Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Social Media- ujęcie socjologiczne WP-CWC-N-1-SMus
Konwersatorium (KON) Semestr letni 2020/21

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
MS Teams: W semestrze letnim w roku akademickim 2020/21 przedmiot "Social media - ujęcie socjologiczne" (Konwersatorium) będzie prowadzona w formie synchronicznej on-line na platformie Microsoft Teams.

Dostęp do zespołu:
https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a213e6ddd4ee54cadae48981989cde637%40thread.tacv2/conversations?groupId=81f46c02-09a4-4de8-a5e8-2a5e3767c466&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Literatura:

1. A. Mac, E-Przyjaciele. Zobacz, co media społecznościowe mogą zrobić dla twojej firmy, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2011.

2. A. Miotk, Skuteczne social media. Prowadź działania, osiągaj zamierzone efekty, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2013.

3. A. Podlaski, Marketing społecznościowy. Tajniki skutecznej promocji w Social Media, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2011.

4. D. Kirkpatrick, Efekt Facebooka, Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011.

5. E. Bailyn¸ Przechytrzyć Social Media, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2013.

6. E. Deckers, J. Falls, Media społecznościowe bez ściemy. Jak kreować markę, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2013.

7. J. van Dijk, Społeczne aspekty nowych mediów. Analiza społeczeństwa sieci, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011.

8. K. Pankiewicz (red.), E-marketing w akcji, czyli jak skutecznie wzbudzać pożądanie klientów i zazdrość konkurencji, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2008.

9. M. Czaplicka, Zarządzanie kryzysem w social media, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2014.

10. M. Sadowski, Rewolucja Social Media, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2013.

11. W. Gustowski, Komunikacja w mediach społecznościowych, Wydawnictwo Novae Res - Wydawnictwo Innowacyjne, Gdynia 2012.

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie w tematykę mediów społecznościowych. O ich roli w codziennym życiu i budowaniu wizerunku prywatnego i zawodowego. Percepcja indywidualna i społeczna ostentacyjnej konsumpcji - czyli od albumu rodzinnego do galerii internetowej.

2. Zasięg w mediach społecznościowych oraz jego rodzaje. Potencjał wykorzystania zasięgu w mediach społecznościowych. O możliwościach crowdfunding oraz crowdsourcing w dobie mediów społecznościowych.

3. Relacyjność mediów społecznościowych oraz aktualne trendy. Dlaczego wybieramy konkretne rodzaje mediów społecznościowych i co różni pokolenia z nich korzystające.

4. Zjawisko dramy w Internecie i mediach społecznościowych. Co wywołuje w ludziach emocje oraz dlaczego są one fundamentem hejtu oraz polaryzacji społeczeństwa, które nigdy nie miało okazji się spotkać w realnym świecie.

5. Media społecznościowe a kreowanie opinii publicznej w sprawach społecznie ważnych. W jaki sposób wykorzystać media społecznościowe do stworzenia własnej grupy poparcia. Co publikować, aby skutecznie oddziaływać na opinie publiczną. O znaczeniu internetowych autorytetów oraz próbie jednoczenia pokoleń o odmiennych poglądach.

6. Portret użytkowników oraz fenomen TikTok'a. Chwilowa moda czy trwała zmiana. Czy nowe pokolenie potrzebowało nowego sposobu ekspresji własnego "Ja". Odbiór międzypokoleniowy użytkowników TikTok'a.

7. Challenge w sieci i mediach społecznościowych. O niebezpieczeństwie i nieracjonalności wyzwań wśród młodego pokolenia. Czy zjawisko "challenge" może mieć pozytywne skutki. O Hot16Challenge w dwóch edycjach - czyli o reakcji mediów, środowisk tematycznych oraz internautów na występ Prezydenta RP.

Metody dydaktyczne:

W trakcie zajęć dydaktycznych wykorzystane zostaną:

1. Metody nauczania teoretycznego: wykład konwencjonalny ukierunkowany na wyjaśnienie zagadnień z zakresu mediów społecznościowych.

2. Metody nauczania praktycznego: przygotowanie prezentacji tematycznej wymagającej umiejętności analitycznych.

3. Metody nauczania problemowego: dyskusja dydaktyczna ukierunkowana na rozwiązanie problemu.

Sposoby weryfikacji efektów kształcenia:

1. Udział w zajęciach dydaktycznych: CwC1_W18.

2. Ocena ciągła w trakcie zajęć dydaktycznych: CwC1_W18.

3. Prezentacja tematyczna: CwC1_W18.

4. Udział w konsultacja oraz rozmowach z prowadzącym zajęcia: CwC1_W18.

Weryfikacja obejmuje wszystkie kategorie efektów: wiedza, umiejętności oraz kompetencje społeczne.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co druga środa (nieparzyste), 18:30 - 20:00, sala e-learning
Bartosz Olszewski 34/40 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
e-learning
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)