Methodology of teaching nature in elementary school WF-PED-METPRZENPSP1
Lectures (WYK)
Winter semester 2021/22
Information on classes (common for all the groups)
Class hours: | 30 |
Places limit: | 20 |
Zaliczenie: | graded credit |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Wiedza: Na ocenę ndst. (2) – student nie czym jest edukacja ekologiczna i nie zna jej roli oraz znaczenia, nie rozumie związków między środowiskiem a zdrowiem i jakością życia człowieka; nie wie jak tworzyć programy nauczania z zakresu edukacji ekologicznej i nie dostrzega celowości ich realizacji. Na ocenę dst (3) - student wie czym jest edukacja ekologicznej, ale nie zna jej roli oraz znaczenia, w niewielkim stopniu dostrzega związki między środowiskiem a zdrowiem i jakością życia człowieka, wykazuje się przeciętną wiedzą z zakresu tworzenia programów nauczania edukacji ekologicznej, ale dostrzega zasadność ich realizacji. Na ocenę db. (4) - student wie czym jest edukacja ekologicznej, rozumie związki między środowiskiem a zdrowiem i jakością życia człowieka, wie jak tworzyć programy nauczania z zakresu edukacji ś ekologicznej, a ponadto dostrzega zasadność ich realizacji. Na ocenę bdb (5) – student doskonale zna rolę i znaczenie edukacji ekologicznej, rozumie związki między środowiskiem a zdrowiem i jakością życia człowieka, wykazuje się bardzo dobrą wiedzą z zakresu tworzenia programów nauczania edukacji ekologicznej oraz dostrzega zasadność ich realizacji. Umiejętności: Na ocenę ndst (2) – student nie potrafi ułożyć programu nauczania z zakresu edukacji ekologicznej, nie potrafi przeprowadzić jednostki lekcyjnej na żadnym poziomie nauczania. Na ocenę dst (3) – student potrafi ułożyć podstawowy program nauczana z zakresu edukacji ekologicznej, potrafi przeprowadzić zajęcia dydaktyczne, jednak wyłącznie na poziomie szkoły podstawowej. Na ocenę db (4)- student układa programy nauczania z zakresu edukacji ekologicznej, potrafi przeprowadzić zajęcia dydaktyczne (lekcje, szkolenia, warsztaty) na każdym poziomie nauczania. Na ocenę bdb (5) – student potrafi przygotować zaawansowany/złożony program nauczana z zakresu edukacji ekologicznej, posiada duże umiejętności w prowadzeniu zajęć dydaktycznych (lekcje, szkolenia, warsztaty) na każdym poziomie nauczania. Kompetencje: Na ocenę ndst. (2) - student nie docenia roli edukacji ekologicznej w kształtowaniu świadomości społeczeństwa w zakresie zagrożeń i problemów środowiskowych, nie ma świadomości możliwości wykorzystywania narzędzi edukacyjnych do kształtowania właściwych postaw w środowisku Na ocenę dst. (3) – student w niewielkim stopniu docenia rolę edukacji ekologicznej w kształtowaniu świadomości społeczeństwa w zakresie zagrożeń i problemów środowiskowych, ma niewielką świadomość możliwości wykorzystywania narzędzi edukacyjnych do kształtowania właściwych postaw w środowisku Na ocenę db (4) - student docenia rolę edukacji ekologicznej w kształtowaniu świadomości społeczeństwa w zakresie zagrożeń i problemów środowiskowych, ma świadomość możliwości wykorzystywania narzędzi edukacyjnych do kształtowania właściwych postaw w środowisku Na ocenę bdb. (5) - student docenia rolę edukacji ekologicznej w kształtowaniu świadomości społeczeństwa w zakresie zagrożeń i problemów środowiskowych, jest świadomy potencjału działań edukacyjnych w kształtowaniu właściwych postaw w środowisku . Wykład kończy się kolokwium w formie testu on-line na platformie Moodle (pytania otwarte i zamknięte). |
List of topics: |
(in Polish) 1. Wprowadzenie do edukacji ekologicznej(2h) 2. Dystynkcje pojęciowe (2h) 3. Relacja człowiek – środowisko naturalne (2h) 4. Uwarunkowania legislacyjne edukacji ekologicznej (2h) 5. Strategia Edukacji Ekologicznej na lata 2013 – 2016 z perspektywą do 2020 roku (2h) 6. Formy i cele edukacji ekologicznej (2h) 7. Od teorii do praktyki edukacji ekologicznej (2h) 8. Edukacja wobec konfliktów środowiska społeczno-przyrodniczego (4h) 9. Kształtowanie świadomości ekologicznej – perspektywa Lifelong Learning (2h) 10. Edukacja ekologiczna w praktyce (edukacyjna działalność parków narodowych i krajobrazowych, kampanie społeczne, portale tematyczne, itp. ) (4 h) 11. Etyka środowiskowa w praktyce edukacyjnej (2h) 12. Indywidualne projekty edukacji ekologicznej (2h) 13. Podsumowanie materiału (2h) |
Teaching methods: |
(in Polish) Wykład informacyjny – słowna prezentacja treści Prezentacja multimedialna – prezentacja treści wykładu w programie Power Point Wykład problemowy – omówienie jakiegoś szczegółowego zagadnienia Platforma Moodle - powtarzanie materiału z zajęć Indywidualna lektura tekstów – zapoznanie się z konkretnymi treściami w celu dyskusji problemu Dyskusja - wspólne formułowanie konstruktywnych wniosków MS Teams - platforma służąca realizacji zajęć w formie on-line |
Class groups
Group | Timeframe(s) | Lecturers |
Places |
Actions |
---|
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.