Literatura: |
Przegląd problemów doskonalenia systemów zarządzania przedsiębiorstwem, pod red. A.Stabryły, Mfiles.pl Encyklopedia Zarządzania, Kraków 2011
B.R.Kuc, M.Żemigała, Menedżer nowych czasów. Najlepsze metody i narzędzia zarządzania, OnePress, Gliwice 2010
M.Holliday, Coaching, mentoring i zarządzanie. Jak rozwiązywać problemy i budować zespół, OnePress, Gliwice 2006
Uzupełniająca:
R. W. Griffin, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo PWN Wydawnictwo Naukowe, 2005
B. Nogalski, J. Śniadecki, Umiejętności menadżerskie w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Bydgoszcz 2001
|
Metody i kryteria oceniania: |
Weryfikacja efektów uczenia:
EK1_W05 - aktywność na zajęciach, testy kompetencji na platformie moodle, quizy, test zaliczeniowy
EK1_K08 - aktywność na zajęciach, quizy
Na platformie moodle będą również testy i zadania, które należy rozwiązać w ciągu 1 tygodnia od zajęć (zal/nzal) – dopuszczalne jest nie zrobienie maksymalnie 2 zadań, więcej niewykonanych zadań powoduje nieotrzymanie zaliczenia (również w sesji poprawkowej).
Aktywność na zajęciach będzie premiowana podwyższeniem oceny w przypadku, gdy do wyższej oceny zabraknie mniej niż 5%.
Test zaliczeniowy na platformie moodle.
Skala ocen:
Ocena dostateczna od 50 %
Poniżej 50% - 2,0
powyżej 50 – 60% - 3,0
powyżej 60 – 70% - 3,5
powyżej 70 –80% - 4,0
powyżej 80 – 90% - 4,5
Ponad 90% - 5,0
|
Zakres tematów: |
1. Komunikacja. Reguły komunikowania się z ludźmi. (zajęcia synchroniczne)
2. Podejmowanie decyzji (zajęcia asynchroniczne) - samodzielne studiowanie materiału zamieszczonego na moodle i wykonanie zadania.
3. Pojęcie menedżera. Istota pracy menedżera Role, funkcje, umiejętności menedżera. Model pracy menedżera. Pojęcie kompetencji menedżerskich. Cechy kompetencji menedżerskich. Elementy kompetencji menedżerskich. Umiejętności menedżerskie. (zajęcia asynchroniczne) - samodzielne studiowanie materiału zamieszczonego na moodle.
4. Ćwiczenia do tematu 3. (zajęcia synchroniczne)
5. Konflikt. Style rozwiązywania konfliktów. Typologia konfliktów Gordona. (zajęcia synchroniczne)
6. Istota i znaczenie motywacji. Rodzaje motywacji. Model hierarchii potrzeb Maslowa w pracy. Inne teorie motywacji. Narzędzia motywacji. Płacowe i pozapłacowe środki motywacji (zajęcia asynchroniczne) - samodzielne studiowanie materiału zamieszczonego na moodle i wykonanie zadania.
7. Ćwiczenia do tematu 3. (zajęcia synchroniczne)
8. Zaliczenie (test - moodle)
|
Metody dydaktyczne: |
Wykład wprowadzający w temat na platformie moodle.
Filmy dydaktyczne,studium przypadku, dyskusja dydaktyczna, praca w grupach, metody aktywizujące, testy kompetencji menedżerskich.
|