Historia starożytna I WH-FK-I-2-HisStaro-L
Wykład (WYK)
Semestr letni 2020/21
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 30 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
MS Teams: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ad76bdc0d1ce2405ca6b656253e042574%40thread.tacv2/conversations?groupId=7b2952ec-005c-40b8-842d-fefbe52154f7&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
||
Literatura: |
M. Jaczynowska, D. Musiał, M. Stępień, Historia Starożytna (wiele wydań) A. Ziółkowski, Historia Starożytna, Warszawa 2010. B. Bravo, E. Wipszycka, Historia starożytnych Greków, t. I-III , Warszawa 2009-2010. P. Veyne, Imperium grecko-rzymskie, Kęty 2005. A. Świderkówna, Hellada królów (wiele wydań) A. Świderkówna, Hellenika. Wizerunek epoki od Aleksandra do Augusta (wiele wydań) |
||
Efekty uczenia się: |
Posiada podstawową wiedzę o kulturze badanego obszaru, tak w wymiarze intelektualnym (filozofia, historia nauki), jak i materialnym (historia sztuki, paleografia); dostrzega i rozumie powiązania miedzy kulturą grecką, rzymską i kulturami Bliskiego Wschodu, posiada podstawową wiedzę o kulturach pozostających w kontakcie ze światem grecko-rzymskim. Posiada podstawową wiedzę o historii badanego obszaru, tak w wymiarze politycznym, jak ekonomicznym, społecznym czy kulturowym. Posiada na poziomie podstawowym umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych 1,5 ECTS, w tym: 1 0,5 udział w zajęciach 30 h. 2. 1 ECTS przygotowanie do egzaminu 60h |
||
Metody i kryteria oceniania: |
O ocenie końcowej z przedmiotu zadecyduje egzamin pisemny przeprowadzony na koniec kursu. Będzie się on składał z trzech części 1. test z pojęć / dat / osób (85 % punktów) Ocena będzie stosowna do sumy zdobytych punktów. 0-49,5 %: ndst; 50-59,5%: dst; 60-69,5%: Dst +; 70-79,5%: Db; 80-89,5%: Db+; 90-100% bdb Na ocenę niedostateczną: student nie posiada elementarnej wiedzy o kulturze starożytnej Grecji i Rzymu republikańskiego, tak w wymiarze intelektualnym (filozofia, historia ), jak i materialnym (historia sztuki, paleografia); nie dostrzega i nie rozumie powiązania miedzy kulturą grecką, rzymską i kulturami Bliskiego Wschodu, nie posiada podstawowej wiedzy o kulturach pozostających w kontakcie ze światem grecko-rzymskim. Nie posiada elementarnej wiedzy o historii starożytnej Grecji i Rzymu republikańskiego tak w wymiarze politycznym, jak ekonomicznym, społecznym czy kulturowym. Nie posiada umiejętności rozumienia i analizowania zjawisk społecznych. Na ocenę dostateczną: student posiada elementarną wiedzę o kulturze starożytnej Grecji i Rzymu republikańskiego, tak w wymiarze intelektualnym (filozofia, historia nauki), jak i materialnym (historia sztuki, paleografia); dostrzega i rozumie powiązania miedzy kulturą grecką, rzymską i kulturami Bliskiego Wschodu, posiada podstawową wiedzę o kulturach pozostających w kontakcie ze światem grecko-rzymskim. Posiada elementarną wiedzę o historii starożytnej Grecji i Rzymu republikańskiego tak w wymiarze politycznym, jak ekonomicznym, społecznym czy kulturowym. Posiada na poziomie elementarnym umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych. Na ocenę dostateczną: student posiada wystarczającą wiedzę o kulturze starożytnej Grecji i Rzymu republikańskiego, tak w wymiarze intelektualnym (filozofia, historia nauki), jak i materialnym (historia sztuki, paleografia); dostrzega i rozumie powiązania miedzy kulturą grecką, rzymską i kulturami Bliskiego Wschodu, posiada podstawową wiedzę o kulturach pozostających w kontakcie ze światem grecko-rzymskim. Posiada wystarczającą wiedzę o historii starożytnej Grecji i Rzymu republikańskiego tak w wymiarze politycznym, jak ekonomicznym, społecznym czy kulturowym. Posiada na poziomie ogólnym umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych Na ocenę bardzo dobrą: student posiada podstawową wiedzę o kulturze starożytnej Grecji i Rzymu republikańskiego, tak w wymiarze intelektualnym (filozofia, historia nauki), jak i materialnym (historia sztuki, paleografia); dostrzega i rozumie powiązania miedzy kulturą grecką, rzymską i kulturami Bliskiego Wschodu, posiada podstawową wiedzę o kulturach pozostających w kontakcie ze światem grecko-rzymskim. Posiada podstawową wiedzę o historii starożytnej Grecji i Rzymu republikańskiego tak w wymiarze politycznym, jak ekonomicznym, społecznym czy kulturowym. Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych. |
||
Zakres tematów: |
Posiada podstawową wiedzę o kulturze badanego obszaru, tak w wymiarze intelektualnym (filozofia, historia nauki), jak i materialnym (historia sztuki, paleografia); dostrzega i rozumie powiązania miedzy kulturą grecką, rzymską i kulturami Bliskiego Wschodu, posiada podstawową wiedzę o kulturach pozostających w kontakcie ze światem grecko-rzymskim. Posiada podstawową wiedzę o historii badanego obszaru, tak w wymiarze politycznym, jak ekonomicznym, społecznym czy kulturowym. Posiada na poziomie podstawowym umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych 1,5 ECTS, w tym: 1 0,5 udział w zajęciach 30 h. 2. 1 ECTS przygotowanie do egzaminu 60h |
||
Metody dydaktyczne: |
Wykład konwencjonalny on-line, uzupełniony multimedialną prezentacją. Dodatkowo studenci otzrymują materiały multimedialne (Nagrania audycji radiowych, filmy, artykuły) oraz materiały podsumowujące najważniejsze osoby, pojęcia, daty, wydarzenia omawiane na wykładzie, ułatwiając przygotowanie się do egzaminu. |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każda środa, 16:45 - 20:00,
sala e-learning |
Anna Zajchowska-Bołtromiuk | 2/10 |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: e-learning |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.