Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Powszechna historia państwa i prawa WP-PRZ-PH-ćw
Ćwiczenia (CW) Semestr zimowy 2021/22

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 16
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
MS Teams: Kody dostępu:
grupa 2 (9.45 – 11.15) - qvh6ie1
grupa 4 (11.30 – 13.00 - 499xmig
grupa 5 (13.30 – 15.00) - hogo3n8
grupa 3 (15.05 - 16.35) - jsamhg2
grupa 1 (16.45 – 18.15) - 2s1w3hl

Literatura:

Literatura podstawowa

K. Sójka - Zielińska, Historia prawa, Warszawa 2015

Literatura uzupełniająca:

Źródła:

Kodeks Hammurabiego, tłum. i wyd. M. Stępień, Warszawa 1996;

Wybór źródeł do historii prawa sądowego czasów nowożytnych, pod red. G. Bałtruszajtys, J. Kolarzowskiego, M. Paszkowskiej, K. Rajewskiego, Warszawa 1996.

Opracowania

Dziadzio A., Historia prawa, Warszawa 2008;

Efekty uczenia się:

PR_U01 Absolwent potrafi interpretować historyczne teksty prawnicze, przede wszystkim źródła prawa także w kontekście konkretnych zdarzeń prawnych

PR_U05 Absolwent potrafi wiązać nabytą wiedzę z zakresu różnych dziedzin prawa z opisywaniem, wyjaśnianiem lub oceną historycznych zjawisk

gospodarczych, kulturowych i społecznych zachodzących na świecie

PR_U07 Absolwent potrafi tworzyć pisemne analizy zagadnień prawnych w aspekcie historycznym

PR_U09 Absolwent potrafi tworzyć ustne analizy zagadnień prawnych w aspekcie historycznym

PR_K01 Absolwent jest gotów do uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy w zakresie procesu historycznego rozwoju norm oraz instytucji prawnych

PR_K03 Absolwent jest gotów do pracy w grupie, współdziałania i przyjmowania w niej różnych ról oraz uczestnictwa w przygotowaniu projektów społecznych, z uwzględnieniem aspektów prawnych, ekonomicznych i historycznych

PR_K04 Absolwent jest gotów do określania priorytetów w konkretnym działaniu prawnym, podjętym samodzielnie lub w grupie

Metody i kryteria oceniania:

Metody oceniania:

Aktywność na zajęciach, prezentacja, praca pisemna

Kryteria oceniania

PR_U01,

Ocena niedostateczna (2)

Absolwent nie potrafi interpretować historycznych tekstów prawniczych, przede wszystkim źródeł prawa także w kontekście konkretnych zdarzeń prawnych

Ocena dostateczna (3)

Absolwent potrafi poprawnie interpretować historyczne teksty prawnicze, przede wszystkim źródła prawa także w kontekście konkretnych zdarzeń prawnych

Ocena dobra (4)

Absolwent potrafi właściwie interpretować historyczne teksty prawnicze, przede wszystkim źródła prawa także w kontekście konkretnych zdarzeń prawnych

Ocena bardzo dobra (5)

Absolwent potrafi biegle interpretować historyczne teksty prawnicze, przede wszystkim źródła prawa także w kontekście konkretnych zdarzeń prawnych

PR_U05

metoda oceny: referaty, testy, praca pisemna

Ocena niedostateczna (2)

Absolwent nie potrafi wiązać nabytej wiedzy z zakresu różnych dziedzin prawa z opisywaniem, wyjaśnianiem lub oceną historycznych zjawisk gospodarczych, kulturowych i społecznych zachodzących na świecie

Ocena dostateczna (3)

Absolwent potrafi dostatecznie wiązać nabytą wiedzę z zakresu różnych dziedzin prawa z opisywaniem, wyjaśnianiem lub oceną historycznych zjawisk gospodarczych, kulturowych i społecznych zachodzących na świecie

Ocena dobra (4)

Absolwent potrafi właściwie wiązać nabytą wiedzę z zakresu różnych dziedzin prawa z opisywaniem, wyjaśnianiem lub oceną historycznych zjawisk gospodarczych, kulturowych i społecznych zachodzących na świecie

Ocena bardzo dobra (5)

Absolwent potrafi biegle wiązać nabytą wiedzę z zakresu różnych dziedzin prawa z opisywaniem, wyjaśnianiem lub oceną historycznych zjawisk gospodarczych, kulturowych i społecznych zachodzących na świecie

PR_U07

metoda oceny: praca pisemna

Ocena niedostateczna (2)

Absolwent nie potrafi tworzyć pisemnych analizy zagadnień prawnych w aspekcie historycznym

Ocena dostateczna (3)

Absolwent potrafi tworzyć poprawne pisemne analizy zagadnień prawnych w aspekcie historycznym

Ocena dobra (4)

Absolwent potrafi tworzyć właściwe pisemne analizy zagadnień prawnych w aspekcie historycznym

Ocena bardzo dobra (5)

Absolwent potrafi biegle tworzyć pisemne analizy zagadnień prawnych w aspekcie historycznym

PR_U09

Metoda oceny: ustne wypowiedzi w czasie zajęć, referat

Ocena niedostateczna (2)

