Wykład:
Zaliczenie części wykładowej w formie pisemnej, testowej. Obowiązuje materiał przekazany na wykładach. Do zaliczenia części wykładowej może przystąpić student, który uzyskał pozytywną ocenę z zaliczenia ćwiczeń.
Student może mieć 3 nieobecności bez względu na przyczynę.
Punktacja:
51%-60% - ocena 3.0 (dst.)
61%-70% - ocena 3.5 (dst. plus)
71%-80% - ocena 4.0 (db.)
81%-90% - ocena 4.5 (db. plus)
powyżej 91% - ocena 5.0 (bdb.)
Ćwiczenia:
Ocena końcowa stanowi średnią ocen uzyskanych z:
1 - oceny za przedstawienie wybranego zagadnienia wchodzącego w zakres tematów zajęć
2 - ocen z kolokwiów (w formie pisemnej)
Do średniej wliczane są wszystkie otrzymane przez studenta oceny (tj. także oceny niedostateczne za brak zaliczenia w wyznaczonym terminie).
Student jest zobowiązany posiadać umiejętność poszukiwania i dobierania odpowiednich źródeł (artykuły naukowe, źródła elektroniczne; także w języku angielskim). Student może mieć 3 nieobecności bez względu na przyczynę.
Punktacja kolokwiów:
51%-60% - ocena 3.0 (dst.)
61%-70% - ocena 3.5 (dst. plus)
71%-80% - ocena 4.0 (db.)
81%-90% - ocena 4.5 (db. plus)
powyżej 91% - ocena 5.0 (bdb.)
Metody i kryteria oceniania w zakresie wiedzy
Student w zakresie wiedzy:
- na ocenę 2 (ndst.) - nie rozumie problematyki związanej z procesami geologicznymi oraz nie zna i nie rozumie wzajemnych powiązań między biologią a geologią. Student nie zna aktualnych problemów związanych z procesami geologicznymi
- na ocenę 3 (dst.) - w podstawowym stopniu rozumie zaawansowaną problematykę związaną z procesami geologicznymi i wzajemne powiązania między biologią a geologią. Posiada dostateczną wiedzę na tematy omawiane podczas zajęć oraz w ograniczonym stopniu zna i rozumie zakres aktualnych problemów związanych z procesami geologicznymi
- na ocenę 4 (db.) - w zadowalającym stopniu rozumie zaawansowaną problematykę związaną z procesami geologicznymi i wzajemne powiązania między biologią a geologią. Na odpowiednim poziomie posiada wiedzę na tematy omawiane podczas zajęć oraz w zadowalającym stopniu zna i rozumie zakres aktualnych problemów związanych z procesami geologicznymi
- na ocenę 5 (bdb.) - doskonale rozumie zaawansowaną problematykę związaną z procesami geologicznymi i wzajemne powiązania między biologią a geologią. W pełni posiada wiedzę na tematy omawiane podczas zajęć oraz w doskonale zna i rozumie zakres aktualnych problemów związanych z procesami geologicznymi
Metody i kryteria oceniania w zakresie w zakresie umiejętności
Student w zakresie umiejętności:
- na ocenę 2 (ndst.) – nie potrafi wykorzystywać posiadanej wiedzy z zakresu geologii, zbierać i interpretować danych z różnych źródeł oraz na tej podstawie formułować odpowiednich wniosków dotyczących procesów geologicznych. Nie potrafi przygotować wystąpienia ustnego dotyczącego zagadnień z zakresu geologii z wykorzystaniem różnych środków komunikacji werbalnej, a także nie umie wykorzystywać literatury dotyczącej geologii w języku angielskim
- na ocenę 3 (dst.) – na dostatecznym poziomie potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę z zakresu geologii, zbierać i interpretować dane z różnych źródeł oraz na tej podstawie formułować odpowiednie wnioski dotyczące procesów geologicznych. Na dostatecznym poziomie potrafi także przygotować wystąpienia ustne dotyczące zagadnień z zakresu geologii z wykorzystaniem różnych środków komunikacji werbalnej oraz dostatecznie potrafi wykorzystywać literaturę dotyczącą geologii w języku angielskim
- na ocenę 4 (db.) – na odpowiednim poziomie potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę z zakresu geologii, zbierać i interpretować dane z różnych źródeł oraz na tej podstawie formułować odpowiednie wnioski dotyczące procesów geologicznych. Na odpowiednim poziomie potrafi także przygotować wystąpienia ustne dotyczące zagadnień z zakresu geologii z wykorzystaniem różnych środków komunikacji werbalnej oraz w zadowalającym stopniu potrafi wykorzystywać literaturę dotyczącą geologii w języku angielskim
- na ocenę 5 (bdb.) - w pełni potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę z zakresu geologii, zbierać i interpretować dane z różnych źródeł oraz na tej podstawie formułować odpowiednie wnioski dotyczące procesów geologicznych. Doskonale potrafi także przygotować wystąpienia ustne dotyczące zagadnień z zakresu geologii z wykorzystaniem różnych środków komunikacji werbalnej oraz w pełni potrafi wykorzystywać literaturę dotyczącą geologii w języku angielskim
Metody i kryteria oceniania w zakresie kompetencji społecznych
Student w zakresie kompetencji społecznych:
- na ocenę 2 (ndst.) - nie posiada otwartości na problematykę badawczą, nie pogłębia systematycznie wiedzy i nie potrafi jej wykorzystywać w praktyce. Nie rozumie także potrzeby wyznaczania priorytetów sobie i innym w trakcie pracy w grupie
- na ocenę 3 (dst.) – na dostatecznym poziomie zachowuje otwartość na problematykę badawczą, dostatecznie pogłębia wiedzę i potrafi ją wykorzystywać w praktyce. Na dostatecznym poziomie rozumie potrzebę wyznaczania priorytetów sobie i innym w trakcie pracy w grupie
- na ocenę 4 (db.) – na odpowiednim poziomie zachowuje otwartość na problematykę badawczą, systematycznie pogłębia wiedzę i potrafi ją wykorzystywać w praktyce. W zadowalającym stopniu rozumie potrzebę wyznaczania priorytetów sobie i innym w trakcie pracy w grupie
- na ocenę 5 (bdb.) - w pełni zachowuje otwartość na problematykę badawczą, systematycznie pogłębia wiedzę i potrafi ją wykorzystywać w praktyce. Na wysokim poziomie rozumie potrzebę wyznaczania priorytetów sobie i innym w trakcie pracy w grupie
|