Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Historia filmu WH-KU-I-2-HistFil-C
Ćwiczenia (CW) Semestr zimowy 2020/21

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Materiały dydaktyczne do nauczania asynchronicznego zostały umieszczona na platformie Moodle.

A. Gwóźdż, Rzczywistość obrazu - obraz rzeczywistości albo jak wczesne kino zawłaszczyło świat w obrazie [w:] "Kwartalnik Filmowy" 64/2008

M. Hendrykowska, Dzieło przełomowe dla historii kultury [w:] "Kwartalnik Filmowy" 12-13/1995-1996

P. Szczepański, Ponadczasowość obrazu w filmie: Nosferatu - symfonia grozy [w:] "Kwartalnik Filmowy 31-32/ 2000

M. Hendrykowska, Miasto jako perpetuum mobile. Berlin Symfonia wielkiego miasta (1927) Waltera Ruttmanna [w:] "Images" 21/2013

J. Mukarovsky Próba strukturalnej analizy fenomenu aktorstwa [w:] Czeska myśl filmowa, tom 2.: Reguły gry, red. A. Gwóźdź, Gdańsk 2007

J. Roy, O sztuce manipulacji [w:] "Kwartalnik Filmowy" 12-13/1995-1996

M. Kornatowska, Baśń - świadectwo czasów [w:] "Kwartalnik Filmowy" 12-13/1995-1996

Z. Benedyktowicz, Film drogi - poemat o kamieniu [w:] "Kwartalnik Filmowy" 12-13/1995-1996

M. Hendrykowski, Nowy język "Eroiki" [w:] M. Hendrykowski, Drugie wejrzenie. Analizy i interpretacje, Poznań 2018

W. Michera, "Obraz" w Powiększeniu - problem fokalizacji [w:] "Kwartalnik Filmowy" 64/2008

K. Lipka, Zmierzch pełen ognia? [w:] "Kwartalnik Filmowy" 12-13/1995-1996

M. Hendrykowski, Kicz i estetyka brzydoty w Kabarecie Boba Fosse'a [w:] M. Hendrykowski, Drugie wejrzenie. Analizy i interpretacje, Poznań 2018

S. Kuśmierczyk, Kod Zwierciadła [w:] "Kwartalnik Filmowy" 71-72/2010

M. Bortkiewicz, Imitacje sacrum w wierszu Wisławy Szymborskiej "Miłość od pierwszego wejrzenia" oraz w filmie Krzysztofa Kieślowskiego "Trzy kolory: czerwony [w:] "Kwartalnik Filmowy" 24/1998

Metody i kryteria oceniania:

1. Praca zaliczeniowa (esej naukowy) poświęcona charakterystyce wybranego okresu w historii filmu albo charakterystyce twórczości wybranego autora filmowego albo analiza wybranego filmu. Studenci przygotowany esej przesyłają na adres mail prowadzącej ćwiczenia.

2. Aktywność w trakcie zajęć

Zakres tematów:

1. Lumiere

2. D. W. Griffith, "Nietolerancja" (1916)

3 F.W. Murnau, "Nosferatu -symfonia grozy" (1922)

4. D. Wiertow, "Człowiek z kamerą" (1929)

5. C. Chaplin, "Światła wielkiego miasta" (1932)

6. O. Welles, "Obywatel Kane" (1941)

7. V. De Sica "Złodzieje rowerów" (1948)

8. F. Fellini, "La strada" (1954)

9. E. Munk, "Eroika" (1958)

10. M. Antonioni, "Powiększenie" (1967)

11. L. Visconti, "Zmierzch bogów" (1969)

12. B. Fosh, "Kabaret" (1972)

13. A. Tarkowski, "Zwierciadło" (1975)

14. S. Leone "Dawno temu w Ameryce" (1984)

15. K. Kieślowski, "Trzy kolory. Czerwony" (1993)

Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne: metoda ćwiczebna, studium przypadku, elementy wykłady konwersatoryjnego

Zajęcia prowadzone są w formie zdalnej, synchronicznej na platformie MSTeams

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy piątek, 9:45 - 11:15, sala e-learning
Izabela Tomczyk-Jarzyna 8/13 szczegóły
2 każdy piątek, 11:30 - 13:00, sala e-learning
Izabela Tomczyk-Jarzyna 11/13 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
e-learning
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)