Test wiedzy w sesji egzaminacyjnej.
Kryteria oceniania:
Wiedzy:
- na ocenę niedostateczną: student nie potrafi wyjaśnić celów i metod diagnozy neuropsychologicznej w praktyce klinicznej; nie wskazuje zależności między uszkodzeniem mózgu a zachowaniem; nie wyjaśnia praktycznych aspektów rehabilitacji pacjentów po uszkodzeniu mózgu ani specyfiki pomocy psychologicznej osobom z dysfunkcjami mózgu; nie charakteryzuje zastosowania gier komputerowych w terapii funkcji poznawczych; nie opisuje zastosowania najnowszych metod wspomagających neuroplastyczność.
- na ocenę dostateczną: student wymienia zależności między uszkodzeniem mózgu a zachowaniem; charakteryzuje jeden duży zespół neuropsychologiczny; wyjaśnia praktyczne aspekty rehabilitacji neuropsychologicznej i pomocy psychologicznej osobom z dysfunkcjami mózgu, ale nie podaje specyfiki; wymienia kilka przykładów zastosowania gier komputerowych w terapii funkcji poznawczych; opisuje techniczny aspekt przezczaszkowej stymulacji magnetycznej.
- na ocenę dobrą: student omawia zależności między uszkodzeniem mózgu a zachowaniem; charakteryzuje dwa duże zespoły neuropsychologiczne; krótko wyjaśnia praktyczne aspekty i specyfikę rehabilitacji neuropsychologicznej i pomocy psychologicznej osobom z dysfunkcjami mózgu; charakteryzuje zmiany funkcjonalne mózgu pod wpływem gier komputerowych w terapii funkcji poznawczych; opisuje różnice między różnymi formami działania przezczaszkowej stymulacji magnetycznej.
- na ocenę bardzo dobrą: student doskonale rozpoznaje zależności między uszkodzeniem mózgu a zachowaniem; szczegółowo charakteryzuje trzy duże zespoły neuropsychologiczne; obszernie wyjaśnią zasady i kierunki oddziaływań terapeutycznych wobec osób z dysfunkcjami mózgu; opisuje różne przykłady efektów gier komputerowych w terapii funkcji poznawczych; wysoce trafnie tłumaczy wpływ najnowszych technik wspomagających neuroplastyczność.
Umiejętności:
- na ocenę niedostateczną: student nie wyznacza roli neuropsychologa we współczesnym zespole diagnostyczno-rehabilitacyjnym w obszarze neurologii; nie posługuje się pojęciami w zakresie neurologii; nie różnicuje poszczególnych zespołów neuropsychologicznych.
- na ocenę dostateczną: student wyznacza rolę neuropsychologa na współczesnym oddziale neurologii w publicznej służbie zdrowia w Polsce; posługuje czasem pojęciami w zakresie neurologii; różnicuje deficyty zachowania w obrębie jednego zespołu neuropsychologicznego.
- na ocenę dobrą: student wyznacza rolę neuropsychologa we współczesnym zespole diagnostyczno-rehabilitacyjnym w obszarze neurologii w publicznej służbie zdrowia w Polsce; posługuje się często pojęciami w zakresie neurologii; różnicuje deficyty zachowania w obrębie dwóch zespołów neuropsychologicznych.
- na ocenę bardzo dobrą: student wyznacza rolę neuropsychologa, a także innych członków zespołu we współczesnym zespole diagnostyczno-rehabilitacyjnym w obszarze neurologii w publicznej służbie zdrowia w Polsce; posługuje się biegle pojęciami w zakresie neurologii; różnicuje deficyty zachowania w poszczególnych zespołach neuropsychologicznych.
Kompetencji społecznych: zachowuje ostrożność w wyrażaniu opinii; postępuje zgodnie z zasadami kodeksu etyczno-zawodowego psychologa.
Punktacja i oceny: można zdobyć 50 punktów za poprawnie rozwiązany test wiedzy; punktacja do poszczególnych ocen przedstawia się następująco:
46 - 50 pkt bdb
41 - 45 pkt db+
36 - 40 pkt db
31 - 35 pkt dst+
26 - 30 pkt dst
0 - 25 pkt ndst
UWAGA: w celu dopuszczenia do egzaminu wymagana jest obecność przynajmniej na połowie wykładów oraz zaliczenie ćwiczeń z neuropsychologii
|