Literatura: |
M. Jaczynowska, D. Musiał, M. Stępień, Historia Starożytna (wiele wydań)
A. Ziółkowski, Historia Starożytna, Warszawa 2010.
B. Bravo, E. Wipszycka, Historia starożytnych Greków, t. I-III , Warszawa 2009-2010.
P. Veyne, Imperium grecko-rzymskie, Kęty 2005.
A. Świderkówna, Hellada królów (wiele wydań)
A. Świderkówna, Hellenika. Wizerunek epoki od Aleksandra do Augusta (wiele wydań)
|
Efekty uczenia się: |
Posiada podstawową wiedzę o kulturze badanego obszaru, tak w wymiarze intelektualnym (filozofia, historia nauki), jak i materialnym (historia sztuki, paleografia); dostrzega i rozumie powiązania miedzy kulturą grecką, rzymską i kulturami Bliskiego Wschodu, posiada podstawową wiedzę o kulturach pozostających w kontakcie ze światem grecko-rzymskim.
Posiada podstawową wiedzę o historii badanego obszaru, tak w wymiarze politycznym, jak ekonomicznym, społecznym czy kulturowym.
Posiada na poziomie podstawowym umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
1,5 ECTS, w tym:
1 0,5 udział w zajęciach 30 h.
2. 1 ECTS przygotowanie do egzaminu 60h
|
Metody i kryteria oceniania: |
O ocenie końcowej z przedmiotu zadecyduje egzamin pisemny przeprowadzony na koniec kursu. Będzie się on składał z trzech części
1. test z pojęć / dat / osób (85 % punktów)
Ocena będzie stosowna do sumy zdobytych punktów. 0-49,5 %: ndst; 50-59,5%: dst; 60-69,5%: Dst +; 70-79,5%: Db; 80-89,5%: Db+; 90-100% bdb
Na ocenę niedostateczną: student nie posiada elementarnej wiedzy o kulturze starożytnej Grecji i Rzymu republikańskiego, tak w wymiarze intelektualnym (filozofia, historia ), jak i materialnym (historia sztuki, paleografia); nie dostrzega i nie rozumie powiązania miedzy kulturą grecką, rzymską i kulturami Bliskiego Wschodu, nie posiada podstawowej wiedzy o kulturach pozostających w kontakcie ze światem grecko-rzymskim. Nie posiada elementarnej wiedzy o historii starożytnej Grecji i Rzymu republikańskiego tak w wymiarze politycznym, jak ekonomicznym, społecznym czy kulturowym. Nie posiada umiejętności rozumienia i analizowania zjawisk społecznych.
Na ocenę dostateczną: student posiada elementarną wiedzę o kulturze starożytnej Grecji i Rzymu republikańskiego, tak w wymiarze intelektualnym (filozofia, historia nauki), jak i materialnym (historia sztuki, paleografia); dostrzega i rozumie powiązania miedzy kulturą grecką, rzymską i kulturami Bliskiego Wschodu, posiada podstawową wiedzę o kulturach pozostających w kontakcie ze światem grecko-rzymskim. Posiada elementarną wiedzę o historii starożytnej Grecji i Rzymu republikańskiego tak w wymiarze politycznym, jak ekonomicznym, społecznym czy kulturowym. Posiada na poziomie elementarnym umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych.
Na ocenę dostateczną: student posiada wystarczającą wiedzę o kulturze starożytnej Grecji i Rzymu republikańskiego, tak w wymiarze intelektualnym (filozofia, historia nauki), jak i materialnym (historia sztuki, paleografia); dostrzega i rozumie powiązania miedzy kulturą grecką, rzymską i kulturami Bliskiego Wschodu, posiada podstawową wiedzę o kulturach pozostających w kontakcie ze światem grecko-rzymskim. Posiada wystarczającą wiedzę o historii starożytnej Grecji i Rzymu republikańskiego tak w wymiarze politycznym, jak ekonomicznym, społecznym czy kulturowym. Posiada na poziomie ogólnym umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Na ocenę bardzo dobrą: student posiada podstawową wiedzę o kulturze starożytnej Grecji i Rzymu republikańskiego, tak w wymiarze intelektualnym (filozofia, historia nauki), jak i materialnym (historia sztuki, paleografia); dostrzega i rozumie powiązania miedzy kulturą grecką, rzymską i kulturami Bliskiego Wschodu, posiada podstawową wiedzę o kulturach pozostających w kontakcie ze światem grecko-rzymskim. Posiada podstawową wiedzę o historii starożytnej Grecji i Rzymu republikańskiego tak w wymiarze politycznym, jak ekonomicznym, społecznym czy kulturowym. Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych.
|
Zakres tematów: |
Posiada podstawową wiedzę o kulturze badanego obszaru, tak w wymiarze intelektualnym (filozofia, historia nauki), jak i materialnym (historia sztuki, paleografia); dostrzega i rozumie powiązania miedzy kulturą grecką, rzymską i kulturami Bliskiego Wschodu, posiada podstawową wiedzę o kulturach pozostających w kontakcie ze światem grecko-rzymskim.
Posiada podstawową wiedzę o historii badanego obszaru, tak w wymiarze politycznym, jak ekonomicznym, społecznym czy kulturowym.
Posiada na poziomie podstawowym umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
1,5 ECTS, w tym:
1 0,5 udział w zajęciach 30 h.
2. 1 ECTS przygotowanie do egzaminu 60h
|
Metody dydaktyczne: |
Wykład konwencjonalny on-line, uzupełniony multimedialną prezentacją. Dodatkowo studenci otzrymują materiały multimedialne (Nagrania audycji radiowych, filmy, artykuły) oraz materiały podsumowujące najważniejsze osoby, pojęcia, daty, wydarzenia omawiane na wykładzie, ułatwiając przygotowanie się do egzaminu.
|