Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka oceniania z matematyki WM-MA-N-S2-MOzM
Ćwiczenia (CW) Semestr letni 2020/21

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
MS Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a60dec3ed9e6040a69c82353536fc8c6e%40thread.tacv2/conversations?groupId=a70b6522-c420-4cf3-9acf-7a8f427d0d0b&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Literatura:

Obowiązkowa:

Niemierko B., Pomiar wyników kształcenia, WSiP, Warszawa 1999

Niemierko B. Między oceną szkolną a dydaktyką, Bliżej dydaktyki, WSiP, Warszawa 2001

Uzupełniająca:

Turnau S., Wykład o nauczaniu matematyki, PWN, Warszawa 1980

Niemierko B. Między oceną szkolną a dydaktyką, Bliżej dydaktyki, WSiP, Warszawa 2001

Siwek H., Dydaktyka Matematyki, WSiP, Warszawa 2005

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest:

1. udział w ćwiczeniach - dopuszcza się dwie nieobecności,

Zasady oceniania

- zaliczenie uzyskuje każdy, kto ze wszystkich zadań/ćwiczeń (testy i fora) uzyska minimum 85% wszystkich punktów, które można otrzymać w trakcie trwania kursu oraz minimum 51% punktów z testu końcowego,

- każdy, kto uzyska 85% ogółu punktów, zostaje dopuszczony do egzaminu,

- ocena z ćwiczeń będzie wystawiana według następującej skali:

85% - 89% ocena dostateczna

90% - 95% ocena dobra

96% - 100% ocena bardzo dobra

- obowiązuje aktywny udział w forach w określonych terminach, opóźnienie jednotygodniowe skutkuje przyznaniem połowy przewidzianych punktów,

- opóźnienie większe niż tydzień skutkuje nie zaliczeniem pracy.

Zakres tematów:

Ćwiczenia/testy/prace - obejmujące poniższe tematy:

1. Zajęcia organizacyjne – Dlaczego ocenianie?

2. Co to jest e –learning?

3. Kompetencje. Kompetencje matematyczne. Kompetencje w kształceniu online.

4. Efekty występujące przy sprawdzaniu prac.

5. Trafność i rzetelność narzędzi.

6. Rola dystraktorów, układanie testów, analiza jakości odpowiedzi.

7. Do czego służy statystyka.

8. Analiza statystyczna.

9. Literatura pedagogiczna i psychologiczna a trudności i niepowodzenia w uczeniu się matema-tyki (cz. 1).

10. Literatura pedagogiczna i psychologiczna a trudności i niepowodzenia w uczeniu się matema-tyki (cz. 2).

11. Ocenianie pracy ucznia.

12. O ocenianiu szkolnym i ocenianiu nauczania.

13. Jaki powinien być nauczyciel?

14. Wykład podsumowujący.

15. Możliwość poprawy (uzupełnienia) jednego testu.

16. Egzamin – test końcowy (termin do uzgodnienia).

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy czwartek, 18:30 - 20:00, sala e-learning
Joanna Kandzia 6/10 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
e-learning
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)