Literatura: |
Campbell B., Ekologia człowieka. Historia naszego miejsca w przyrodzie od prehistorii do czasów współczesnych, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa, 1995,
Wolański N., Ekologia człowieka, PWN, Warszawa, 2008,
Artykuły i teksty naukowe dotyczące wybranych zagadnień ekologii człowieka.
|
Efekty uczenia się: |
Wiedza
1. Student definiuje podstawowe pojęcia z zakresu ekologii.
2. Student rozumie znaczenie anglojęzycznego słownictwa z zakres ekologii.
Umiejętności
1. Student potrafi właściwie przetłumaczyć i zinterpretować tekst w języku angielskim.
Kompetencje
1. Student nabiera umiejętności samodzielnego opracowywania obcojęzycznych teksów naukowych.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach (dopuszczane 2 nieobecności). Ocena pracy studenta w trakcie zajęć, jak również ocena samodzielnego opracowania tekstu anglojęzycznego.
Tłumaczenie tekstów anglojęzycznych. Analiza tłumaczonych tekstów. W trakcie zajęć studenci będą nabywali umiejętności wykorzystywania i tłumaczenia naukowych tekstów anglojęzycznych.
Weryfikacja efektów kształcenia: aktywne uczestnictwo w zajęciach, wykonywanie poleconych ćwiczeń, poprawne tłumaczenie i interpretacja tekstów; na ocenę końcową składa się ponadto ocena z kolokwium końcowego, dot. znajomości słownictwa i kontekstu występowania słów w tekstach anglojęzycznych.
100-85 pkt.- bardzo dobry
85-80 - dobry plus
80-70 - dobry
70-65 - dostateczny plus
65-51 - dostateczny
51-0 – niedostateczny
|
Metody dydaktyczne: |
Tłumaczenie tekstów anglojęzycznych. Analiza tłumaczonych tekstów. W trakcie zajęć studenci będą nabywali umiejętności wykorzystywania i tłumaczenia naukowych tekstów anglojęzycznych.
Weryfikacja efektów kształcenia: aktywne uczestnictwo w zajęciach, wykonywanie poleconych ćwiczeń, poprawne tłumaczenie i interpretacja tekstów; na ocenę końcową składa się ponadto ocena z kolokwium końcowego, dot. znajomości słownictwa i kontekstu występowania słów w tekstach anglojęzycznych.
|