Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie V rok WP-PRZ-SEM-JS-V
Seminarium (SEM) Semestr zimowy 2021/22

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 16
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Literatura podstawowa: (T. Smyczynski, M. Andrzejewski, Prawo rodzinne i opiekuńcze, Warszawa 2021)

Literatura uzupełniająca: (1. J. Ignatowicz, M. Nazar, Prawo rodzinne, Warszawa 2016.; 2. T. Smyczynski, Prawo rodzinne. Analiza i wykładnia, Warszawa 2001; 3. W. Stojanowska, Rozwód a dobro dziecka, Warszawa 1979; 4. W. Stojanowska, Ochrona dziecka przed negatywnymi skutkami konfliktu miedzy jego rodzicami, Warszawa 1997; 5. W. Stojanowska, Władza rodzicielska pozamałżeńskiego i rozwiedzionego ojca, Warszawa

2000; 6. W. Stojanowska, w: System Prawa Prywatnego - Prawo rodzinne i opiekuńcze, red. T. Smyczynski, Warszawa 2004; 7. W. Stojanowska, M. Kosek, Nowelizacja prawa rodzinnego na podstawie ustaw z 6 listopada 2008 i 10 czerwca 2010. Analiza. Wykładnia. Komentarz., Warszawa 2011)

Metody i kryteria oceniania:

EK z zakresu wiedzy są oceniane w sposób: ocenianie ciągłe, obserwacja, praca pisemna

EK z zakresu umiejętności są oceniane w sposób: ocenianie ciągłe, obserwacja, praca pisemna

EK z zakresu kompetencji społecznych są oceniane w sposób: ocenianie ciągłe, obserwacja, praca pisemna

Wiedza:

PR_W02: student zna i rozumie systematykę aktów prawnych z zakresu prawa rodzinnego i prawa nieletnich

(2) student nie posiada wiedzy w tym zakresie

(3) student zna najważniejsze akty prawne z zakresu prawa rodzinnego i nieletnich

(4) student zna wszystkie akty prawne z zakresu prawa rodzinnego i nieletnich oraz rozumie część zależności między nimi

(5) student zna wszystkie akty prawne z zakresu prawa rodzinnego i nieletnich oraz rozumie wszystkie zależności między nimi

Umiejętności:

PR_U02: student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu prawa rodzinnego i nieletnich do opisu, analizy i rozwiazywania konkretnych przypadków

(2) student nie ma umiejętności w tym zakresie

(3) student ma niektóre umiejętności w tym zakresie

(4) student ma większość najważniejszych umiejętności w tym zakresie na podstawowym poziomie

(5) student osiągnął wszystkie umiejętności w tym zakresie na wyróżniającym poziomie

PR_U07: student potrafi projektować i tworzyć rożne prace pisemne w zakresie prawa rodzinnego i prawa nieletniche, w tym pism procesowych oraz analiz i interpretacji określonych zagadnień prawnych

(2) student nie ma umiejętności w tym zakresie

(3) student potrafi tworzyć prace pisemne, ale popełnia w nich błędy

(4) student potrafi tworzyć prace pisemne unikając poważnych błędów

(5) student potrafi tworzyć prace pisemne na wyróżniającym poziomie i bez błędów

PR_U08: student potrafi sporządzić podstawowy projekt aktu normatywnego i aktu stosowania prawa, dotyczącego prawa rodzinnego i prawa nieletnich, posługując się w razie potrzeby nowoczesnymi technologiami informacyjnymi

(2) student nie ma umiejętności w tym zakresie

(3) student ma niektóre umiejętności w tym zakresie

(4) student ma większość najważniejszych umiejętności w tym zakresie na podstawowym poziomie

(5) student osiągnął wszystkie umiejętności w tym zakresie na wyróżniającym poziomie

PR_U09: student potrafi projektować i tworzyć wystąpienia ustne w zakresie prawa rodzinnego i prawa nieletnich

Kompetencje społeczne:

(2) student nie ma umiejętności w tym zakresie

(3) student ma niektóre umiejętności w tym zakresie, konstruuje wystąpienia, ale z błędami

(4) student ma większość najważniejszych umiejętności w tym zakresie na podstawowym poziomie, nie popełnia istotnych błędów

(5) student osiągnął wszystkie umiejętności w tym zakresie na wyróżniającym poziomie, konstruuje spójne wystąpienia

PR_K01: student jest gotów do uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na temat instytucji i norm z zakresu prawa rodzinnego i prawa nieletnich, w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sądowym i doktrynie

(2) student nie jest gotowy do uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy w tym zakresie

(3) student ma ograniczone kompetencje w tym zakresie, popełnia błędy

(4) student ma podstawowe kompetencje w tym zakresie umożliwiające mu uzupełnianie i doskonalenie wiedzy, pozwalające uniknąć większych błędów

(5) student osiągnął poziom kompetencji w tym zakresie umożliwiający mu uzupełnianie i doskonalenie wiedzy w stopniu wyróżniającym

PR_K02: student jest gotów do prawidłowego identyfikowania i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu prawnika specjalizującego się w prawie rodzinnym i prawie nieletnich

(2) student nie jest gotów do identyfikowania i rozstrzygania tych dylematów

(3) student jest gotów do ich identyfikowania, ale ma problem z ich rozstrzyganiem

(4) student jest gotów do identyfikowania i rozstrzygania najistotniejszych z tych dylematów

(5) student jest gotów do prawidłowego i trafnego identyfikowania i rozstrzygania tych dylematów

PR_K03: student jest gotów do pracy w grupie, współdziałania i przyjmowania w niej różnych ról oraz uczestnictwa w przygotowaniu projektów społecznych związanych z problematyką prawa rodzinnego i prawa nieletnich

(2) student nie jest gotowy do pracy w grupie, współdziałania i przyjmowania w niej różnych ról oraz uczestnictwa w przygotowaniu wskazanych wyżej projektów

(3) student ma ograniczone kompetencje w tym zakresie - pracuje w grupie, ale jego zdolność współdziałania jest na niskim poziomie

(4) student ma podstawowe kompetencje w tym zakresie umożliwiające mu pracę w grupie, współdziałanie, przyjmowanie różnych ról oraz uczestniczenie w przygotowywaniu projektów społecznych

(5) student osiągnął pełen poziom kompetencji w tym zakresie na poziomie wyróżniającym

Zakres tematów:

Teoretyczne założenia metodyki pisania pracy magisterskiej.

Omawianie budowy narzędzi badawczych do badan empirycznych w pracy magisterskiej.

Omawianie kwestionariuszy do badania akt sadowych dotyczących prac magisterskich tych studentów którzy wybrali taką metodologię.

Omawianie planów poszczególnych prac magisterskich.

Analiza hipotez badawczych do poszczególnych prac magisterskich.

Czytanie przez magistrantów fragmentów prac magisterskich, połączone z dyskusją.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 15:00 - 16:30, sala 316
Jerzy Słyk 5/7 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Kampus Wóycickiego Bud. 21
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)