WIEDZA:
Ocena 2 (ndst): student nie zna roli i znaczenia środowiska przyrodniczego dla funkcjonowania człowieka; nie zna i nie rozumie też związki między środowiskiem i zdrowiem człowieka, kulturą i uwarunkowaniami prawno-ekonomicznymi; ponadto nie potrafi opisać zagrożeń cywilizacyjnych w skali globalnej, regionalnej i lokalnej oraz zrównoważonego rozwoju.
Ocena 3 (dst): student zna w ograniczonym stopniu rolę i znaczenie środowiska przyrodniczego dla funkcjonowania człowieka; podobnie w ograniczonym stopniu zna i rozumie związki między środowiskiem i zdrowiem człowieka, kulturą i uwarunkowaniami prawno-ekonomicznymi; ponadto poprawnie opisuje tylko niektóre problemy zagrożeń cywilizacyjnych w skali globalnej, regionalnej i lokalnej oraz zrównoważonego rozwoju.
Ocena 4 (db): student zna rolę i znaczenie środowiska przyrodniczego dla funkcjonowania człowieka; zna i rozumie związki między środowiskiem i zdrowiem człowieka, kulturą i uwarunkowaniami prawno-ekonomicznymi; ponadto właściwie opisuje problemy zagrożeń cywilizacyjnych w skali globalnej, regionalnej i lokalnej oraz zrównoważonego rozwoju.
Ocena 5 (bdb): student doskonale zna rolę i znaczenie środowiska przyrodniczego dla funkcjonowania człowieka, doskonale też zna i rozumie związki między środowiskiem i zdrowiem człowieka, kulturą i uwarunkowaniami prawno-ekonomicznymi; ponadto znakomicie opisuje problemy zagrożeń cywilizacyjnych w skali globalnej, regionalnej i lokalnej oraz zrównoważonego rozwoju.
UMIEJĘTNOŚCI:
Ocena 2 (ndst): student nie stawia poprawnych, opartych na logicznych przesłankach, hipotez dotyczących przyczyn zaistniałych sytuacji/zagrożeń ekologicznych; nie korzysta nawet na poziomie podstawowym z literatury w języku obcym (angielskim).
Ocena 3 (dst): student w dostatecznym stopniu stawia, oparte na logicznych przesłankach, poprawne hipotezy dotyczące przyczyn zaistniałych sytuacji/zagrożeń ekologicznych; ponadto w dostatecznym stopniu korzysta na poziomie podstawowym z literatury w języku obcym (angielskim).
Ocena 4 (db): student właściwie stawia, oparte na logicznych przesłankach, poprawne hipotezy dotyczące przyczyn zaistniałych sytuacji/zagrożeń ekologicznych; ponadto dobrze korzysta na poziomie podstawowym z literatury w języku obcym (angielskim).
Ocena 5 (bdb): student bardzo dobrze stawia, oparte na logicznych przesłankach, poprawne hipotezy dotyczące przyczyn zaistniałych sytuacji/zagrożeń ekologicznych; ponadto biegle korzysta na poziomie podstawowym z literatury w języku obcym (angielskim).
KOMPETENCJE:
Ocena 2 (ndst): student nie wykazuje zrozumienia dla konieczności kierowania się zasadami zrównoważonego rozwoju, w tym racjonalnego gospodarowania zasobami środowiskowymi w skali lokalnej, regionalnej i globalnej; nie jest też otwarty na dokształcanie się w zakresie problematyki prezentowanej na zajęciach.
Ocena 3 (dst): student w ograniczonym stopniu wykazuje zrozumienie dla konieczności kierowania się zasadami zrównoważonego rozwoju, w tym racjonalnego gospodarowania zasobami środowiskowymi w skali lokalnej, regionalnej i globalnej; jest otwarty na dokształcanie się w zakresie problematyki prezentowanej na zajęciach.
Ocena 4 (db): student wykazuje zrozumienie dla konieczności kierowania się zasadami zrównoważonego rozwoju, w tym racjonalnego gospodarowania zasobami środowiskowymi w skali lokalnej, regionalnej i globalnej; często jest otwarty na dokształcanie się w zakresie problematyki prezentowanej na zajęciach.
Ocena 5 (bdb): student wykazuje zrozumienie dla konieczności kierowania się zasadami zrównoważonego rozwoju, w tym racjonalnego gospodarowania zasobami środowiskowymi w skali lokalnej, regionalnej i globalnej; jest ponadto bardzo otwarty na dokształcanie się w zakresie problematyki prezentowanej na zajęciach.
METODY OCENY:
Ocena poszczególnych uczestników seminarium jest uzależniona od etapu studiów:
1) studenci 1 roku II stopnia studiów z zakresu ochrony środowiska
2) studenci 2 roku II stopnia studiów z zakresu ochrony środowiska
PIERWSZY SEMESTR
WYMAGANIA:
Studenci 1 roku II stopnia studiów:
1) przedstawienie propozycji tematu oraz wypracowanie struktury pracy magisterskiej;
2) zebranie literatury z zakresu przygotowywanej pracy;
Studenci 2 roku II stopnia studiów:
1) przedstawienie drugiego rozdziału pracy magisterskiej;
OCENA:
Studenci 1 roku II stopnia studiów:
1) Ocena na podstawie przedstawionego przez studenta tematu pracy magisterskiej oraz jego zaangażowania w zbieranie literatury i wypracowanie struktury przygotowywanej pracy magisterskiej.
Studenci 2 roku II stopnia studiów:
1) Ocena na podstawie przedstawionego przez studenta drugiego rozdziału pracy magisterskiej oraz jego zaangażowania w przygotowanie pracy dyplomowej.
DRUGI SEMESTR
WYMAGANIA:
Studenci 1 roku II stopnia studiów:
1) przedstawienie pierwszego rozdziału pracy magisterskiej;
2) poszerzanie literatury z zakresu przygotowywanej pracy;
Studenci 2 roku II stopnia studiów:
1) przedstawienie wszystkich rozdziałów pracy magisterskiej wraz ze wstępem, zakończeniem i spisem literatury;
OCENA:
Studenci 1 roku II stopnia studiów:
1) Ocena na podstawie przedstawionego przez studenta rozdziału pracy magisterskiej oraz jego zaangażowania w zbieranie literatury i pisanie pracy.
Studenci 2 roku II stopnia studiów:
1) Ocena na podstawie przedstawionej przez studenta całej pracy magisterskiej oraz jego zaangażowania w jej przygotowanie.
|