Programowanie w Javie WM-I-S1-E6-PJ
Laboratorium (LAB)
Semestr letni 2020/21
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Strona zajęć: | https://e.uksw.edu.pl/course/view.php?id=22096 | ||
Liczba godzin: | 30 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Literatura: |
Bruce Eckel "Thinking in Java. Edycja polska. Wydanie IV", Wydawnictwo HELION, 2006 Java Language and Virtual Machine Specification: https://docs.oracle.com/javase/specs/ Herbert Schildt: "Java. Kompendium programisty. Wydanie IX", Wydawnictwo Helion, 2015 Cay S. Horstmann: "Java. Techniki zaawansowane. Wydanie X", Wydawnictwo Helion 2017 Cay S. Horstmann: "Java 8. Przewodnik doświadczonego programisty", Wydawnictwo Helion, 2015 |
||
Efekty uczenia się: |
Efekty kształcenia - Umiejętności 1. tworzy, uruchamia i testuje aplikacje napisane w języku Java przy użyciu wieloplatformowego narzędzia JUnit (I1_U08) 2. tworzy aplikacje wykorzystujące połączenie i obsługę bazy danych (I1_U10) 3. łączy się z siecią Internet z poziomu języka Java, projektuje aplikacje i serwisy webowe oparte o technologie apletu i servletu (I1_U11) 4. tworzy algorytmy oraz je przyśpiesza poprzez użycie wielowątkowości Java (I1_U03) 5. wykorzystuje odpowiednie struktur danych oparte o kolekcje języka Java do rozwiązywania problemów (I1_U04) Efekty kształcenia - Kompetencje 1. jest w stanie użyć wbudowane funkcje i obiekty Java na podstawie dokumentacji JavaDoc (I1_K01) 2. jest gotowy do przystąpienia do certyfikatu OCPJP (akr. Oracle Certified Professional Java Programmer) lub określenia jakiej wiedzy brakuje do przystąpienia do certyfikatu Java (I1_K01) |
||
Metody i kryteria oceniania: |
3 kolokwia w formie zadań programistycznych w języku Java |
||
Zakres tematów: |
1. Java jako język strukturalny: struktury kontrolne (sekwencja, wybór, iteracja), podprogramy, bloki. 2. Stosowanie nadrzędności modułów w stosunku do podprogramów i bloków tworzących program, tworzenie i wykorzystanie jar. 3. Cechy obiektowości: klasa, obiekt, zmienna, stała, metoda, konstruktor, pole. 4. Stosowanie interfejsów i klas wewnętrznych 5. Kolokwium - podstawy Java 6. Wyjątki i obsługa błędów. Stosowanie kolekcji obiektów. 7. Obsługa wejścia/wyjścia - Java I/O 8. Zrównoleglanie aplikacji - wątki w Java. 9. Tworzenie graficznego interfejsu użytkownika. 10. Kolokwium - tworzenie GUI, równoległość i obsługa kolekcji w Java. 11. Łączenie się z Internetem z poziomu aplikacji Java. Wykorzystanie RMI. 12. Tworzenie apletu i servletu. 13. Połączenie z bazą danych z poziomu aplikacja Java. 14. Testowanie aplikacji przy użyciu JUnit. 15. Kolokwium - programowanie sieciowe i serwerowe w Javie. |
||
Metody dydaktyczne: |
metoda ćwiczebna |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każdy czwartek, 18:30 - 20:00,
sala e-learning |
Hubert Zembrowski | 15/15 |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: e-learning |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.