seminarium (SEM)
Semestr zimowy 2020/21
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Strona zajęć: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a2c818534c78f42f5905eab2ba2779184%40thread.tacv2/conversations?groupId=1adbd038-bd00-4f7e-a624-6f72bdb1c080&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
Liczba godzin: | 16 |
Limit miejsc: | (brak limitu) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Literatura: |
podręczniki: L. Florek, Ł. Pisarczyk, Prawo pracy, CH Beck, Warszawa 2019 T.Liszcz: Prawo pracy, Wolters Kluwer, Warszawa 2020 K.W. Baran (red.), Prawo pracy i system ubezpieczeń społecznych, Warszawa 2019 J. Stelina, Prawo pracy, C.H. Beck, Warszawa 2020 K.W. Baran, System prawa pracy tomy: I- II i IV-XI, Wolters Kluwer, Warszawa komentarze: L. Florek, Kodeks pracy. Komentarz, Wolters Kluwer, Warszawa 2017 W. Muszalski, Kodeks pracy. Komentarz, C.H. Beck, Warszawa 2019 K.Jaśkowski, E.Maniewska, Kodeks pracy, Komentarz, Wolters Kluwer, Warszawa 2019 kazusy: M. Gersdorf, K. Rączka, E. Maniewska, M. Raczkowski, Prawo pracy. Pytania i odpowiedzi, Warszawa 2018 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: PR_W02 Student ma rozszerzoną wiedzę na temat źródeł prawa pracy w ujęciu historycznym i współczesnym. Umiejętności: PR_U02, PR_U08, PR_U09 Student posiada umiejętność wykorzystywania wiedzy teoretycznej z zakresu prawa pracy do opisu, analizy i rozwiązywania konkretnych spraw prawnych, potrafi przygotować różne prace pisemne w dziedzinie prawa pracy, w tym proste pisma procesowe oraz dokonywać analizy i interpretacji określonych zagadnień prawnych w ujęciu dogmatycznym, porównawczym lub historycznym, potrafi sporządzić podstawowy projekt aktu normatywnego dotyczący prawa pracy, posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych z zakresu prawa pracy aspekcie dogmatycznym, porównawczym i historycznym. Kompetencje: PR_K01, PR_K02, PR_K03 Student rozumie potrzebę stałego uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na temat instytucji i norm z zakresu prawa pracy, z uwzględnieniem zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sądowym i doktrynie, prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodów prawniczych, potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych, uwzględniając aspekty prawne z zakresu prawa pracy, ekonomiczne i polityczne. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania Wiedza: PR_W02 Student ma rozszerzoną wiedzę na temat źródeł prawa pracy w ujęciu historycznym i współczesnym. Umiejętności: PR_U02 Student posiada umiejętność wykorzystywania wiedzy teoretycznej z zakresu prawa pracy do opisu, analizy i rozwiązywania konkretnych spraw prawnych. PR_U08 Student potrafi przygotować różne prace pisemne w dziedzinie prawa pracy, w tym proste pisma procesowe oraz dokonywać analizy i interpretacji określonych zagadnień prawnych w ujęciu dogmatycznym, porównawczym lub historycznym. PR_U09 Student posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych z zakresu prawa pracy aspekcie dogmatycznym, porównawczym i historycznym Kompetencje: PR_K01 Student rozumie potrzebę stałego uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na temat instytucji i norm z zakresu prawa pracy, z uwzględnieniem zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sądowym i doktrynie. PR_K02 Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodów prawniczych. PR_K03 Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych, uwzględniając aspekty prawne z zakresu prawa pracy, ekonomiczne i polityczne. Kryteria oceniania PR_W02 Ocena niedostateczna (2) Student nie zna i nie rozumie charakteru i znaczenia nauki prawa pracy oraz jego relacji do innych nauk oraz sposobu definiowania pojęć i instytucji właściwych dla prawa pracy ocena dostateczna (3) Student w podstawowym zakresie zna i rozumie charakter i znaczenie nauki prawa pracy oraz jego relację do innych nauk oraz sposobu definiowania pojęć i instytucji właściwych dla prawa pracy ocena dobra (4) Student dobrze zna i rozumie charakter i znaczenie nauki prawa pracy oraz jego relację do innych nauk oraz sposobu definiowania pojęć i instytucji właściwych dla prawa pracy ocena bardzo dobra (5) Student bardzo zna i rozumie charakter i znaczenie nauki prawa pracy oraz jego relację do innych nauk oraz sposobu definiowania pojęć i instytucji właściwych dla prawa pracy PR_U02 ocena niedostateczna (2) Student nie posiada umiejętności wykorzystywania wiedzy teoretycznej z zakresu prawa pracy do opisu, analizy i rozwiązywania konkretnych spraw prawnych. ocena dostateczna (3) Student posiada dostateczną umiejętność wykorzystywania wiedzy teoretycznej z zakresu prawa pracy do opisu, analizy i rozwiązywania konkretnych spraw prawnych. ocena dobra (4) Student posiada dobrą umiejętność wykorzystywania wiedzy teoretycznej z zakresu prawa pracy do opisu, analizy i rozwiązywania konkretnych spraw prawnych. ocena bardzo dobra (5) Student posiada wysoką umiejętność wykorzystywania wiedzy teoretycznej z zakresu prawa pracy do opisu, analizy i rozwiązywania konkretnych spraw prawnych. PR_U08 ocena