Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Matematyka WB-BI-11-02
Wykład (WYK) Semestr zimowy 2021/22

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Strona zajęć: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ab72fdd17b53f4f119aaf429a0e0e06d4%40thread.tacv2/conversations?groupId=ed6c0ac4-b301-4526-ac5c-cbc3cb2a06f8&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Literatura podstawowa

1.M. Gewert, Z. Skoczylas „Analiza matematyczna 1 (Definicje, twierdzenia, wzory)”

2. M. Gewert, Z. Skoczylas „Analiza matematyczna 1 (Przykłady i zadania)”

3. W. Krysicki, L.Włodarski „Analiza matematyczna w zadaniach tom I”

Literatura uzupełniająca

4. T. Jurlewicz, Z. Skoczylas „Algebra liniowa 1 (Definicje, twierdzenia, wzory)”

5. T. Jurlewicz, Z. Skoczylas „Algebra liniowa 1 (Przykłady i zadania)”

Efekty uczenia się:

Efekty uczenia się:

EP1. student rozumie znaczenie podstaw empirycznych, matematycznych i statystycznych, w tym znajomość funkcji elementarnych, szczególnie funkcji wykładniczej, logarytmicznej i funkcji trygonometrycznych.

EP2. Student zna powiązania między naukami ścisłymi dla zrozumienia zjawisk i procesów przyrodniczych, rozumie zastosowanie pochodnych do badania przebiegu zmienności funkcji, zastosowania całek do obliczania pola powierzchni, umiejętność rozwiązywania układów równań liniowych, umiejętność sprowadzania liczby zespolonej do postaci trygonometrycznej i zastosowania wzoru Moivre'a

EP3. Student rozumie potrzebę zasięgania opinii specjalistów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu

Metody i kryteria oceniania:

Kolokwia w semestrze, egzamin w sesji.

dst od 50% punktów

dst+ od 60% punktów

db od 70% punktów

db+ od 80% punktów

bdb od 90% punktów

Kryteria oceniania:

Wiedza:

Na ocenę 2 (ndst.) student miernie rozumie znaczenie podstaw empirycznych, matematycznych i statystycznych, w tym znajomość funkcji elementarnych, szczególnie funkcji wykładniczej, logarytmicznej i funkcji trygonometrycznych.; zna powiązania między naukami ścisłymi dla zrozumienia zjawisk i procesów przyrodniczych, rozumie zastosowanie pochodnych do badania przebiegu zmienności funkcji, zastosowania całek do obliczania pola powierzchni, umiejętność rozwiązywania układów równań liniowych, umiejętność sprowadzania liczby zespolonej do postaci trygonometrycznej i zastosowania wzoru Moivre'a

Na ocenę 3 (dst.) student dostatecznie rozumie znaczenie podstaw empirycznych, matematycznych i statystycznych, w tym znajomość funkcji elementarnych, szczególnie funkcji wykładniczej, logarytmicznej i funkcji trygonometrycznych.; zna powiązania między naukami ścisłymi dla zrozumienia zjawisk i procesów przyrodniczych, rozumie zastosowanie pochodnych do badania przebiegu zmienności funkcji, zastosowania całek do obliczania pola powierzchni, umiejętność rozwiązywania układów równań liniowych, umiejętność sprowadzania liczby zespolonej do postaci trygonometrycznej i zastosowania wzoru Moivre'a

Na ocenę 4 (db.) student dobrze rozumie znaczenie podstaw empirycznych, matematycznych i statystycznych, w tym znajomość funkcji elementarnych, szczególnie funkcji wykładniczej, logarytmicznej i funkcji trygonometrycznych.; zna powiązania między naukami ścisłymi dla zrozumienia zjawisk i procesów przyrodniczych, rozumie zastosowanie pochodnych do badania przebiegu zmienności funkcji, zastosowania całek do obliczania pola powierzchni, umiejętność rozwiązywania układów równań liniowych, umiejętność sprowadzania liczby zespolonej do postaci trygonometrycznej i zastosowania wzoru Moivre'a

Na ocenę 5 (bdb.) student bardzo dobrze rozumie znaczenie podstaw empirycznych, matematycznych i statystycznych, w tym znajomość funkcji elementarnych, szczególnie funkcji wykładniczej, logarytmicznej i funkcji trygonometrycznych.; zna powiązania między naukami ścisłymi dla zrozumienia zjawisk i procesów przyrodniczych, rozumie zastosowanie pochodnych do badania przebiegu zmienności funkcji, zastosowania całek do obliczania pola powierzchni, umiejętność rozwiązywania układów równań liniowych, umiejętność sprowadzania liczby zespolonej do postaci trygonometrycznej i zastosowania wzoru Moivre'a

Kompetencje:

Na ocenę 2 (ndst) student miernie rozumie potrzebę zasięgania opinii specjalistów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu

Na ocenę 3 (dst) student dostatecznie rozumie potrzebę zasięgania opinii specjalistów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu

Na ocenę 4 (db) student dobrze rozumie potrzebę zasięgania opinii specjalistów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu

Na ocenę 5 (bdb.) student bardzo dobrze rozumie potrzebę zasięgania opinii specjalistów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu

Zakres tematów:

1. Elementy logiki i algebry zbiorów.

2. Podstawowe własności funkcji. Funkcja liniowa. Funkcja kwadratowa. Wielomiany. Funkcja wymierna.

3. .Funkcje trygonometryczne. Funkcja wykładnicza. Funkcja logarytmiczna.

4. Ciągi liczbowe. Szeregi.

5. Funkcje, granica w punkcie, ciągłość.

6. Asymptoty.

7. Pochodna funkcji.

8. Badanie przebiegu zmienności funkcji.

9. Całka nieoznaczona.

10. Całkowanie przez części i przez podstawienie.

11. Całka Riemana.

12. Liczby zespolone.

13. Wzór Moivre’a i jego zastosowania.

14. Macierze.

15. Układy równań liniowych.

Metody dydaktyczne:

klasyczny wykład

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy piątek, 9:45 - 11:15, sala 103
Lidia Waśko 43/40 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Kampus Wóycickiego Bud. 23
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)