Literatura: |
Danielak W., Pujer K., Nowoczesne zarządzanie organizacją ze szczególnym uwzględnienie orientacji zasobowej, EXANTE, Wrocław 2017,
Fritz R., ABC nowoczesnego menedżera, Amber 2002,
Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN 2012
Grzebyk-Dulak I., Adaptacja społeczno-zawodowa w formacji mundurowej. Studium teoretyczno-empiryczne, Difin 2017,
Król-Fijewska M., Kijewski P., Asertywność menedżera, PWE 2013,
Król H., Ludwiczynki A., Zarządzanie zasobami ludzkimi. Podręcznik tworzenia kapitału ludzkiego organizacji, PWN 2011,
Lipka A., Waszczak S., Winnicka-Wajs A., Aktywność twórcza a pracoholizm, Difin 2013,
Łabuz A.M., 5 kroków do porozumienia. Jak skutecznie negocjować w biznesie. Helion, Warszawa 2013,
Muszyński M., Aktywne metody prowadzenia strategii przedsiębiorstwa, Placent 2006,
Tabernacka M., Antropologia mediacji, ATUT 2015
|
Metody i kryteria oceniania: |
a) Opis ECTS.
-aktywność na platformie e-learningowej -30 godz.
-przygotowanie do zajęć /praca domowa/ praca na podstawie e-learningowej -10 godz.
-przygotowanie i napisanie semestralnej pracy kontrolnej -20 godz.
b) warunki zaliczenia przedmiotu
• semestralna praca kontrolna w postaci eseju, termin oddania- drugi tydzień 01.2022r.,
Metody oceny:
• semestralna praca kontrolna w postaci eseju (0 ÷ 50 punktów],
Skala ocen:
dst.: 20- punktów,
dst+: 21-30 punktów,
db: 31-40 punktów,
db+: 41-45 punktów,
bdb: 46-50-punktów
Kryteria oceny:
ocena bardzo dobra (5) - student bardzo dobrze orientuje się w nowoczesnych metodach badań w zakresie psychologii pracy i organizacji, bardzo dobrze zna bazy danych literatury z tego zakresu oraz bardzo dobrze dobiera i wykorzystuje zaawansowane metody badań stosowane w psychologii pracy i organizacji.
ocena dobra (4) – student dobrze metodach badań w zakresie psychologii pracy i organizacji, dobrze zna bazy danych literatury z tego zakresu oraz dobrze dobiera i wykorzystuje zaawansowane metody badań stosowane w psychologii pracy i organizacji.
ocena dostateczna (3) – student słabo metodach badań w zakresie psychologii pracy i organizacji, słabo zna bazy danych literatury z tego zakresu oraz słabo dobiera i wykorzystuje zaawansowane metody badań stosowane w psychologii pracy i organizacji.
ocena niedostateczna (2) – student nie orientuje się w nowoczesnych metodach badań w zakresie psychologii pracy i organizacji, nie zna bazy danych literatury z tego zakresu oraz nie wykorzystuje zaawansowane metody badań stosowane w psychologii pracy i organizacji.
|
Zakres tematów: |
1) Historia psychologii pracy i organizacji,
2) Determinanty efektywności zawodowej pracowników,
3) Dystraktory w miejscu pracy,
4) Proces kadrowy,
5) Procedury doboru zawodowego- rola psychologa pracy i organizacji,
6) Szkolenie i doskonalenie zawodowe pracowników- rola psychologa (HR, audyt personalny, etc.),
7) Otoczenie organizacji i jej wpływ na efektywność zarządzania,
8) Toksyczni pracownicy i menadżerowie - rola psychologa pracy i organizacji,
9) Podejmowanie decyzji i planowanie zasobów kadrowych w organizacji,
10) Zarządzanie, podejmowaniem decyzji, problemy i ich i rozwiązywanie,
11) Uwarunkowania zachowania pracowników w organizacjach o różnej strukturze,
12) Zarządzanie relacjami interpersonalnymi i komunikowaniem się pracowników,
13) Kontrola funkcjonowania pracowników w organizacjach.
14) Oceny okresowe pracowników,
15) Awansowanie i ścieżki kariery zawodowej w organizacjach o różnej strukturze formalnej.
|