niedostateczna (2) Student nie potrafi sporządzić podstawowych projektów aktu normatywnego dotyczących prawa pracy ocena dostateczna (3) Student w podstawowym zakresie potrafi sporządzić podstawowe projekty aktów normatywnych dotyczących prawa pracy ocena dobra (4) Student dobrze radzi sobie ze sporządzaniem podstawowych projektów aktów normatywnych dotyczących prawa pracy ocena bardzo dobra (5) Student bardzo dobrze radzi sobie ze sporządzaniem podstawowych projektów aktów normatywnych dotyczących prawa pracy PR_U09 ocena niedostateczna (2) Student nie posiada umiejętności przygotowania wystąpień ustnych z zakresu prawa pracy aspekcie dogmatycznym, porównawczym i historycznym ocena dostateczna (3) Student posiada dostateczne umiejętności przygotowania wystąpień ustnych z zakresu prawa pracy aspekcie dogmatycznym, porównawczym i historycznym. ocena dobra (4) Student posiada dobre umiejętności przygotowania wystąpień ustnych z zakresu prawa pracy aspekcie dogmatycznym, porównawczym i historycznym. cena bardzo dobra (5) Student posiada wysokie umiejętności przygotowania wystąpień ustnych z zakresu prawa pracy aspekcie dogmatycznym, porównawczym i historycznym. PR_K01 ocena niedostateczna (2) Student nie rozumie potrzeby stałego uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na temat instytucji i norm z zakresu prawa pracy, z uwzględnieniem zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sądowym i doktrynie. ocena dostateczna (3) Student w dostatecznym stopniu rozumie potrzebę stałego uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na temat instytucji i norm z zakresu prawa pracy, z uwzględnieniem zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sądowym i doktrynie. ocena dobra (4) Student dobrze rozumie potrzebę stałego uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na temat instytucji i norm z zakresu prawa pracy, z uwzględnieniem zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sądowym i doktrynie. ocena bardzo dobra (5) Student bardzo dobrze rozumie potrzebę stałego uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na temat instytucji i norm z zakresu prawa pracy, z uwzględnieniem zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sądowym i doktrynie. PR_K02 ocena niedostateczna (2) Student nieprawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodów prawniczych. ocena dostateczna (3) Student w dostateczny sposób identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodów prawniczych. ocena dobra (4) Student dobrze identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodów prawniczych. ocena bardzo dobra (5) Student bardzo dobrze identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodów prawniczych. PR_K03 ocena niedostateczna (2) Student nie potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych, uwzględniając aspekty prawne z zakresu prawa pracy, ekonomiczne i polityczne. ocena dostateczna (3) Student w dostatecznym stopniu potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych, uwzględniając aspekty prawne z zakresu prawa pracy, ekonomiczne i polityczne. ocena dobra (4) Student dobrze potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych, uwzględniając aspekty prawne z zakresu prawa pracy, ekonomiczne i polityczne. ocena bardzo dobra (5) Student bardzo dobrze potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych, uwzględniając aspekty prawne z zakresu prawa pracy, ekonomiczne i polityczne. Ocena z seminarium uwzględnia również aktywność studenta, zaangażowanie w przygotowanie pracy i jest niezależna od oceny pracy magisterskiej. Magistrant powinien przedłożyć zarys pracy i bibliografię do 31.11.2020, następnie jeden rozdział pracy do 20.12.2020, zaś kolejne w terminach 14.03 i 18.04 2021. Kolejne fragmenty prac należy składać on line na platformie moodle. |
Zakres tematów: |
1. Omówienie celu zajęć. Wskazówki organizacyjne (dostęp do systemów prawniczych, czasopism na otwartej licencji, wskazówki dot. korzystania z bibliotek w czasie pandemii etc.) 2. Propozycje i wybór tematów prac magisterskich 3.Omówienie zasad sporządzania pracy magisterskiej (cz. I tekst podstawowy, styl, cytaty itp.) 5. Omówienie zasad sporządzania pracy magisterskiej (cz. II przypisy bibliografia, źródła prawa, wykaz orzecznictwa, skróty itp.) 6. Analiza poszczególnych fragmentów prac na kolejnych seminariach w formie prezentacji 7. Bieżąca analiza zmian w prawie pracy i aktualnych orzeczeń SN i TK 8. Omawianie zagadnień obejmujących relacje prawa pracy z innymi dziedzinami prawa ze szczególnym uwzględnieniem przedmiotów obowiązujących w I i II semestrze studentów IV roku. |
Metody dydaktyczne: |
Wykłady nt. właściwego wyboru tematu pracy, korzystania ze źródeł naukowych i orzecznictwa, metodyki przygotowywania prac magisterskich Analiza wybranych zagadnień z prawa pracy. Omawianie poszczególnych etapów prac ze studentami. |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 15:00 - 16:30,
sala e-learning |
Katarzyna Roszewska | 2/10 |
|
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: e-learning |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.