Absolwent nie potrafi tworzyć ustnych analiz zagadnień prawnych w aspekcie historycznym

Ocena dostateczna (3)

Absolwent potrafi tworzyć poprawne ustne analizy zagadnień prawnych w aspekcie historycznym

Ocena dobra (4)

Absolwent potrafi tworzyć dobre ustne analizy zagadnień prawnych w aspekcie historycznym

Ocena bardzo dobra (5)

Absolwent potrafi tworzyć bardzo dobre ustne analizy zagadnień prawnych w aspekcie historycznym

PR_K01

metoda oceny: różne formy dyskusji, ocenianie ciągłe

Ocena niedostateczna (2)

Absolwent nie jest gotów do uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy w zakresie procesu historycznego rozwoju norm oraz instytucji prawnych

Ocena dostateczna (3)

Absolwent jest w pewnym zakresie jest gotów do uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy w zakresie procesu historycznego rozwoju norm oraz instytucji prawnych

Ocena dobra (4)

Absolwent jest dobrze przygotowany do uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy w zakresie procesu historycznego rozwoju norm oraz instytucji prawnych

Ocena bardzo dobra (5)

Absolwent jest bardzo dobrze przygotowany do uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy w zakresie procesu historycznego rozwoju norm oraz instytucji prawnych

PR_K03

metoda oceny: różne formy dyskusji, ocenianie ciągłe

Ocena niedostateczna (2)

Absolwent nie jest przygotowany do pracy w grupie, współdziałania i przyjmowania w niej różnych ról oraz uczestnictwa w przygotowaniu projektów społecznych, z uwzględnieniem aspektów prawnych, ekonomicznych i historycznych

Ocena dostateczna (3)

Absolwent jest umiarkowanie gotowy do pracy w grupie, współdziałania i przyjmowania w niej różnych ról oraz uczestnictwa w przygotowaniu projektów społecznych, z uwzględnieniem aspektów prawnych, ekonomicznych i historycznych

Ocena dobra (4)

Absolwent jest dobrze przygotowany do pracy w grupie, współdziałania i przyjmowania w niej różnych ról oraz uczestnictwa w przygotowaniu projektów społecznych, z uwzględnieniem aspektów prawnych, ekonomicznych i historycznych

Ocena bardzo dobra (5)

Absolwent jest bardzo dobrze przygotowany y w grupie, współdziałania i przyjmowania w niej różnych ról oraz uczestnictwa w przygotowaniu projektów społecznych, z uwzględnieniem aspektów prawnych, ekonomicznych i historycznych

PR_K04

metoda oceny: różne formy dyskusji, ocenianie ciągłe

Ocena niedostateczna (2)

Absolwent nie jest przygotowany do określania priorytetów w konkretnym działaniu prawnym, podjętym samodzielnie lub w grupie

Ocena dostateczna (3)

Absolwent jest umiarkowanie gotowy do określania priorytetów w konkretnym działaniu prawnym, podjętym samodzielnie lub w grupie

Ocena dobra (4)

Absolwent jest gotów do określania priorytetów w konkretnym działaniu prawnym, podjętym samodzielnie lub w grupie

Ocena bardzo dobra (5)

Absolwent jest bardzo dobrze przygotowany do określania priorytetów w konkretnym działaniu prawnym, podjętym samodzielnie lub w grupie

Zakres tematów:

1. Prawo średniowiecznej Europy – charakterystyka ogólna

2. Prawo prywatne w średniowieczu i czasach nowożytnych

3. Prawo karne w średniowieczu i czasach nowożytnych.

4. Postępowanie sądowe w średniowieczu.

5. Postępowania rzymsko-kanoniczne oraz inkwizycyjne

6. Przemiany prawa w epoce Oświecenia

7. Prawo prywatne w XIX-XX wieku.

8. Prawo karne w XIX - XX wieku

Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne służące osiąganiu efektów w obszarze umiejętności: praca dyskusja, studium przypadku, prezentacja

Metody dydaktyczne służące osiąganiu efektów w obszarze kompetencji społecznych: dyskusja, studium przypadku, prezentacja

W razie potrzeby zajęcia dydaktyczne mogą być przeprowadzone w ramach kontaktu synchronicznego, w którym studenci oraz prowadzący zajęcia uczestniczą w nich w tym samym czasie, ale w różnych miejscach, przy pomocy aplikacji Microsoft Teams –aplikacji opartej na chmurze, zawierającej zestaw narzędzi do współpracy zespołowej, wchodzącej w skład systemu Office 365 firmy Microsoft, pobranej ze strony office365.uksw.edu.pl ze wsparciem kontaktu asynchronicznego w postaci transferu i wymiany wiedzy na platformie Moodle

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 16:45 - 18:15, sala 314A
Przemysław Gawron 23/27 szczegóły
2 wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 9:45 - 11:15, sala 314A
Przemysław Gawron 24/27 szczegóły
3 wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 15:05 - 16:35, sala 314A
Przemysław Gawron 22/27 szczegóły
4 wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 11:30 - 13:00, sala 314A
Przemysław Gawron 25/27 szczegóły
5 wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 13:30 - 15:00, sala 314A
Przemysław Gawron 21/27 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Kampus Wóycickiego Bud. 21
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-4 (2023-10-17)