Na ocenę końcową z konwersatorium składa się ocena z kolokwium końcowego oraz ocena z prezentacji/referatu wygłszonej/ego w trakcie zajęć. Kolokwium składa się z 15 pytań testowych (pytania otwarte i zamknięte). Tematy prezentacji wybierają studenci w uzgodnieniu z prowadzącą konwersatorium.
Student otrzymuje ocenę niedostateczną, gdy:
- nie umie przedstawić w języku angielskim podstawowych pojęć związanych z pomocą humanitarną, jej głównych założeń i zasad oraz nie zna podstawowej terminologii angielskiej w tym obszarze
- nie umie przedstawić w języku angielskim podstawowych standardów prawnych mających zastosowanie w obszarze pomocy humanitarnej
- nie potrafi dokonać analizy dostępnych w języku angielskim źródeł prawa międzynarodowego mającego zastosowanie w obszarze pomocy humanitarnej oraz przedstawić w języku angielskim podstawowych wniosków sformułowanych na jej podstawie
- nie potrafi ogólnie opisać w języku angielskim podstawowych wyzwań dotyczących kryzysów humanitarnych i pomocy humanitarnej z perspektywy prawa międzynarodowego
Na ocenę dostateczną student:
- potrafi w języku angielskim zdefiniować podstawowe pojęcia związane z pomocą humanitarną i wskazać jej założenia oraz zasady, w tym zna w stopniu dostatecznym właściwą terminologię angielską w tym zakresie
- posługując się językiem angielskim, potrafi wskazać podstawowe standardy prawa międzynarodowego znajdujące zastosowanie w obszarze pomocy humanitarnej
- potrafi dokonać częściowej analizy dostępnych w języku angielskim źródeł prawa międzynarodowego mającego zastosowanie w obszarze pomocy humanitarnej, a także dokonać ich syntezy oraz na ich podstawie przedstawić w języku angielskim podstawowe wnioski
- potrafi ogólnie opisać w języku angielskim podstawowe wyzwania dotyczące kryzysów humanitarnych i pomocy humanitarnej z perspektywy prawa międzynarodowego
Na ocenę dobrą student:
- potrafi w języku angielskim dobrze zdefiniować podstawowe pojęcia związane z pomocą humanitarną, a także dobrze scharakteryzować jej założenia, cele i zasady, w tym używa poprawnej terminologii angielskiej w tym zakresie
- posługując się językiem angielskim, potrafi wskazać większość standardów prawa międzynarodowego znajdujących zastosowanie w obszarze pomocy humanitarnej oraz dobrze opisać ich specyfikę i treść
- potrafi dokonać analizy dostępnych w języku angielskim źródeł prawa międzynarodowego mającego zastosowanie w obszarze pomocy humanitarnej, dokonać ich syntezy oraz na ich podstawie przedstawić w języku angielskim zasadniczo poprawne wnioski
- potrafi opisać w języku angielskim różne wyzwania dotyczące kryzysów humanitarnych i pomocy humanitarnej z perspektywy prawa międzynarodowego a także potrafi przedstawić swoje stanowisko dotyczące tych wyzwań i potencjalnych rozwiązań
Na ocenę bardzo dobrą student:
- zna pojęcie pomocy humanitarnej, jej założenia oraz cele i potrafi je wyczerpująco scharakteryzować w języku angielskim w oparciu o samodzielne dobrane przykłady, w tym używa poprawnej terminologii angielskiej
- zna, i posługując się językiem angielskim, potrafi wskazać oraz szczegółowo opisać standardy prawa międzynarodowego znajdujące zastosowanie w obszarze pomocy humanitarnej, w tym wyczerpująco przedstawić ich specyfikę i treść
- potrafi przeprowadzić samodzielną, krytyczną analizę dostępnych w języku angielskim źródeł prawa międzynarodowego mającego zastosowanie w obszarze pomocy humanitarnej, dokonać ich prawidłowej syntezy oraz na ich podstawie przedstawić w języku angielskim poprawne i rozbudowane wnioski
- potrafi bardzo dobrze opisać w języku angielskim różne wyzwania dotyczące kryzysów humanitarnych i pomocy humanitarnej z perspektywy prawa międzynarodowego, a także potrafi przedstawić swoje stanowisko dotyczące tych wyzwań i potencjalnych rozwiązań, w tym sformułować wnioski de lege ferenda
|