Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kreowanie marki na rynku sztuki. Kreowanie wizerunku artysty, marszanda i antykwariusza. Kreowanie marki galerii WH-MU-SP-I-3-KrMar
Konwersatorium (KON) Semestr letni 2020/21

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Strona zajęć: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a76ce9bfd3bf141cd83ef2e4572144f14%40thread.tacv2/conversations?groupId=6f1efb32-ac21-484e-a5a5-4c5deac9fe9e&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
MS Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a76ce9bfd3bf141cd83ef2e4572144f14%40thread.tacv2/conversations?groupId=6f1efb32-ac21-484e-a5a5-4c5deac9fe9e&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Literatura:

Bryl M., Rynek sztuki w Polsce. Poradnik dla kolekcjonerów i inwestorów, Warszawa 2016.

Koll J., Silna marka. Istota i kreowanie, Warszawa 2001.

Rynek sztuki w Polsce. Raport artinfo.pl 2019, Warszawa 2019.

Rynek sztuki w Polsce. Raport artinfo.pl 2020, Warszawa 2020.

Szymańska-Palaczyk A., Marka artystyczna jako fenomen społeczny. Tworzenie, zróżnicowanie i role marek artystycznych we współczesnej Polsce. Raport z badań, Poznań 2015.

Efekty uczenia się:

Efekty w zakresie: wiedzy:

W02 – Student zna podstawową terminologię.

W09 – Student zna i rozumie zastosowania nowych technologii.

W13 – Student zna mechanizmy wpływające na kreowanie marki, marszanda, antykwariusza, galerii w Polsce.

Efekty w zakresie umiejętności:

U02 – Student potrafi samodzielnie sformułować i analizować problemy badawcze samodzielnie wyszukiwać literaturę specjalistyczną, potrafi sprawdzać aktualne i archiwalne notowania aukcyjne dzieł sztuki.

U03 – Student potrafi posługiwać się nowoczesnymi metodami i narzędziami informatycznymi (ITC).

U04 – Potrafi posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować w praktyce właściwą terminologię.

U05 – Student posiada umiejętność logicznego formułowania wypowiedzi.

U16 – Student potrafi posługiwać się językiem polskim zgodnie z najwyższymi standardami poprawności językowej oraz kultury komunikacji.

Efekty w zakresie kompetencji społecznych:

K01 – Student rozumie potrzebę konieczności ciągłego samokształcenia oraz konsultacji z ekspertami.

K06 - Student jest gotów ponosić odpowiedzialność za swoje działania.

K07 – Student jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas realizacji wybranej ścieżki kształcenia przy planowaniu działalności zawodowej i aktywności na rzecz środowiska społecznego.

Metody i kryteria oceniania:

Metody dydaktyczne: wykład konwersatoryjny

Kryteria oceniania:

Bardzo dobry (5): student poprawnie napisał i wygłosił referat, przygotował na ocenę 5 (bardzo dobry) pracę zaliczeniową. Był obecny na wszystkich zajęciach. Na zaliczeniu ustnym na koniec semestru odpowiada poprawnie na zadane pytania, płynnie prowadzi konwersacje na zadane tematy. Bez problemu wskazuje przykłady.

Dobry + (4+): student poprawnie napisał i wygłosił referat, przygotował poprawnie pracę zaliczeniową. Był obecny na wszystkich zajęciach. Na zaliczeniu ustnym na koniec semestru odpowiada poprawnie na zadane pytania, prowadzi konwersacje na zadane tematy. Bez problemu wskazuje przykłady. W odpowiedziach dopuszczalne potknięcia. Ocena będzie wynikała ze średniej ocen uzyskanych przez studenta.

Dobry (4): student poprawnie napisał i wygłosił referat, przygotował poprawnie pracę zaliczeniową. Był obecny na wszystkich zajęciach. Na zaliczeniu ustnym na koniec semestru odpowiada poprawnie na zadane pytania. Dopuszczalne niepełne odpowiedzi lub drobne potknięcia. Naprowadzony podaje przykłady. Ocena będzie wynikała ze średniej ocen uzyskanych przez studenta.

Dostateczny + (3+): student napisał i wygłosił referat, przygotował poprawnie pracę zaliczeniową. Był obecny na 80% zajęć. Na zaliczeniu ustnym na koniec semestru odpowiada poprawnie na zadane pytania. Nie zna w pełni poprawnych odpowiedzi. Naprowadzony podaje przykłady. Ocena będzie wynikała ze średniej ocen uzyskanych przez studenta.

Dostateczny (3): student napisał i wygłosił referat, przygotował pracę zaliczeniową. Był obecny na 80% zajęć. Na zaliczeniu ustnym na koniec semestru naprowadzany przez prowadzącego odpowiada zdawkowo na pytania. Ocena będzie wynikała ze średniej ocen uzyskanych przez studenta.

Niedostateczny (2): student nie napisał i nie wygłosił referatu, nie przygotował pracy zaliczeniowej. Nie był obecny na ponad 50% zajęć. Na zaliczeniu ustnym na koniec semestru nie zna poprawnych odpowiedzi, naprowadzany nie potrafi wskazać przykładów.

Zakres tematów:

Podstawowe pojęcia (marszand, kolekcjoner, zbieracz, dom aukcyjny, fałszerstwo, oryginał, replika, kopia itp.)

Metody odróżnienia fałszerstwa od oryginału

Terminologia technologii rzemiosła artystycznego

„Mody” na tworzenie kolekcji danego rodzaju obiektów

Stan zachowania obiektu

Notowania aukcyjne artysty/ dzieła sztuki użytkowej

Miejsca nabywania przedmiotów, zasady aukcji, portale aukcyjne

Metody dydaktyczne:

Metoda e-learningowa na MS Teams, platforma Modle. Efekty kształcenia będą weryfikowane poprzez przygotowane przez studentów referaty na zajęcia, pisemne prace zaliczeniowe oraz zaliczenie ustne na koniec semestru.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy poniedziałek, 9:45 - 11:15, sala e-learning
Marcin Markowski 7/20 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
e-learning
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)