Literatura: |
Literatura podstawowa
1.M. Gewert, Z. Skoczylas „Analiza matematyczna 1 (Definicje, twierdzenia, wzory)”
2. M. Gewert, Z. Skoczylas „Analiza matematyczna 1 (Przykłady i zadania)”
3. W. Krysicki, L.Włodarski „Analiza matematyczna w zadaniach tom I”
Literatura uzupełniająca
4. T. Jurlewicz, Z. Skoczylas „Algebra liniowa 1 (Definicje, twierdzenia, wzory)”
5. T. Jurlewicz, Z. Skoczylas „Algebra liniowa 1 (Przykłady i zadania)”
|
Efekty uczenia się: |
Efekty uczenia się:
EP1. student rozumie znaczenie podstaw empirycznych, matematycznych i statystycznych, w tym znajomość funkcji elementarnych, szczególnie funkcji wykładniczej, logarytmicznej i funkcji trygonometrycznych.
EP2. Student zna powiązania między naukami ścisłymi dla zrozumienia zjawisk i procesów przyrodniczych, rozumie zastosowanie pochodnych do badania przebiegu zmienności funkcji, zastosowania całek do obliczania pola powierzchni, umiejętność rozwiązywania układów równań liniowych, umiejętność sprowadzania liczby zespolonej do postaci trygonometrycznej i zastosowania wzoru Moivre'a
EP3. Student rozumie potrzebę zasięgania opinii specjalistów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
|
Metody i kryteria oceniania: |
Kolokwia w semestrze, egzamin w sesji.
dst od 50% punktów
dst+ od 60% punktów
db od 70% punktów
db+ od 80% punktów
bdb od 90% punktów
Kryteria oceniania:
Wiedza:
Na ocenę 2 (ndst.) student miernie rozumie znaczenie podstaw empirycznych, matematycznych i statystycznych, w tym znajomość funkcji elementarnych, szczególnie funkcji wykładniczej, logarytmicznej i funkcji trygonometrycznych.; zna powiązania między naukami ścisłymi dla zrozumienia zjawisk i procesów przyrodniczych, rozumie zastosowanie pochodnych do badania przebiegu zmienności funkcji, zastosowania całek do obliczania pola powierzchni, umiejętność rozwiązywania układów równań liniowych, umiejętność sprowadzania liczby zespolonej do postaci trygonometrycznej i zastosowania wzoru Moivre'a
Na ocenę 3 (dst.) student dostatecznie rozumie znaczenie podstaw empirycznych, matematycznych i statystycznych, w tym znajomość funkcji elementarnych, szczególnie funkcji wykładniczej, logarytmicznej i funkcji trygonometrycznych.; zna powiązania między naukami ścisłymi dla zrozumienia zjawisk i procesów przyrodniczych, rozumie zastosowanie pochodnych do badania przebiegu zmienności funkcji, zastosowania całek do obliczania pola powierzchni, umiejętność rozwiązywania układów równań liniowych, umiejętność sprowadzania liczby zespolonej do postaci trygonometrycznej i zastosowania wzoru Moivre'a
Na ocenę 4 (db.) student dobrze rozumie znaczenie podstaw empirycznych, matematycznych i statystycznych, w tym znajomość funkcji elementarnych, szczególnie funkcji wykładniczej, logarytmicznej i funkcji trygonometrycznych.; zna powiązania między naukami ścisłymi dla zrozumienia zjawisk i procesów przyrodniczych, rozumie zastosowanie pochodnych do badania przebiegu zmienności funkcji, zastosowania całek do obliczania pola powierzchni, umiejętność rozwiązywania układów równań liniowych, umiejętność sprowadzania liczby zespolonej do postaci trygonometrycznej i zastosowania wzoru Moivre'a
Na ocenę 5 (bdb.) student bardzo dobrze rozumie znaczenie podstaw empirycznych, matematycznych i statystycznych, w tym znajomość funkcji elementarnych, szczególnie funkcji wykładniczej, logarytmicznej i funkcji trygonometrycznych.; zna powiązania między naukami ścisłymi dla zrozumienia zjawisk i procesów przyrodniczych, rozumie zastosowanie pochodnych do badania przebiegu zmienności funkcji, zastosowania całek do obliczania pola powierzchni, umiejętność rozwiązywania układów równań liniowych, umiejętność sprowadzania liczby zespolonej do postaci trygonometrycznej i zastosowania wzoru Moivre'a
Kompetencje:
Na ocenę 2 (ndst) student miernie rozumie potrzebę zasięgania opinii specjalistów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
Na ocenę 3 (dst) student dostatecznie rozumie potrzebę zasięgania opinii specjalistów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
Na ocenę 4 (db) student dobrze rozumie potrzebę zasięgania opinii specjalistów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
Na ocenę 5 (bdb.) student bardzo dobrze rozumie potrzebę zasięgania opinii specjalistów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
|
Zakres tematów: |
1. Elementy logiki i algebry zbiorów.
2. Podstawowe własności funkcji. Funkcja liniowa. Funkcja kwadratowa. Wielomiany. Funkcja wymierna.
3. .Funkcje trygonometryczne. Funkcja wykładnicza. Funkcja logarytmiczna.
4. Ciągi liczbowe. Szeregi.
5. Funkcje, granica w punkcie, ciągłość.
6. Asymptoty.
7. Pochodna funkcji.
8. Badanie przebiegu zmienności funkcji.
9. Całka nieoznaczona.
10. Całkowanie przez części i przez podstawienie.
11. Całka Riemana.
12. Liczby zespolone.
13. Wzór Moivre’a i jego zastosowania.
14. Macierze.
15. Układy równań liniowych.
|