Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kultura artystyczna-sztuki dekoracyjne w muzeum WH-MU-I-1-KuArDe-C-L
Ćwiczenia (CW) Semestr letni 2020/21

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Strona zajęć: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aa79a02ea1b4c4fbda60080d035fbc9eb%40thread.tacv2/conversations?groupId=dc5c2b37-a46b-4912-a875-4f310c28d311&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Bender A., Złocone kurdybany w Polsce, Lublin 1992.

Chrościcki L. Znaki wytwórni europejskich, Warszawa 1974.

Kowecka E., Łosiowie M. i J., Winogradow L., Wrocław-Warszawa-Łodź, 1983.

Starzewska M., Jeżewska M., Polski fajans, Wrocław-Warszawa-Kraków -_Gdańsk, 1978.

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest

- obecność na zajęciach (maks. 2 nieobecności w semestrze)

- aktywność na zajęciach

- przygotowanie prezentacji

- przygotowanie karty inwentaryzacyjnej obiektu

UWAGA

Zajęcia odbywają się w semestrze zimowym w systemie synchronicznym na platformie MS Teams (zespół SZTUKA DEKORACYJNA + DESIGN)

Link to zajęć podany jest każdorazowo na Platformie Moodle

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3adc71588a101f4ce192a92050c0682dee%40thread.tacv2/conversations?groupId=4c502d67-3a78-4fc2-a4b4-4e628fbfd917&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3

Kryteria oceniania:

Ocena BDB - Student definiuje terminy z zakresu rzemiosła artystycznego, kolekcjonerstwa i rynku sztuki. Potrafi przyporządkować poszczególne obiekty do epok i stylu.

Potrafi wymienić najsłynniejszych ebenistów, złotników, kaletników, projektantów porcelany oraz manufaktury, w których przedmioty były wytwarzane.

Rozumie proces kształtowania się sztuk dekoracyjnych, potrafi go przeanalizować w logiczny sposób, w oparciu o wiedzę historyczną. Potrafi określić rodzaj obiektu, materiały i techniki zastosowane w jego produkcji, styl oraz epokę i krąg kulturowy w jakim zostały wykonane.

Charakteryzuje kolekcje muzealne posiadające zbiory sztuki zdobniczej oraz potrafi korzystać z ich archiwów w celu wzbogacania wiedzy. Podejmuje próby korzystania z katalogów aukcyjnych.

Ocena DB – Student posiada bazę naukową (znajomość historii, podstawowa literatura), która pozwala na poszerzanie wiedzy we własnym zakresie oraz lepsze rozumienie zjawisk z kręgu rzemiosła i kolekcjonerstwa. Potrafi zauważyć różnice pomiędzy stylami powstałymi w poszczególnych krajach (bądź regionach) oraz wskazać ich genezę. Potrafi wymienić najważniejszych mecenasów i kolekcjonerów na przestrzeni dziejów. Identyfikuje i rozpoznaje najważniejsze przykłady na podstawie zdjęć. Potrafi wymienić twórcę oraz krąg kulturowy, w którym się rozwijały poszczególne gałęzie rzemiosła.

Ocena DST – Student podejmuje próby posługiwania się podstawową terminologią w zakresie rzemiosła artystycznego, kolekcjonerstwa i rynku sztuki. Umie przyporządkować poszczególne obiekty do epoki, stylu.

Ocena NDST – Student nie spełnia kryteriów przewidzianych dla oceny dostatecznej

Zakres tematów:

1-2. Kultura XIX w w kontekście rzemiosła artystycznego.

3-4. Wstęp do porcelany.

5-6. Znane ośrodki produkcji porcelany.

7-8. Szkło i ośrodki produkcji.

9. Pietra dura i kość słoniowa.

10-11. Tkaniny.

12-13. Fajans.

14-15. Historia mody.

Metody dydaktyczne:

wykład konwersatoryjny

dyskusje

prezentacje

praca w grupach

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każda środa, 15:00 - 16:30, sala e-learning
Beata Skrzydlewska 9/20 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
e-learning
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)