Materiał semestru I dotyczy działań ukierunkowanych na szkołę podstawową.
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest:
1. przygotowanie ankiety ewaluacyjnej zajęć prowadzonych przez praktykanta;
2. przygotowanie scenariusza lekcji, z wykorzystaniem różnorodnych metod i form nauczania;
3. przeprowadzenie lekcji;
4. tworzenie sprawdzianów, testów, kryteriów oceniania z uwzględnieniem konkretnych aktywności uczącego się w zakresie posługiwania się językiem matematyki;
5.przygotowanie prezentacji multimedialnej jednej z metod aktywizujących z zastosowaniem w matematyce;
6. obecność na ćwiczeniach, dopuszcza się dwie nieobecności na zajęciach.
7. wykonanie wszystkich prac praktycznych,
ocena końcowa z ćwiczeń:
50% - 65% ocena dostateczna
66% - 75% ocena dostateczna +
76% - 82% ocena dobra
83% - 90% ocena dobra +
91% - 100% ocena bardzo dobra
Wiedza:
ocena dst (3,0) - student posiada elementarną wiedzę z zakresu metodyki realizacji poszczególnych treści kształcenia, organizacji pracy w klasie szkolnej, sposobów organizowania przestrzeni klasy szkolnej.
ocena dst. plus (3,5) - student posiada elementarną wiedzę z zakresu metodyki realizacji poszczególnych treści kształcenia, organizacji pracy w klasie szkolnej, sposobów organizowania przestrzeni klasy szkolnej.
ocena db (4,0) - student posiada wiedzę (na poziomie dobrym) z zakresu metodyki realizacji poszczególnych treści kształcenia, organizacji pracy w klasie szkolnej, sposobów organizowania przestrzeni klasy szkolnej.
ocena db plus (4,5) - student posiada wiedzę (na poziomie dobrym) z zakresu metodyki realizacji poszczególnych treści kształcenia, organizacji pracy w klasie szkolnej, sposobów organizowania przestrzeni klasy szkolnej.
ocena bdb (5,0) - student posiada wiedzę (na poziomie bardzo dobrym) z zakresu metodyki realizacji poszczególnych treści kształcenia, organizacji pracy w klasie szkolnej, sposobów organizowania przestrzeni klasy szkolnej.
Umiejętności:
ocena dst (3,0) - student potrafi (w stopniu dostatecznym) przeanalizować rozkład materiału SP, podejmować współpracę w procesie dydaktycznym z rodzicami lub opiekunami uczniów, pracownikami szkoły i środowiskiem pozaszkolnym.
ocena dst. plus (3,5) - student potrafi (w stopniu dostatecznym) przeanalizować rozkład materiału SP, podejmować współpracę w procesie dydaktycznym z rodzicami lub opiekunami uczniów, pracownikami szkoły i środowiskiem pozaszkolnym.
ocena db (4,0) - student potrafi (na poziomie dobrym) przeanalizować rozkład materiału SP, podejmować skuteczną współpracę w procesie dydaktycznym z rodzicami lub opiekunami uczniów, pracownikami szkoły i środowiskiem pozaszkolnym.
ocena db plus (4,5) - student potrafi (na poziomie dobrym) przeanalizować rozkład materiału SP, podejmować skuteczną współpracę w procesie dydaktycznym z rodzicami lub opiekunami uczniów, pracownikami szkoły i środowiskiem pozaszkolnym.
ocena bdb (5,0) - student potrafi (na poziomie bardzo dobrym) przeanalizować rozkład materiału SP, podejmować skuteczną współpracę w procesie dydaktycznym z rodzicami lub opiekunami uczniów, pracownikami szkoły i środowiskiem pozaszkolnym.
Kompetencje społeczne:
ocena dst (3,0) – student jest gotów (w stopniu dostatecznym) adaptowania metod pracy do potrzeb uczenia się uczniów, kształtowania umiejętności współpracy uczniów, w tym grupowego rozwiązywania problemów.
ocena dst. plus (3,5) - student jest gotów (w stopniu dostatecznym) adaptowania metod pracy do potrzeb uczenia się uczniów, kształtowania umiejętności współpracy uczniów, w tym grupowego rozwiązywania problemów.
ocena db (4,0) - student jest gotów (w stopniu dobrym) adaptowania metod pracy do potrzeb i różnych stylów uczenia się uczniów, kształtowania umiejętności współpracy uczniów, w tym grupowego rozwiązywania problemów.
ocena db plus (4,5) - student jest gotów (w stopniu dobrym) adaptowania metod pracy do potrzeb i różnych stylów uczenia się uczniów, kształtowania umiejętności współpracy uczniów, w tym grupowego rozwiązywania problemów.
ocena bdb (5,0) - student jest gotów (w stopniu bardzo dobrym) adaptowania metod pracy do potrzeb i różnych stylów uczenia się uczniów, kształtowania umiejętności współpracy uczniów, w tym grupowego rozwiązywania problemów.
|