Literatura: |
C. Balme, Wprowadzenie do nauki o teatrze, przekł. i uzup. W. Dudzik i M. Leyko, Warszawa 2002.
Z. Raszewski, Teatr w świecie widowisk, Warszawa 1991.
P. Pavis, Słownik terminów teatralnych, przeł. S. Świontek, Wrocław 2002.
M. Carlson, Performans, przeł. E. Kubikowska, Warszawa 2007; Z. Raszewski, Teatr w świecie widowisk, Warszawa 1991; C. Balme, Wprowadzenie do nauki o teatrze, przeł. W. Dudzik i M. Leyko, Warszawa 2005; H-T, Lehman, Teatr postdramatyczny, przeł. D. Sajewska, M. Sugiera, Kraków 2004; T. Kowzan, O autonomiczności sztuki widowiskowej, [w:] Problemy teorii dramatu i teatru, pod red. J. Deglera, t. II, Wrocław 2003; D. Ratajczak, Teatralność i sceniczność, [w:] Problemy teorii dramatu i teatru, pod red. J. Deglera, Wrocław 2003, t. I; P. Brook, Pusta przestrzeń, wstęp Z. Hübner, przeł. W. Kalinowski, Warszawa 1981; P. Brook, Ruchomy punkt, przeł. E. Guderian-Czaplińska i G. Ziółkowski, Wrocław-Poznań 2004.
|
Efekty uczenia się: |
Student zna:
- przemiany nowoczesnego dramatu,
- umie opisać zmiany w estetyce literackiej,
- zna współczesny ruch dramatyczny,
- umie odczytać dramat w relacji do teatru,
- zna terminy i ich zależności (dramaturg, autor, partytura, dramat)
- umie formułować argumenty i bronić ich.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Bardzo dobry – student zna przemiany nowoczesnego dramatu, umie opisać zmiany w estetyce literackiej, zna współczesny ruch dramatyczny, umie odczytać dramat w relacji do teatru, zna terminy i ich zależności (dramaturg, autor, partytura, dramat), umie formułować argumenty i bronić ich.
Dobry - student zna przemiany nowoczesnego dramatu, umie opisać zmiany w estetyce literackiej, umie odczytać dramat w relacji do teatru, zna terminy i ich zależności (dramaturg, autor, partytura, dramat), umie formułować argumenty i bronić ich.
Dostateczny - student zna przemiany nowoczesnego dramatu, umie opisać zmiany w estetyce literackiej, zna terminy i ich zależności (dramaturg, autor, partytura, dramat), umie formułować argumenty i bronić ich.
Niedostateczny - student nie zna przemian nowoczesnego dramatu, nie umie opisać zmian w estetyce literackiej, nie zna współczesnego ruchu dramatycznego, nie umie odczytać dramatu w relacji do teatru, nie zna terminów i ich zależności (dramaturg, autor, partytura, dramat), nie umie formułować argumentów i bronić ich.
|