Literatura: |
1. Kotler P., Keller K., Marketing, Rebis, Poznań 2020
2. Szromik A., Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku., Wolters
Kluwer, Warszawa 2012
3. Kotler P., Trias De Bes F., Innowacyjność przepis na sukces. Model "Od A
do F", Rembis, Poznań 2013
4. Pazio N., Marketing. Teoria pragmatyczna, Oficyna Wydawnicza Politechniki
Warszawskiej, Warszawa, 2013
5. Szczepański J., Strategiczny Brand Marketing, Helion, Gliwice, 2019
6. Mazurek G., E-Marketing, Poltex, Warszawa 2018
7. Cox R., Brittain P., Zarządzanie Sprzedażą Detaliczną., PWE, Warszawa
2000
8. Lombardo C., McCarthy B., Ryan E., Connors M., mapy drogowe produktu -
nowe podejście. Wyznaczanie kierunków rozwoju w czasach niepewności,
Helion, Gliwice, 2020
9. W.Chan Kim, Renee Mauborgne., Strategia błekitnego oceanu. MT Biznes,
Warszwa 2010
10. Thaler R., Sunstein C., Impuls., Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań, 2017
|
Efekty uczenia się: |
1. Wiedza - student nazywa, definiuje, wymienia, opisuje, wyjaśnia, identyfikuje, rozpoznaje, charakteryzuje, rozróżnia, prezentuje, cytuje, wylicza, wskazuje, dobiera, formułuje, tłumaczy, odtwarza, objaśnia informacje związane z prowadzeniem działań marketingowych w przedsiębiorstwie
2. Umiejętności - student na zdolność do stosowanie wiedzy i korzystania z know-how (analizuje, decyduje, dobiera, opracowuje, kalkuluje, rozwiązuje, konstruuje, projektuje, planuje, weryfikuje, ocenia, ustala kryteria, organizuje, tworzy oraz wdraża) w celu wykonania zadań i rozwiązania problemów związanych z prowadzeniem działań marketingowych w przedsiębiorstwie
3. KOMPETENCJE - udowodniona zdolność stosowania wiedzy, umiejętności i zdolności osobistych, społecznych lub metodologicznych okazywana w pracy lub nauce oraz w karierze zawodowej i osobistej związanych z identyfikowaniem, rozwojem i wdrażaniem działań marketingowych w przedsiębiorstwie
|
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena opanowania materiału nauczania oraz pracy własnej studenta
Kryteria oceny:
1. na ocenę 2 (ndst): student nie umie podstawowych pojęć z zakresu
marketingu produktu
2. na ocenę 3 (dst): student zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu
przygotowania i wdrożenia produktu na rynek
3. na ocenę 4 (db.): student zna, rozumie i potrafi zastosować pojęcia związane z rozwojem produktu w przedsiębiorstwie i jego wdrożeniem na rynek
4. na ocenę 5 (bdb.): student potrafi efektywnie prezentować, analizować oraz, dyskutować na temat kwestii związanych z
przygotowaniem, wdrożeniem produktu na rynek z uwzględnieniem wszystkich faz przygotowania i wdrożenia produktu
Sposób zaliczenie będzie uzależniony od aktualnych ograniczeń wpływających na funkcjonowanie i tryb i sposób
prowadzenia zajęć na UKSW :
1. Odpowiedź ustna ( w przypadku egzaminu prowadzonego w trybie zdalnym)
2. Egzamin pisemny ( w przypadku egzaminu prowadzonego w trybie stacjonarnym)
3. Prezentacja grupowa wyników projektu zadanego do realizacji w trakcie semestru ( w przypadku egzaminu prowadzonego w trybie zdalnym lub stacjonarnym)
|
Zakres tematów: |
1. Cykl życia produktu, a strategie marketingowe (2h)
2. Istota produktu - definiowania i konstruowania produktu.(2h)
3. Decyzje odnośnie produktu, linii produktów i marki (2h)
4. Przygotowanie strategii cenowej oraz wybór i zarządzanie kanałami
marketingowymi (2h)
5. Zarządzanie sprzedażą detaliczną, hurtową i systemami fizycznej dystrybucji
towarów oraz logistyka marketingowa (2h)
6. Planowanie i projektowanie strategii komunikacji oraz kampanii
reklamowych (2h)
7. Przygotowanie marketingu bezpośredniego, promocji sprzedaży i
aktywności PR (2h)
8. Kontroling i kontrola działań marketingowych (2h)
|