Podstawowym kryterium oceny jest zaliczenie na ocenę obejmujące wiedzę z wykładu (semestr zimowy) i ćwiczeń (semestr letni).
Podstawowym kryterium oceny jest zaliczenie na ocenę w formie pisemnego testu obejmujące wiedzę z wykładu (semestr zimowy) i ćwiczeń (semestr letni).
W związku z pandemią zasady te ulegają zmianie. Podstawą zaliczenia stają się ćwiczenia wykonywane przez studenta w trakcie zajęć. Na zajęciach terenowych (w grupach 2-3 osobowych) lub podczas zajęć zdalnych (pojedynczo) będą wykonywane przez studentów ćwiczenia. Za każde zadanie grupa/ student będzie mogła otrzymać punkty (punktacja i zasady przydziału punktów będą podawane przed przystąpieniem do zadania). Zebrane punkty będą przekładały się na ocenę końcową z zajęć. Konsekwencją nieobecności studenta na ćwiczeniach będzie mniejsza liczba zdobytych punktów i niższa ocena. Studentom, którzy nie będą mogli uczestniczyć w wybranych zajęciach (a ich nieobecność będzie usprawiedliwiona) i którym przez to zabraknie punktów do oceny dostatecznej, otrzymają dodatkowe ćwiczenia po przedstawieniu przez wykładowcę ocen końcowych (ostatnie zajęcia semestru letniego).
Student otrzymuje ocenę wg przyjętej skali, uzyskując odpowiednią liczbę punktów :
bardzo dobrą - powyżej 90-100%
dobrą plus - powyżej 80-90%
dobrą - powyżej 70-80%
dostateczną plus - powyżej 60-70%
dostateczną - 60-50%
niedostateczną - poniżej 50%
Weryfikacja efektów kształcenia odbywa się na podstawie:
Ocena bardzo dobra:
1. W 90-100% rozpoznaje i prawidłowo używa terminów architektonicznych
2. Umie na podstawie planu/ fasady/ elewacji bocznej/ wnętrza podać następujące informacje: rodzaj planu, typ przestrzenny, przekrój nawy głównej, rodzaj przykryć, liczbę naw/ przęseł, liczbę kondygnacji/ osi, elementy planu i bryły, rodzaje zwieńczeń, itp.
3. Analizuje prawidłowo opisy architektoniczne znajdujące się w publikacjach poświęconych historii architektury
4. Potrafi przygotować opis architektoniczny z zachowaniem: kolejności podawanych informacji, poprawności użytych terminów, szczegółowości, itp.
Ocena dobra:
1. W 70-80% rozpoznaje i prawidłowo używa terminów architektonicznych
2. Umie w stopniu poprawnym określić na podstawie planu/ fasady/ elewacji bocznych/ wnętrza podstawowe informacje związane z formą budowli
3. Analizuje prawidłowo opisy architektoniczne znajdujące się w publikacjach poświęconych historii architektury
4. Potrafi w stopniu zadawalającym przygotować opis architektoniczny nieskomplikowanego w formie budynku
Ocena dostateczna:
1. W 50-60% rozpoznaje i prawidłowo stosuje terminy architektoniczne
2. Umie w podstawowym zakresie odczytywać samodzielnie na podstawie planu/ fasady/ elewacji bocznych/ wnętrza potrzebne do opisu budynku informacje
3. Ma problemy z prawidłową analizą opisów znajdujących się w publikacjach poświęconych historii architektury
4. Samodzielne przygotowanie opisu architektonicznego nastręcza wielu problemów
Ocena niedostateczna:
1. Poniżej 40-50% rozpoznaje i prawidłowo stosuje terminy architektoniczne
2. Nie umie podać podstawowych informacji o formie budowli na podstawie planu/ fasady/ elewacji bocznych/ wnętrza
3. Nie rozumie i nie potrafi prawidłowo zanalizować opisów architektonicznych znajdujących się w publikacjach poświęconych historii architektury
4. Nie potrafi przygotować samodzielnie opisu architektonicznego nawet prostej w formie budowli
|