1. Analiza wykonanych testów przez pacjentów neurologicznych - zadania w podgrupach na punkty.
2. Zaproponowanie programu terapii wraz z wprowadzeniem teoretycznym na temat opisanych dysfunkcji - projekty w podgrupach na punkty.
3. Wejściówki na każdym spotkaniu (poza pierwszym), obejmujące treścią poprzedzające ćwiczenia z neuropsychologii,
Kryteria oceniania:
Wiedza - na ocenę niedostateczną: student nie charakteryzuje podstaw teoretycznych, konstrukcji i zastosowania podstawowych testów neuropsychologicznych; nie wyjaśnia praktycznych aspektów rehabilitacji pacjentów po uszkodzeniach mózgu ani specyfiki pomocy psychologicznym osom z dysfunkcjami mózgu.
- na ocenę dostateczną: student charakteryzuje podstawy teoretyczne, konstrukcji i zastosowania kilku testów neuropsychologicznych; student wyjaśnia praktyczne aspekty rehabilitacji neuropsychologicznej i pomocy psychologicznej osobom z dysfunkcjami mózgu, ale nie podaje specyfiki.
- na ocenę dobrą: student charakteryzuje podstawy teoretyczne, konstrukcji i zastosowania testów neuropsychologicznych; krótko wyjaśnia praktyczne aspekty i specyfikę rehabilitacji neuropsychologicznej i pomocy psychologicznej osobom z dysfunkcjami mózgu.
- na ocenę bardzo dobrą: student szczegółowo charakteryzuje podstawy teoretyczne, konstrukcji i zastosowania testów neuropsychologicznych; obszernie wyjaśnia zasady i kierunki oddziaływań terapeutycznych wobec osób z dysfunkcjami mózgu.
Umiejętności:
- na ocenę niedostateczną: student nie dobiera i nie posługuje się prawidłowo testami do diagnozy neuropsychologicznej; nie planuje, nie opracowuje oddziaływań terapeutycznych wobec pacjentów z dysfunkcjami mózgu.
- na ocenę dostateczną: student dobiera i posługuje się kilkoma testami do diagnozy neuropsychologicznej; w ogólnym zarysie potrafi przedstawić plan rehabilitacji i oddziaływań terapeutycznych wobec pacjentów z dysfunkcjami mózgu.
- na ocenę dobrą: student prawidłowo dobiera i potrafi zastosować testy neuropsychologiczne, ale ma trudności z globalnym ujęciem w diagnozie; prawidłowo dobiera materiał do pracy z pacjentem neurologicznym.
- na ocenę bardzo dobrą: student swobodnie posługuje się testami neuropsychologicznymi; potrafi bardzo dobrze uzasadnić zastosowanie konkretnych testów; proponuje adekwatne oddziaływania rehabilitacyjne i psychoterapeutyczne wobec osób z dysfunkcjami mózgu.
Kompetencje: student jest otwarty, wrażliwy i gotowy na kontakt z pacjentem; zachowuje ostrożność w wyrażaniu opinii; postępuje zgodnie z zasadami kodeksu etyczno-zawodowego psychologa; jest kreatywny w doborze technik i narzędzi w rehabilitacji neuropsychologicznej; pracuje w zespole nad projektem oraz w trakcie zadań w podgrupach.
Punktacja i oceny: można zdobyć 50 punktów łącznie za 7 wejściówek po 2 punkty, 20 punktów za wykonane zadania na testach neuropsychologicznych oraz 16 punktów za projekt z analizy przypadku; na każdym spotkaniu można uzyskać 1 punkt za aktywność wyróżniającą się na tle grupy; istnieje możliwość poprawy wejściówek na ostatnim spotkaniu; za każdą część należy uzyskać co najmniej połowę punktów, by w ogóle móc wystawić ocenę końcową; punktacja do poszczególnych ocen przedstawia się następująco:
46 - 50 pkt bdb
41 - 45 pkt db+
36 - 40 pkt db
31 - 35 pkt dst+
26 - 30 pkt dst
0 - 25 pkt ndst
UWAGA: wymagana jest bezwzględnie obecność na wszystkich spotkaniach. W sytuacjach uzasadnionych nieobecności jest możliwość wykonania zadania związanego z tematem danego spotkania w celu anulowania nieobecności i, w przypadku punktowanego podczas zajęć zadania, uzyskania za nie odpowiednich punktów
|