Praca z uczniem obcojęzycznym w polskiej szkole WH-FP-SP-II-2-PrUcOb
Konwersatorium (KON)
Semestr letni 2020/21
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 30 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||
Literatura: |
Do wyboru : http://jows.pl/artykuly/pomoce-montessori-w-nauczaniu-jezyka-polskiego-jako-obcego http://jows.pl/artykuly/o-lekturze-wiersza-ta-sama-plyta-janusza-st-pasierba-na-lekcjach-jezyka-polskiego-jako-obce http://jows.pl/artykuly/czego-potrzebuje-wspolczesna-szkola-wielokulturowa-polszczyzna-jako-jezyk-szkolnej-edukacji http://jows.pl/artykuly/mediacja-inteligencja-emocjonalna-i-nvc-w-poszukiwaniu-rozwiazan http://jows.pl/artykuly/konflikty-w-pracy-nauczycieli-jezykow-obcych http://jows.pl/content/wspieranie-rozwoju-kompetencji-r%C3%B3%C5%BCnoj%C4%99zycznych-i-mi%C4%99dzykulturowych-w-klasie-szkolnej http://jows.pl/artykuly/eireemigracyjny-jezyk-polski http://jows.pl/content/r%C3%B3%C5%BCnoj%C4%99zyczno%C5%9B%C4%87-w-edukacji-szkolnej-%E2%80%93-wnioski-z-wizyty-studyjnej http://jows.pl/artykuly/uczen-z-doswiadczeniem-migracyjnym-w-szkole-polskiej-i-irlandzkiej http://jows.pl/artykuly/wielojezyczni-uczniowie-gdzie-jest-ich-miejsce-w-polskiej-szkole http://jows.pl/artykuly/%E4%BD%A0%E5%A5%BD%E6%B3%A2%E5%85%B01-chinscy-uczniowie-w-polskiej-szkole http://jows.pl/artykuly/potrzeby-jezykowe-uczniow-przybywajacych-z-zagranicy-w-zakresie-nauczania-jezyka-polskiego http://jows.pl/artykuly/jezyk-polski-%E2%80%93-swoj-czy-obcy-o-wyzwaniach-jezykowych-dzieci-powracajacych-z-emigracji http://jows.pl/artykuly/czy-mozliwe-jest-jednoczesne-cwiczenie-slownictwa-gramatyki-i-sprawnosci-mowienia-o-potencj http://jows.pl/artykuly/o-aranzacji-przestrzeni-do-nauki-czyli-niemiecki-ma-klase http://jows.pl/artykuly/rozwoj-swiadomosci-fonologicznej-dziecka-w-jezyku-ojczystym-i-obcym http://jows.pl/artykuly/czytanie-jako-sposob-na-rozwijanie-i-wychowanie-dzieci-nie-tylko-dwujezycznych http://jows.pl/artykuly/rola-swiadomosci-jezykowej-i-mozliwosci-jej-rozwijania-w-procesie-uczenia-sie-i-nauczania-j |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywny udział w zajęciach online, wykonywanie prac domowych w czasie semestru (5) |
||
Zakres tematów: |
1. Uczeń z doświadczeniem emigracji - podstawowe zagadnienia. Praca na lekcji języka obcego z dziećmi i młodzieżą (2h) 2. Problemy językowe uczniów obcojęzycznych. Elementy logopedii w pracy z uczniem obcojęzycznym (4h) 3. Nauczanie języka polskiego jako obcego a języka edukacji szkolnej (2h) 5. Nauczanie podsystemów języka na różnych poziomach zaawansowania (4h) 6. E-leraning w edukacji językowej (6h) 7. Przegląd podręczników do nauczania języka polskiego jako obcego i pomocy edukacyjnych (2h) 8. Adaptacja lekcji języka polskiego do potrzeb uczniów o różnych potrzebach zaawansowania (6h) 9. Współpraca z rodzicami - warsztat komunikacji (4h) |
||
Metody dydaktyczne: |
Praca indywidualna, praca w grupach, dyskusja, burza mózgów |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każdy poniedziałek, 15:00 - 16:30,
sala e-learning |
Karolina Zioło-Pużuk | 9/20 |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: e-learning |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.