Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Nauki przyrodnicze w muzeum (wstęp do metodologii badań) WH-MU-I-2-NaukPrzy-W
Wykład (WYK) Semestr letni 2020/21

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Strona zajęć: https://teams.mhttps://teams.microsoft.com/l/team/19%3a8a0185a5c7e7422ba66377db11c47eda%40thread.tacv2/conversations?groupId=9847c7a3-91cc-4763-862e-210https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aae635b34d4cd4bb0855d50321bae1cb8%40thread.tacv2/conversations?groupId=49eecee10a&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3icrosoft.com/l/channel/19%3a763e90ac782c4a2ea231a13a72aae057%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=3d19690c-37d4-4d10-972d-76ba8a1b5783&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Egzaminacyjny
Literatura:

Materiały dydaktycznych do nauczania asynchronicznego zostały umieszczone na platformie Moodle

Zakres tematów:

Powstanie życia na Ziemi: etapy procesu powstawania pierwszych struktur i rola czynników zewnętrznych w czasie powstawania Ziemi: dryf kontynentów, zmiany klimatyczne, itp.

2. Najważniejsze zdarzenia z życia Ziemi: eony, ery, okresy

3. Budowa chemiczna organizmów: składniki chemiczne organizmów, rola i skutki niedoboru mikro - i makroelementów

4. Znaczenie wody dla organizmów

5. Linneusz; taksonomia; binominalne nazewnictwo gatunków; nazwy zwyczajowe w języku polskim; Międzynarodowy Kodeks Nomenklatury Botanicznej i Zoologicznej

6. Świat Roślin: produkty roślinne, ogrody botaniczne, herbaria, parki, muzea

7. Świat Zwierząt: produkty zwierzęce, ogrody zoologiczne, paleontologia, muzea,

8. Świat Minerałów: powstawanie minerałów; kamienie szlachetne; muzea

9. Kultura kolekcjonowania w zakresie nauk przyrodniczych: Starożytność-Średniowiecze

10. Kultura kolekcjonowania w zakresie nauk przyrodniczych: XV-XVI w. - zarys ogólny, gabinety osobliwości

11. Kultura kolekcjonowania w zakresie nauk przyrodniczych: XV-XVI w. - rodzina Medyceuszy; model muzeum według Quiccherberga; gabinet osobliwości księcia Alberta V w Monachium

12. Kultura kolekcjonowania w zakresie nauk przyrodniczych: XVII-XVIII w.-kolekcje przyrodnicze i ogrody botaniczne w Gdańsku

13. Kultura kolekcjonowania w zakresie nauk przyrodniczych: XVIII-XIX w.- gabinet historii naturalnej Anny z Sapiehów Jabłonowskiej

14. Kultura kolekcjonowania w zakresie nauk przyrodniczych: XVIII-XIX w.- Muzea jako instytucja publiczna

Metody dydaktyczne:

Zajęcia prowadzone są w formie zdalnej, synchronicznej na platformie MSTeams

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Akcje
1 każdy wtorek, 15:00 - 16:30, sala e-learning
Małgorzata Biniecka-Popoli 4/30 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
e-learning
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.